Kul_Djevel Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden leticia skrev (2 minutter siden): Eller som det heter i disse dager for å late som om man selv tok avgjørelsen Der traff du blink. At han tok avgjørelsen selv er nok en sannhet med sterke modifikasjoner ja. Det som er oppsiktsvekkende i denne saken er den svake håndteringen av Frp-politikeren. Utspillet hans var flåsete, men å kalle det rasistisk er jeg uenig i. Han kunne håndtert dette greit med å si at dette var flåsete skrevet og unnskyldt dette og han kunne fint sittet i sin posisjon. Virker som en rar grunn til å trekke seg. Her har nok det vært press om å trekke seg som du ganske greit påpeker. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden fredrik2 skrev (53 minutter siden): Som jag tolkar tråden så är det noen som snakker om vestlige verdier (som vel du startade ...) och så är det du som håller för örerna och vägrar vara med. Men det er ju som vanligt. Diskutera sak fungerar sällan numera. Sätta andra i bås och anta ting är det som gäller. Da har du fulgt dårlig med. Men som jeg har sagt før og sier igjen; jeg gidder ikke å skrive endeløse kommentarer. Dessuten er både du og jeg rimelig ubetydelige i det store og det hele. Kommentarene våre gjør for eks. ikke ende på Ukraina-krigen. Men vi får en stemme på et nettforum med flere hundre brukere. 5 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Boing_80 skrev (8 timer siden): Hva som er et gyldig argument eller ikke er uvesentlig all den tid jeg skriver at det er nytteløst å diskutere med noen som fra før er forutinntatte. Det er så mye kunnskap som allerede er tilgjengelig som i seg selv bør få en til å revurdere sine standpunkter. Du har en mening og jeg respekterer den. Men derfra og videre er det ingen lov som sier at jeg må respondere på det jeg oppfatter som mangelfull kunnskap. Du blir ikke smartere av å etterlyse en debatt der premissene bak argumentene er bruk av ord som MENA osv. Da er det langt smartere å overse slike kommentarer. Hvilket jeg gjør og lever godt med. Å henvise til at "andre vet noe du ikke vet" er så fjernt fra normal debattskikk som det er mulig å komme. Men det nytter jo ikke å opplyse om, åpenbart. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Kul_Djevel skrev (3 timer siden): Der traff du blink. At han tok avgjørelsen selv er nok en sannhet med sterke modifikasjoner ja. Ja, ikke bare denne saken, men politikere som trekker seg generelt (selvsagt ikke før media og evt andre har presset på en stund om at de ikke kan fortsette). Kul_Djevel skrev (3 timer siden): Utspillet hans var flåsete, men å kalle det rasistisk er jeg uenig i. Er nok uenig med deg der. Jeg mener at utsagnet var rasistisk. Kul_Djevel skrev (3 timer siden): Virker som en rar grunn til å trekke seg. Her har nok det vært press om å trekke seg som du ganske greit påpeker. Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at han trakk seg. Jeg ventet egentlig bare på det. Men at det har vært press der er det nok liten tvil om. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Det var ingen vei tilbake etter noen i media kalte han det magiske ordet. Da handler det bare om tid før både jobb og sosialt liv forsvinner. Endret 7 timer siden av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden (endret) Neptun1 skrev (20 minutter siden): Å henvise til at "andre vet noe du ikke vet" er så fjernt fra normal debattskikk som det er mulig å komme. Men det nytter jo ikke å opplyse om, åpenbart. Det er hvordan du tolker det. Ikke mitt ansvar å føre alt inn med teskjeer. Endret 7 timer siden av Boing_80 6 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 5 hours ago, Kul_Djevel said: Der traff du blink. At han tok avgjørelsen selv er nok en sannhet med sterke modifikasjoner ja. Det som er oppsiktsvekkende i denne saken er den svake håndteringen av Frp-politikeren. Utspillet hans var flåsete, men å kalle det rasistisk er jeg uenig i. Han kunne håndtert dette greit med å si at dette var flåsete skrevet og unnskyldt dette og han kunne fint sittet i sin posisjon. Virker som en rar grunn til å trekke seg. Her har nok det vært press om å trekke seg som du ganske greit påpeker. Dette var jo ikke første gangen han driter seg ut på Facebook. Han har en lang historie med å poste dritt på FB så dette var bare den berømte siste dråpen. Måten han kunne håndtert dette var å ikke være drittsekk i SoMe. Da hadde han klart seg helt fint som politiker. 3 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Boing_80 skrev (2 timer siden): Det er hvordan du tolker det. Ikke mitt ansvar å føre alt inn med teskjeer. Å "mate med teskje" krever at man faktisk har kunnskaper - og evner å føre en debatt med gyldige argumenter. Noe du bør lære deg. Samt en del andre som også er veldig opptatt av å poste kommentarer uten innhold. 3 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden On 27.11.2024 at 8:08 PM, Boing_80 said: Hva er de da? Trans kvinner er per deres egen definisjon(trans kvinne) mann. Om man legger trans foran kvinne, så har man transisjonert FRA noe, altså mann. Man kan jo kalle seg det man ønsker, de kan kalle seg kvinne uten trans foran, og jeg kan kalle meg romvesen, fisk, eller afrikaner, men da kan jeg bli tolket som løgner, eller kanskje en komiker. