trn100 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Jada, jeg vet det finnes en trafikalsk klagemur på forumet, men jeg får ikke helt utløp for frustrasjonen min der 😉 Jeg pendler ca. 12 mil hver dag og opplever daglig fullstendig trafikalske idioter som etter min mening ikke har noe som helst i trafikken å gjøre! Det handler om individer som aldri burde ha fått tildelt et førerkort og blitt fradømt sertifikatet for all tid! Det har ingenting med biltype å gjøre, så ikke bland inn el vs. diesel osv., dette handler bare om generelle idioter. Hvordan er det mulig at man innvilger sertifikat til mennesker som ikke forstår 3 sekunders regelen og ikke kan telle, som ikke klarer å både blinke og svinge samtidig, og som ellers oppfører seg på en måte som lett kan ta livet av både seg selv og andre? Hva er det de mangler? Jeg ser at det er både kvinner og menn, unge og gamle, og som nevnt over i alle typer biler... Jeg synes disse burde fradømmes førekortet for alltid! Endret 1 time siden av trn100 3 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Vanskelig å si hva de mangler, men noen av disse prioriterer å se hvem de har forkjørsrett overfor fremfor å sjekke vikeplikt fordi de mener åpenbart å inneha en slags fødselsrett på å komme først ut i krysset. Holdt på å kræsje i en av disse tullingene som ikke sjekker egen vikeplikt her for noen dager siden. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 56 minutter siden Forfatter Del Skrevet 56 minutter siden geir__hk skrev (5 minutter siden): Vanskelig å si hva de mangler, men noen av disse prioriterer å se hvem de har forkjørsrett overfor fremfor å sjekke vikeplikt fordi de mener åpenbart å inneha en slags fødselsrett på å komme først ut i krysset. Holdt på å kræsje i en av disse tullingene som ikke sjekker egen vikeplikt her for noen dager siden. Synes du egentlig overvurderer deres evner til å vurdere noe som helst? Personlig tror jeg ikke de har noen? 😉 Tviler på "Vikeplikt" er et begrep de forstår, på lik linje med ansvar og alt det andre nevnt over... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 46 minutter siden Del Skrevet 46 minutter siden Problemet er vell at en får sertifikat når en er ung og dum også følges det aldri opp. En tilegner seg uvaner etc over tid og glemmer totalt hva en egentlig lærte. Jeg er enig, det er mange håpløse sjeler i trafikken og jeg føler det ofte blir verre med tiden. LES eldgamle trafikanter er stort sett håpløse, dessverre. Så med teknologi på plass synes jeg en skal ta digital oppkjøring i en eller annen cademce hvor en får tilbakemeldinger på hvor en suger og må utføre endringer. Er det ikke justert til neste gang ryker lappen for en periode eller noe slik. Tar meg selv også ofte å være slepphendt, selv om jeg prøver å være en god sjåfør og ha fokus på det. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 40 minutter siden Del Skrevet 40 minutter siden Tror det er vanskelig å profilere dårlige sjåfører. Jeg tenker det er to typer folk, den første er de som har null interesse i å raffinere sine egne kjøreegenskaper, lære fra sin feil og ha respekt for kunsten om å kjøre riktig. Den andre typen er de som har helserelaterte problemer og på mirakuløst vis har fått beholde sertifikatet sitt. 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 33 minutter siden Forfatter Del Skrevet 33 minutter siden Gavekort skrev (3 minutter siden): Tror det er vanskelig å profilere dårlige sjåfører. Jeg tenker det er to typer folk, den første er de som har null interesse i å raffinere sine egne kjøreegenskaper, lære fra sin feil og ha respekt for kunsten om å kjøre riktig. Den andre typen er de som har helserelaterte problemer og på mirakuløst vis har fått beholde sertifikatet sitt. De førstnevnte er etter min erfaring de vanligste og jeg tror ikke de er voldsomt opptatt av å lære da de kan det meste! 😉 Men jeg ser poenget ditt med helseralaterte problemer også. Det er en like stor fare i trafikken, men er etterhvert godt ivaretatt med nye regler. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 33 minutter siden Del Skrevet 33 minutter siden En klassiker. En kvinnefiendtlig en.. Ser noen av disse i en alder av å ha småbarn, +/-30.. Jeg ser noen av de samme hver dag, derfor jeg tar disse, der de sikkert skal levere skrikerungen med fri barneoppdragelse i barnehagen.