Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Slettet prikker og ny dom

Gjest 4a5d1...1cd

Anbefalte innlegg

Gjest 4a5d1...1cd

Håper noen som VET kan svare. 

Jeg ble stoppet i juni og beskyldt for å ha fiklet med mobilen mens jeg kjørte. Mobilen lå i en sekk i baksetet, men den gikk ikke politimannen på. Jeg ba ham sjekke mobilen min, men det var ikke hans jobb, siden han ikke hadde observert meg med mobilen. Hadde dessverre 6 prikker fra før, pga. slurv med fartsgrense, men har kjørt som en engel siden. Var på rettsmøte for to dager siden og venter på dom. Alle de tidligere prikkene er nå foreldet. Gjelder da prikkene jeg hadde da de stoppet meg, eller de jeg nå (ikke) har? Er så forbanna på dette, men det er umulig å bli trodd i sånne saker. 

Anonymous poster hash: 4a5d1...1cd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du faktisk ikke fiklet med mobilen, er det bare å la saken gå til retten, og be politiet bevise at du rotet med mobilen under kjøring. Det kan de da åpenbart ikke bevise, og du går fri. Dersom det er tvil om bevis eller påstand mot påstand, skal det alltid gå i tiltaltes favør.

Lenke til kommentar
Gjest 4a5d1...1cd
Kajac skrev (3 minutter siden):

Dersom du faktisk ikke fiklet med mobilen, er det bare å la saken gå til retten, og be politiet bevise at du rotet med mobilen under kjøring. Det kan de da åpenbart ikke bevise, og du går fri. Dersom det er tvil om bevis eller påstand mot påstand, skal det alltid gå i tiltaltes favør.

Jeg har allerede vært i retten og venter på dom. Ble lovet å få den i går. Dessverre er det mange lignende saker der det absolutt ikke har gått i tiltales favør. Politivitnet mente han hadde sett meg i 10 sekunder, samtidig som han sa at trafikken gikk i 50 km/t. Jeg vet det var stillestående kø den dagen. Det at politibetjenten ikke ville sjekke mobilen min, irriterer meg grenseløst. Da kunne saken vært ute av verden. Orker ikke anke dommen jeg garantert får, for det koster altfor mye, og jeg kommer til å tape igjen. Men det jeg lurer på er disse gamle prikkene. Jeg kan jo ikke noe for at de har brukt et halvt år på å få saken opp i retten. Og det som forundrer meg er at det kun er en dommer som skal avgjøre dette, ene og alene. 

Anonymous poster hash: 4a5d1...1cd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...