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Neptun1 skrev (1 time siden): Å "mate med teskje" krever at man faktisk har kunnskaper - og evner å føre en debatt med gyldige argumenter. Noe du bør lære deg. Samt en del andre som også er veldig opptatt av å poste kommentarer uten innhold. Whatever... 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Nasjonalisten skrev (1 time siden): Trans kvinner er per deres egen definisjon(trans kvinne) mann. Om man legger trans foran kvinne, så har man transisjonert FRA noe, altså mann. Man kan jo kalle seg det man ønsker, de kan kalle seg kvinne uten trans foran, og jeg kan kalle meg romvesen, fisk, eller afrikaner, men da kan jeg bli tolket som løgner, eller kanskje en komiker. Sikkert. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (9 timer siden): Problemet om du ikke har fått med deg (eller som du kanskje velger å ignorere) ligger i selve bruken av ordene. Vestlige verdier blir brukt som et skalkeskjul for fremmedfiendtlige holdninger. Det er fy fy å være rasist, men rasisten er kreativ og bruker begreper som kultur og verdier som en måte å få frem sine rasistiske holdninger på. Du er nok minst 10-15 år for sent ute med å forsøke å overbevise noen om at masseimporten av midtøsten til Europa er positivt. De fleste partier har for lengst tilpasset seg og likevel ser man høyrepopulistisk bølge på bølge. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 hours ago, Neptun1 said: Å "mate med teskje" krever at man faktisk har kunnskaper - og evner å føre en debatt med gyldige argumenter. Noe du bør lære deg. Samt en del andre som også er veldig opptatt av å poste kommentarer uten innhold. Pot, meet Kettle 🙄 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Nasjonalisten said: Trans kvinner er per deres egen definisjon(trans kvinne) mann. Om man legger trans foran kvinne, så har man transisjonert FRA noe, altså mann. Man kan jo kalle seg det man ønsker, de kan kalle seg kvinne uten trans foran, og jeg kan kalle meg romvesen, fisk, eller afrikaner, men da kan jeg bli tolket som løgner, eller kanskje en komiker. Du uttaler deg bastant om noe du tydeligvis ikke vet noe som helst om. Hva skal vi kalle det da? Komiker eller uvitenede? 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (9 timer siden): Ja. Eksempel: 'Vi må støtte opp om våre kristne kulturelle verdier". Men kristendom er et motstykke til vestlige verdier. Kristendommen undertrykker kvinner og homofile de også. Så det er egentlig bare en "vår religion mot deres religion" - holdning. Noen trenger å venne seg til at Norge er sekulært, ikke kristent. Som ateist må jeg anerkjenne at de flotte vestlige demokratiene har vært mulig fordi vi var kristne land, ikke muslimske land. Kristendom er fortsatt hovedreligionen i Norge. Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 8 minutes ago, rabler said: Du uttaler deg bastant om noe du tydeligvis ikke vet noe som helst om. Hva skal vi kalle det da? Komiker eller uvitenede? Jeg aksepterer begge, om du kommer med ett poeng til dessert. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): Som ateist må jeg anerkjenne at de flotte vestlige demokratiene har vært mulig fordi vi var kristne land, ikke muslimske land. Kristendom er fortsatt hovedreligionen i Norge. Jeg ser du har skrevet det tidligere. (Kanskje det var i en annen tråd). Tingen er at kristendom om noe har vært en bremsekloss på vestlige demokratiske prosesser. Opplysningtiden og arbeiderbevegelsen har hatt mer betydning. Tenkningen i denne perioden er preget av et stadig mer kritisk oppgjør med særlig religiøse dogmer og institusjoner, mens vitenskap, individuell fornuft, frihet, toleranse og framskritt ble innsatt som nye idealer og autoriteter. I tillegg etablerte opplysningstiden nye rammer for kunnskapsutveksling og offentlig debatt. https://snl.no/opplysningstiden Så er jeg enig med deg i at islam er verre enn kristendom når det gjelder denne friheten. Men det fritar ikke kristendommen for motarbeidelsen av frihet. Endret 2 timer siden av leticia 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (Akkurat nå): Jeg ser du har skrevet det tidligere. (Kanskje det var i en annen tråd). Tingen er at kristendom om noe har vært en bremsekloss på vestlige demokratiske prosesser. Opplysningtiden og arbeiderbevegelsen har hatt mer betydning. Tenkningen i denne perioden er preget av et stadig mer kritisk oppgjør med særlig religiøse dogmer og institusjoner, mens vitenskap, individuell fornuft, frihet, toleranse og framskritt ble innsatt som nye idealer og autoriteter. I tillegg etablerte opplysningstiden nye rammer for kunnskapsutveksling og offentlig debatt. https://snl.no/opplysningstiden Så er jeg enig med deg i at islam er verre enn kristendom når det gjelder denne friheten. Men det fritar ikke kristendommen for motarbeidelsen av frihet for alle grupper. For all del, det er hva kristendom har utviklet seg til som har gjort det mulig at vi har fått verdens flotteste demokratier i vesten. Ikke hva kristendom var i utgangspunktet. Der er jeg enig. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): For all del, det er hva kristendom har utviklet seg til som har gjort det mulig at vi har fått verdens flotteste demokratier i vesten. Ikke hva kristendom var i utgangspunktet. Der er jeg enig. Jeg mener at vi har fått de styresystemer vi har på tross av kristendom, ikke på grunn av. Altså at styresystemene våre ikke har noe med religion å gjøre i det hele tatt. Jeg er ikke bare ateist som deg, men nyateist. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå