Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noe feil med meg?

Anbefalte innlegg

Ser de fleste som poster noe her er karakteren "gjest". Så jeg står frem som den karakteren jeg har diskutert under i ca 20 år og spør rett ut: er det noe feil med meg?

Bakgrunn: forrige forhold var jeg gift for første gang. Ble gift etter å kun å ha kjent henne 3 måneder. Var gift i 2 måneder. Hun var 22 år yngre da. Men var forelska.

Før det var jeg i mange samboerforhold. De fleste varte ca 1-2 år. Det lengste sju.

Problemet er at jeg er veldig på i begynnelsen, men har en ekstrem tendens til å kjede meg etter ca 6-12 måneder 😀. Så ingenting varer lenge for meg.

Så jeg spør rett ut. Noe som feiler meg eller er dette naturlig?

Vil påpeke før noen spekulerer. Ingen vold eller mer enn  normalt krangling. Jeg er alltid den som går ut av forholdet.

Så gjør jeg noe feil? Eller er dette mer normalt enn vanlig?

Setter pris på alle svar og ingen svar er feil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har en akutt lidelse som heter for høye forventninger. Det er vanskelig å holde ut med ekstrem intensitet i år etter år. Jeg har nå vært sammen med samboer i over ti år, og det har gått på skinner. Gir hverandre plass og har realistiske forventninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du problemer med å stole på folk?

For meg så høres det ut som du er veldig impulsiv. Du hopper fort inni noe, men så når forelskelsen dapper av, og hverdagslivet innhenter dere så "rømmer" du. Du leter alltid etter noe "bedre". (Min tolkning).

Samtidig så var du i et forhold i 7 år, så det er mulig å slå seg til ro. Kanskje du hadde sterkere følelser for henne enn de andre, så du orket å stå i det lenger?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gode svar begge to. Ingen svar vil være feil, siden jeg ikke vet hva som er feil. Men som svar til den siste som svarte. Ingen problemer med å stole på noen, men tror jeg var dypere glad i henne jeg tross alt bodde sju år sammen med, men hun også startet å kjede meg. Vi var sammen en uke fra vi ble kjent til vi ble samboere 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (12 minutter siden):

Gode svar begge to. Ingen svar vil være feil, siden jeg ikke vet hva som er feil. Men som svar til den siste som svarte. Ingen problemer med å stole på noen, men tror jeg var dypere glad i henne jeg tross alt bodde sju år sammen med, men hun også startet å kjede meg. Vi var sammen en uke fra vi ble kjent til vi ble samboere 

Okay 🙂

Som sagt så virker det som du hopper veldig fort inn i ting, (det gjorde du også i det forholdet som var langvarig),  er impulsiv, og hvis man tenker at den "flukt - responsen" stemmer, kanskje du ubevisst føler at du ikke fortjener å bli elsket siden det alltid er du som avslutter forholdet?

Jeg er ingen psykolog altså, du må ta med det i beregningen når jeg svarer.

Edit: du spurte innledningsvis om dette er normal oppførsel, og nei, dette vil jeg ikke si er vanlig. Altså å hoppe fra forhold til forhold på en slik måte som du beskriver.

Endret av leticia
edit
Lenke til kommentar

Skal kaste ut en brannfakkel, har ikke tid til å utdype, men: monogami er ikke naturlig for mennesker. Og du er mer normal enn du tror. Les deg litt opp rundt temaet monogami og kjærlighetsforhold (ikke fra religiøse kilder).

Et langvarig, monogamt forhold er for det meste et valg. Det betyr dog ikke at man ikke har dype, gode følelser for hverandre, og jeg tror at når man finner "den rette" (om man i det hele tatt finner den personen) så er det noen man gjerne vil bli gammel med. Men det har sine oppturer og nedturer, hvor følelsene aldri vil være fullstendig stabile. 

Endret av Stripete
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...