😱 Kjørestillingen kjenner man igjen. Hodet fremoverlent nesten inntil rattet, og to øyne som stirrer stivt og livredd ut av en frontrute. Ingen andre trafikanter eksisterer i dennes verden. Da kan man lure på hvordan vedkommende fikk lappen. En tryllekunstner av en kjørelærer? En sensor hadde i hvert fall aldri godkjent en elev med en slik inkompetent/usikker opptreden. Man kan også lure. Hvordan kan en som nesten daglig kjører bil bli dårligere som tiden går fra en førerprøve? Kan det være det tilsynelatende positivt ladede ordet "erfaring?" For det har de fleste av oss oppdaget, at trafikal erfaring er oftest noe vi husker som "dæven, det der skal jeg faen ikke gjøre om igjen.." Altså negative opplevelser faktisk. Noen lærer av det, noen ikke. Og noen blir kanskje satt ut for all fremtid. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27 minutter siden Del Skrevet 27 minutter siden trn100 skrev (6 minutter siden): De førstnevnte er etter min erfaring de vanligste og jeg tror ikke de er voldsomt opptatt av å lære da de kan det meste! 😉 Jeg tenker bedreviterne er en annen type folk igjen, og de er gjerne vel så farlige, men de er i hvert fall årvåkne. De sløve og evneveike er gjerne folk som er evneveike generelt sett og aldri har hatt interesse for å mestre noe. De kjører fordi det er nødvendig/beleilig men tar seg aldri tid til å finne ut hvorfor noen tutet på dem i rundkjøringen tidligere på dagen. Det er skremmende mange folk her på planeten som ikke har høyere ambisjoner i livet enn å eksistere. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 25 minutter siden Del Skrevet 25 minutter siden Tror noe av problematikken er at så fort man har fått førerkortet, så er man verdensmester. Trenger jo ikke lære noe mere da. Erfaring? Pfft. Kun 2 ting er sikkert her i livet, man er født med en dødsdom, og man er aldri ferdig utlært. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21 minutter siden Forfatter Del Skrevet 21 minutter siden Gavekort skrev (Akkurat nå): Jeg tenker bedreviterne er en annen type folk igjen, og de er gjerne vel så farlige, men de er i hvert fall årvåkne. De sløve og evneveike er gjerne folk som er evneveike generelt sett og aldri har hatt interesse for å mestre noe. De kjører fordi det er nødvendig/beleilig men tar seg aldri tid til å finne ut hvorfor noen tutet på dem i rundkjøringen tidligere på dagen. Det er skremmende mange folk her på planeten som ikke har høyere ambisjoner enn å eksistere. Jeg kjører E6 sørover fra Gardermoen og svinger av mot Berger før Skedsmokorset, og mangelen på intelligens hos enkelte blir ganske tydelig der når 9 av 10 svinger av på samme sted pga. kø og sveiver opp på E6 300 meter lenger bort og er de som faktisk forårsaker køen! 🙂 Man burde kanskje IQ teste fjolsene også? Lenke til kommentar
leticia Skrevet 17 minutter siden Del Skrevet 17 minutter siden trn100 skrev (1 time siden): Jada, jeg vet det finnes en trafikalsk klagemur på forumet, men jeg får ikke helt utløp for frustrasjonen min der 😉 Jeg pendler ca. 12 mil hver dag og opplever daglig fullstendig trafikalske idioter som etter min mening ikke har noe som helst i trafikken å gjøre! Det handler om individer som aldri burde ha fått tildelt et førerkort og blitt fradømt sertifikatet for all tid! Det har ingenting med biltype å gjøre, så ikke bland inn el vs. diesel osv., dette handler bare om generelle idioter. Hvordan er det mulig at man innvilger sertifikat til mennesker som ikke forstår 3 sekunders regelen og ikke kan telle, som ikke klarer å både blinke og svinge samtidig, og som ellers oppfører seg på en måte som lett kan ta livet av både seg selv og andre? Hva er det de mangler? Jeg ser at det er både kvinner og menn, unge og gamle, og som nevnt over i alle typer biler... Jeg synes disse burde fradømmes førekortet for alltid! Min opplevelse her hvor jeg bor er at det oftest er eldre mennesker, altså typisk 70+ som bryter vikeplikt. De bare kjører rett ut i kryss og rundkjøringer med stivt blikk uten å kunne vri hodet til