Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

65 tommer vs 77 tommer

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut min 55" TV i en 65 eller 77 tommer. Ideelt sett skulle jeg valgt 77 tommer, idet sofaen - foruten chaiseloungen - er 295 cm unna TV-en. Imidlertid tenker jeg at det vil se litt rart ut, idet TV-en da kun vil ha en klaring på ca. 4 cm på hver side til dørkarmene, og TV-en vil også bli bredere enn TV-bordet. 

Noen som har noen tanker? Kanskje er det bare i mitt hode at en TV som okkuperer hele veggen mellom to dører vil se rart ut. 😛

Skjermbilde2024-11-27164540.thumb.png.40b77d59576dc22eaf26878f8140babd.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en avstand på litt i underkant av 3m til TV'en. (ca. 285 cm)
Det er en 65" OLED TV - og den oppleves som rikelig og riktig for meg. (Vil ikke ta mer av utsikten).
Denne lever jeg godt med.

På en måte gjelder jo større jo bedre for TV'er, særlig nå med den høye oppløsningen.
Men om TV'en nesten når i dørkarmene, så tror jeg at det ville forstyrret meg litt. Men det er nå min oppfatning.
Dette bør du tenke nøye gjennom før beslutning tas - se for deg en TV som fyller nesten hele bredden.

Lenke til kommentar

Bruk eks. teip og lag rammer tilsvarende 65” og 75” på veggen, da kan det være litt enklere å visualisere størrelsen 😊

Gjorde det når jeg vurderte om jeg skulle velge 75” eller 85”, opplevde det som litt enklere å velge da.

Hvis du er usikker på hvor høy og bred TV-en er i centimeter finnes det mange tjenester som kan gi deg svaret, eks. https://www.inchcalculator.com/169-tv-dimensions/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...