Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

Neptun1 skrev (15 minutter siden):

Alltid får man det inntrykket av at venstresiden generelt hater religion, men elsker - og forsvarer islam.

Hvis man får det uttrykket så kanskje man har et problem med oppfattelsen? Eller at man kanskje er kristen selv, og ønsker å svartmale andre religioner enn sin egen?

Jeg hater alle religioner, men om jeg vil definere meg som på "venstresiden ". Nei det er jeg ikke så sikker på. Blir nok å stemme på høyresiden neste år, men ikke FRP. At man kritiserer kristendommen i hovedsak har kanskje noe med at det er den som er mest vanlig i Norge og som vi kjenner mest til.

Jeg har vel sagt tidligere i tråden (eller en annen tråd) om at jeg mener islam er verre enn kristendom. Det betyr ikke at kristendom er positivt på noen måte,  bare at det finnes verre religioner enn kristendom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (13 minutter siden):

Hvis man får det uttrykket så kanskje man har et problem med oppfattelsen? 

Nei, det er mange som har det inntrykket. Og de har vist det i praksis. Det var venstresiden som tok et oppgjør med utdatert Kristendom. Og det er venstresiden som legger til rette for mer Islam gjennom økt innvandring fra midtøsten og motarbeider de som våger å kritisere Islam. Det siste er "islamofobi" og hatefullt, selv om det ikke er i nærheten av det trykket de selv la på kristendom.

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Nei, det er mange som har det inntrykket. Og de har vist det i praksis. Det var venstresiden som tok et oppgjør med utdatert Kristendom. Og det er venstresiden som legger til rette for mer Islam gjennom økt innvandring fra midtøsten og motarbeider de som våger å kritisere Islam. Det siste er "islamofobi" og hatefullt, selv om det ikke er i nærheten av det trykket de selv la på kristendom.

Jeg skulle ønske du kunne bakket dette opp med eksempler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (22 minutter siden):

Hva er dette "venstreside" argumentet ditt? Jeg har aldri stemt på noen på venstresiden og skjønner ikke hva du snakker om? Burde du kanskje slutte å stole på alt du leser på TikTok?

Simen har til etteretning sagt at han ikke er perfekt, så det kan jo tenkes han tar feil, selv om jeg har litt sansen for han også 😉

Endret av trn100
Tekst lagt til
  • Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Hva er dette "venstreside" argumentet ditt? Jeg har aldri stemt på noen på venstresiden og skjønner ikke hva du snakker om? Burde du kanskje slutte å stole på alt du leser på TikTok?

Jeg er ikke på TikTok. Jeg har ingen aning om hva du stemmer på og har ikke uttalt meg om hva du stemmer på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke på TikTok. Jeg har ingen aning om hva du stemmer på og har ikke uttalt meg om hva du stemmer på.

Men du snakker om "venstresiden" som noe negativt, og jeg lurer på hvor du har det fra?

Jeg vet jo at utrykket brukes flittig av mange fra høyresiden. Mener du at alle som er motstander av Israels folkemord i Gaza er "venstrefolk" ?

Endret av trn100
  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Men du snakker om "venstresiden" som noe negativt, og jeg lurer på hvor du har det fra? 

? Jeg beskriver hvordan jeg oppfatter venstresiden i disse sakene. Jeg er ikke enig i deres liberale innvandringspolitikk eller naivitet ovenfor Islam. Men venstresiden har mye positivt også, som kamp for de som jobber på gulvet i samfunnet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Du ønsker eksempler på at venstresiden er mer liberale på innvandring enn høyresiden?

Nei, jeg ønsker å vite hvorfor du kobler meg til en "venstreside" fordi jeg mener noe annet enn deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Kan du slutte å finne på tull? Jeg er ikke interessert i deg som person i det hele tatt.

Ditto! Lurte som sagt bare hvorfor du bruker begreper du egentlig ikke forstår og regnet med at du hadde lest det et sted! 😉

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (1 time siden):

Man kan alltids finne frem til noen enkelteksempler på personer med bedritent kvinnesyn i Norge o.a. vestlige land.
Men forskjellen mellom kvinnesynet i Vesten og muslimske/afrikanske land er enormt. 
Usikker på hvilken side du og venstresiden faller på - ut i fra ytringene som gis uttrykk for. 

Alltid får man det inntrykket av at venstresiden generelt hater religion, men elsker - og forsvarer islam.
Den desidert verste religionen/ideologien av dem alle.

Takk for at det er de som skriver fornuft i tråden også.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (12 minutter siden):

Du ønsker eksempler på at venstresiden er mer liberale på innvandring enn høyresiden?

Jeg ønsker eksempler på dette påståtte "oppgjøret " som venstresiden skal ha tatt mot utdatert kristendom, samt hvordan de "motarbeider de som våger å kritisere islam"... 

Jeg har ikke noe å legge til angående  påstanden om at partier på venstresiden er mer positive til innvandring enn partier på høyresiden.

Slik jeg ser det så er det ateister som har tatt et oppgjør mot kristendommen, og denne påståtte motarbeidelsen mot de som våger å kritisere islam forstår jeg ikke hva du tenker på,  så derfor ber jeg om eksempler på dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
HasuUser skrev (2 minutter siden):

For et skammeleg nivå du og trn befinner dere på.

I forhold til "Miss Universe 2024. En hvit, ekte kvinne. Vi er i ferd med å få normaliteten tilbake. Missekåringer er great again!" mener du?

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...