venstre og høyre. En annen gjenganger er folk som kjører i venstre fil i søndagstempo... og folk som kjører 20 kilometer under fartsgrensen bare fordi det er litt svingete veier... blir oppgitt - og som deg så lurer jeg på hvordan i all verden de fikk lappen / fikk fornyelse av lappen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16 minutter siden Forfatter Del Skrevet 16 minutter siden leticia skrev (Akkurat nå): Min opplevelse her hvor jeg bor er at det oftest er eldre mennesker, altså typisk 70+ som bryter vikeplikt. De bare kjører rett ut i kryss og rundkjøringer med stivt blikk uten å kunne vri hodet til venstre og høyre. En annen gjenganger er folk som kjører i venstre fil i søndagstempo... og folk som kjører 20 kilometer under fartsgrensen bare fordi det er litt svingete veier... blir oppgitt - og som deg så lurer jeg på hvordan i all verden de fikk lappen / fikk fornyelse av lappen. Joda, de finnes også, men de er svært lite aggresive i trafikken i forhold de jeg tenker på som "evneveike" 😉 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 11 minutter siden Del Skrevet 11 minutter siden trn100 skrev (Akkurat nå): Joda, de finnes også, men de er svært lite aggresive i trafikken i forhold de jeg tenker på som "evneveike" 😉 Jeg kjører endel i Danmark, Tyskland og Frankrike, og det er når jeg kommer utenlands at jeg virkelig innser hvor dårlige sjåfører nordmenn egentlig er. Jeg tror det handler om hvor man er vokst opp også. Her hvor jeg bor så har vi ikke lyskryss engang. Og å kjøre opp her kontra Oslo, Bergen o.l. er noe vidt forskjellig. Folk blir usikre når de ikke får oppleve noe annet enn bygdekjøring... 2 Lenke til kommentar
Terrassebord Skrevet 6 minutter siden Del Skrevet 6 minutter siden Jeg føler meg hjemme her i denne tråden. Alle her inne er mine meningsfeller. For der ute, i trafikken, er det søren meg mye rart. Hadde 10+ timer bak rattet mellom to store byer i helgen. En blir matt av enkeltes oppførsel i trafikken. Jeg nevner i fleng: - Blinker ikke ut av rundkjøring. - Kjører uten omtanke for andre på motorveien, hiver seg ut uten å sjekke indre speil eller ligger og knuger i venstrefeltet. - Ligger gjerne 20km/t under uten å slippe forbi. - Kan ikke flette (annenhver? Hva er det?) - Surrer med noe annet og går glipp av grønt lys. - Fullstendig mangel på plan over hvor man skal og hva man bør gjøre når man kommer til lyskryss, rundkjøring, parkeringsplass etc. - Skjønner ikke at det er høyrekjøring selv om det ikke er midtstripe. - Stopper i toppen av en glatt utkjøring fra parkeringskjeller slik at bilen bak (meg) må stanse midt i bakken og så vidt kommer meg opp igjen. - Generelt kjører HELT uten omtanke over at det eksisterer andre brukere av veinettet våres. Dette var kun i helgen... Jeg er helt sikker på at det er flere og flere uaktsomme egoister i dette landet. Folk som har huet så langt opp i r**a at de ikke enser at sine egne handlinger er egoistiske og hensynsløse. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6 minutter siden Forfatter Del Skrevet 6 minutter siden leticia skrev (1 minutt siden): Jeg kjører endel i Danmark, Tyskland og Frankrike, og det er når jeg kommer utenlands at jeg virkelig innser hvor dårlige sjåfører nordmenn egentlig er. Jeg tror det handler om hvor man er vokst opp også. Her hvor jeg bor så har vi ikke lyskryss engang. Og å kjøre opp her kontra Oslo, Bergen o.l. er noe vidt forskjellig. Folk blir usikre når de ikke får oppleve noe annet enn bygdekjøring... Det er jeg også enig med deg i! Har opplevd i Frankrike på ferietur å havne helt til høyre på en firefeltsvei i et kryss når jeg skulle til venstre. Satte på blinkeren og slapp glatt i gjennom. Men nå var ikke dette ment som en kulturdebatt. Jeg lurer fremdeles på hvem disse idiotene i trafikken i Norge er og hvorfor og hvordan de har fått førerkort? 😉 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4 minutter siden Forfatter Del Skrevet 4 minutter siden Terrassebord skrev (1 minutt siden): Folk som har huet så langt opp i r**a at de ikke enser at sine egne handlinger er egoistiske og hensynsløse. Er akkurat de jeg tenker på! 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå