Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

MrL skrev (5 minutter siden):

Og når jeg  nesten ikke trodde det var mulig å lage mer storm i et vannglass så kommer dette. 

Snakk om å overanalysere enkel logikk til helt vannvittig proposjoner. 

Så du skjønner virkelig ikke hvorfor uttalelsene til denne politikeren må under lupen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, MrL said:

Og når jeg  nesten ikke trodde det var mulig å lage mer storm i et vannglass så kommer dette. 

Snakk om å overanalysere enkel logikk til helt vannvittig proposjoner.

Jeg forsøkte gjøre to ting:

1. Spørre deg om å sannsynliggjøre påstanden din.
    (Du har nemlig bare fremlagt en påstand, tilsynelatende fordi du mener det er selvsagt, men her kommer jeg og ser ikke hvordan det forklarer seg selv, hvorfor kan man anta at en ikke-hvit seier i Miss Universe er ufortjent?)
  2. Vise deg hvordan din påstand risikerer å innebære ganske uheldig tankegods.
    (Jeg skal ikke holde deg til en tolkning dersom jeg har misforstått, jeg inngår med deg for å gi deg en anledning til å oppklare hva du egentlig forsøkte å si)

Vis meg hvordan det er enkel logikk at enhver ikke-hvit seier i Miss Universe skyldes woke, og ikke vinnerens kvalifikasjoner.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (57 minutter siden):

Ja huff så rasistisk dette var. Hårsåre snøflak på venstresiden lager storm i vannglass igjen som vanlig.

Det er da mange på høyresiden som mener utsagnet er både rasistisk og sjåvinistisk. Hans egen leder i fylkesrådet inkludert.

Jeg tror alle ser hvorfor det er svært problematisk at en folkevalgt kommer med noe sånt, også ville det ikke blitt like mye storm dersom han hadde lagt seg flat i stedet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Men egentlig snakker du bare piss fordi den nye rasismen er skjult bak verdibegrepet. Det du oppfatter som kverulering  er egentlig et annet perspektiv på den samme virkeligheten du tar utgangspunkt i.

Jeg forklarte hva som er kjennetegnende for vestlige verdier/kultur - og dette er hva du greide å lire ut av deg.
Jaja, jeg forventer vel ikke bedre. Men kunne vært interessant å få innblikk i hva det såkalte "annet perspektiv" går ut på og likeledes med den "nye rasismen".

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Overbevisende argumentasjon.
Jeg forklarte hva som er kjennetegnende for vestlige verdier/kultur - og dette er hva du greide å lire ut av deg.
Jaja, jeg forventer vel ikke bedre.

Nei, du gjorde vel ikke det. Men greia er at uintelligente uttalelser fortjener enda mer uintelligente svar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Nei, du gjorde vel ikke det. Men greia er at uintelligente uttalelser fortjener enda mer uintelligente svar.

Tror neppe du er i posisjon til å bedømme hva som er "uintelligente" uttalelser.

Interessant at du så raskt forlot spørsmålet om vestlige verdier..
Tyder på at du ikke deler samme oppfatning om at dette er gode verdier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Det er du som snakker mot bedre vitende (eventuelt er du bare dum). Folk som flykter fra diktatur, krig og undertrykkelse er selvsagt like opptatt av "vestlige" verdier som alle andre. Det er forøvrig stort sett verdslige verdier som de aller fleste i verden er enige om.

Fremmedkulturelle flykter fra seg selv, dvs. resultatet av sine egne verdier. Tilstander som kjennetegner og preger alle muslimske og afrikanske land. De er som kjent ikke særlig suksessfulle.
Kvinner, homofile, frafalne, ikke-muslimer m.fl. har det ikke så bra der.

Disse "verdiene", dvs religionen og kulturen tar de med seg til vestlige land - og lever her som de gjorde i sine hjemland. 
Innvandrere fra fjerne verdensdeler i Norge er ikke "flyktninger", men økonomiske migranter. Ekte flyktninger reiser til nærmeste land de finner trygghet i og returnerer så snart de kan. 

Faktisk første gang jeg leser at de verdiene jeg listet opp er det enighet om i verden.
Jeg ser på det som trolling for så nedsnødd kan ingen være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (30 minutter siden):

Tror neppe du er i posisjon til å bedømme hva som er "uintelligente" uttalelser.

Interessant at du så raskt forlot spørsmålet om vestlige verdier..
Tyder på at du ikke deler samme oppfatning om at dette er gode verdier.

Du får tro hva du vil for det er helt lovlig. Det er også helt lovlig å ha antakelser og det er minst like lovlig å være så dum at en ikke endrer disse når bedre faktakunnskaper er tilgjengelige. 

Vestlige verdier - jeg har innsett at de som bruker slike ord gjerne ikke er i stand til å innta andre perspektiver så noe debatt er bortkastet tid. Det er som å kaste perler for svin.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (23 timer siden):

Frp er populister som aldri kommer til å få den makten de ønsker seg.

Det sagt. "Hvit, ekte kvinne"? Hva mener de med det? 🤔

Hater å skrive på mobil, hvordan får jeg bort dette siteringsfeltet? 🤔

Hvit ekte kvinne - mao. blir kvinner med annen hudfarge ikke lenger kvinner. Ekte kvinner er hvite. Hva er uekte kvinner? Huff!

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Neptun1 said:

Fremmedkulturelle flykter fra seg selv, dvs. resultatet av sine egne verdier. Tilstander som kjennetegner og preger alle muslimske og afrikanske land. De er som kjent ikke særlig suksessfulle.
Kvinner, homofile, frafalne, ikke-muslimer m.fl. har det ikke så bra der.

Jeg tror du bør legge vekk Internett for en stund. Dette er så kunnskapsløst at det er vanskelig å vite hvor man skal begynne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (10 minutter siden):

Hvit ekte kvinne

Danish model Victoria Kjaer Theilvig sparked the controversy after mouthing lyrics to “Empire State of Mind” that include the N-word during the nearly 20-second TikTok clip filmed on top of the Empire State Building that has since been deleted.

“I can’t believe I’m witnessing this in real time,” one social media user commented, with another user writing, “Girl WHAT?!.”

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-burde-fratas-tittelen/82292735

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Hvit ekte kvinne - mao. blir kvinner med annen hudfarge ikke lenger kvinner. Ekte kvinner er hvite. Hva er uekte kvinner? Huff!

Vil det si jeg har vært med kvinner, som ikke var ekte kvinner?! Hmm, liten forskjell på ekte og uekte kvinner da må jeg si.  (Har en ex med indisk opphav)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Vil det si jeg har vært med kvinner, som ikke var ekte kvinner?! Hmm, liten forskjell på ekte og uekte kvinner da må jeg si.  (Har en ex med indisk opphav)

Du har blitt lurt!!! Du vet vel at det kun er hvite kvinner som er KVINNER? Blås i logikken...dette er folk med doktorgrader som har talt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...