Abigor Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Kanskje det mest irriterende, de som ikke blinker ut av rundkjøring når du skal inn. 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember (endret) Abigor skrev (43 minutter siden): Kanskje det mest irriterende, de som ikke blinker ut av rundkjøring når du skal inn. Spesielt i rushen når du står der å venter, og det kommer et løkhue uten å blinke. Skulle hatt juling. Endret 4. desember av Paxville 3 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember (endret) De som bråbremser rett foran en syklist (i et boligområde), hopper ut av bilen og kjefter syklisten opp og i mente fordi han ikke sykler på fortauet, der han angivelig hører hjemme 🙄 Endret 4. desember av Arve Synden 2 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember 3 hours ago, geir__hk said: Så det kan bety at super-egoist ==> evneveik ? Det var ikke det jeg sa. Lenke til kommentar
James G Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 'To av tre mener de er bedre sjåfører enn snittet' https://www.lydenavnorge.no/p4/underholdning/to-av-tre-mener-de-er-bedre-sjaforer-enn-snittet/artikkel/315309/ Lenke til kommentar
James G Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Orion666 skrev (På 28.11.2024 den 8:08 AM): Nå kommer selvkjørende biler fossende, og det vil automatisk ta vekk mye uoppmerksomhet i trafikken. Elektronikken er aldri trøtt, aldri uoppmerksom og slitet aldri med nattesynet. Det er et ord i programvareteknikk kalt "bug". 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember On 11/28/2024 at 8:08 AM, Orion666 said: Nå kommer selvkjørende biler fossende, og det vil automatisk ta vekk mye uoppmerksomhet i trafikken. Vel, nå må vel mange sjåfører føle seg tvunget til å istedet konsentrere seg om å trykke på OK, Cancel, Yes/No - dialogbokser for alle verdens ting som popper opp på skjermen, kanskje bare for å skru på enkle ting som varme i frontrute en kald vinterdag - eller ekstra ikke når enelleranna sensor ikke gir den tilbakemeldinga som systemet forventer. 1 Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jeg tror alle kunne ha godt av en obligatorisk kjøretime på trafikkskole, f.eks. hvert tredje år. 4 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember geir__hk skrev (30 minutter siden): Vel, nå må vel mange sjåfører føle seg tvunget til å istedet konsentrere seg om å trykke på OK, Cancel, Yes/No - dialogbokser for alle verdens ting som popper opp på skjermen, kanskje bare for å skru på enkle ting som varme i frontrute en kald vinterdag - eller ekstra ikke når enelleranna sensor ikke gir den tilbakemeldinga som systemet forventer. Elektronikken passer uansett på sikkerheten. Det er det som er mitt poeng. Sov eller trykk knapper, spiller ingen rolle for sikkerheten. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Ingen biler har kommet så langt at sjåføren ikke må være oppmerksom. Jeg håper det kommer sikre selvkjørende biler som takler norske veier før jeg blir for gammel til å kjøre bil, forhåpentligvis om mer enn 30 år. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Vokteren skrev (På 4.12.2024 den 2:05 PM): Mye sant som er skrevet i denne tråden. Mine daglige erfaringer fra pendling handler om manglende blinking/filplassering i rundkjøring, både hvis du skal ut eller du skal helt rundt, parkering midt i veien for å slippe noen av eller på , kjøring altfor nær bilen foran, generell macho/grisekjøring eller de «snille» som slipper inn alt og alle på forkjørsveien selv ved saktegående lang kø. Fører en uoffisiell statistikk for egen del og må dessverre konkludere med at fleste av disse har fremmedkulturell bakgrunn. Enda et nytt tilfelle som kom inn i min egen uoffisielle statistikk i går. Jeg på vei hjem i rushtid på forkjørsvei. En frekkas tvinger seg inn fra høyre i en rundkjøring så jeg må bråbremse. Jeg tuter for å varsle om fare. Den fremmedkulturelle frekkasen stopper deretter bilen midt i veien og hindrer trafikken, går ut av bilen for å kverulere. Jeg vinker han av gårde og heldigvis forstår han at oppførselen hans var særdeles lite smart. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Vokteren skrev (4 minutter siden): Enda et nytt tilfelle som kom inn i min egen uoffisielle statistikk i går. Jeg på vei hjem i rushtid på forkjørsvei. En frekkas tvinger seg inn fra høyre i en rundkjøring så jeg må bråbremse. Jeg tuter for å varsle om fare. Den fremmedkulturelle frekkasen stopper deretter bilen midt i veien og hindrer trafikken, går ut av bilen for å kverulere. Jeg vinker han av gårde og heldigvis forstår han at oppførselen hans var særdeles lite smart. Forrige uke hadde også sine hendelser. I et enkelt lyskryss skulle jeg til venstre og det skulle en fremmedkulturell i mørk bmv i motgående kjørefelt også. Han hadde plassert seg så dårlig i feltet at han var vanskelig passere. Da han måtte stoppe for motgående trafikk som skulle rett frem, tok det helt av. Aggressiv tuting og langfinger var hans måte å løse sitt eget problem. 2 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 17 hours ago, TAC-2 said: Jeg håper det kommer sikre selvkjørende biler som takler norske veier før jeg blir for gammel til å kjøre bil, forhåpentligvis om mer enn 30 år. Håper at når tiden er kommet for å levere fra seg førerkortet som følge av alderdom, at det da fremdeles er mulig å betale en sjåfør - et ekte menneske - for å kjøre meg trygt hjem. 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 22 hours ago, TAC-2 said: Jeg tror alle kunne ha godt av en obligatorisk kjøretime på trafikkskole, f.eks. hvert tredje år. Jeg vet ikke helt om jeg støtter at det skal være obligatorisk, men mange kunne nok med fordel få noen korreksjoner fra kjørelærer. Da jeg tok kjøretimer for å utvide førerkortet til klasse BE så jeg syntes ihvertfall at det var nyttig å få plukket av meg noen små uvaner som hadde samlet seg opp i årenes løp, samt å få oppdatert seg på hva kjørelærerne anbefaler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå