Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mars2029 skrev (4 minutter siden):

Fullstendig idiotisk utsagn syns jeg, men samtidig en smart taktikk for å få fokus på en sak som de tjener på(ser ikke bort fra at han bare er en idiot men). Litt sånn som Trump holder på. 

Ja, utsagnet er idiotisk og rasistisk - det tror jeg alle egentlig er enig i. Men det er neppe koordinert med partiet. Det ville i så fall vært en stor skandale. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

"At ting er tilbake til normalen med en hvit vinner" handler ironisk nok om at vinneren ble valgt uavhengig av farge. 

For en latterlig tolking. Mannen er en reinspikka rasist som mener det ikke finnes vakre mennesker som ikke er hvite, og han ser helst at hvite mennesker vinner. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (30 minutter siden):

For en latterlig tolking. Mannen er en reinspikka rasist som mener det ikke finnes vakre mennesker som ikke er hvite, og han ser helst at hvite mennesker vinner. 

Ja, selvfølgelig vet vel venstresiden best hvordan en høyrepolitiker tenker og hva som er sant.

Jeg forventer ikke at dere skal forstå logikken, dere klarer storsett ikke annet enn å dra opp rasistkortet og basere konklusjoner på svada.

Men jeg skal være enig i at innlegget var idiotisk formulert. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, MrL said:

Jeg forventer ikke at dere skal forstå logikken, dere klarer storsett ikke annet enn å dra opp rasistkortet og basere konklusjoner på svada.

Fortell meg hva slags logikk det er, som får en person til å tenke:

En hvit person vant en missekonkurranse i et annet land, dette må jeg som en aldrende politiker virkelige skrive om på Facebook veggen min. Dete må jeg lage et poeng ut av. At hun var hvit og ikke farget. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Fortell meg hva slags logikk det er, som får en person til å tenke:

En hvit person vant en missekonkurranse i et annet land, dette må jeg som en aldrende politiker virkelige skrive om på Facebook veggen min. Dete må jeg lage et poeng ut av. At hun var hvit og ikke farget. 

Og da kan jeg spørre: "Hvilken logikk er det at han som fylkesråd skal spre rasisme fra sin sosiale medie konto?"

Gå på sosiale medier så ser du folk som legger ut alt mulig om hva de spiser og mener om ting, det er vel ingenting mer spesielt med dette enn alt annet. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, PosteMonopolet said:

Posten hans kan tolkes på flere måter. Bra han forklarte det med "motreaksjon til woke", så fikk man i hvert fall oppklart at det ikke var rasistisk ment.

Merkelig tolkning. Det han sier er at han er mot alt som er "woke", der å være "woke" inkluderer å være mot rasisme. Både de som er for og de som er mot rasisme skjønner godt hva han mener, og han er blandt de i FrP som forsøker å tiltrekke seg stemmene til den første gruppen.

Før begrenset FrP seg til å være innvandringskritisk og media vred alt mot dem. Saken der Listhaug naturlig nok sa ja da hun ble spurt om hun ville prøve en overlevelsesdrakt var et eksempel på det. Nå har det blitt så åpenbart for de fleste at høy innvandring skaper problemer at de ser seg nødt til å bli mer ekstreme og tiltrekke seg genuint rasistiske grupper.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (1 time siden):

Dette er ikke et forsvar for FrP, men er det ikke noen skruer i alle partier?

Joda, men er det ikke vår plikt som deltakere av demokratiet å si fra når disse skruene uttrykker seg sjåvinistisk og ugreit?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (15 minutter siden):

Joda, men er det ikke vår plikt som deltakere av demokratiet å si fra når disse skruene uttrykker seg sjåvinistisk og ugreit?

Jeg er enig i det, men (litt for) ofte er det et islett av alarmisme. Dette gjelder overfor alle partier.

Jeg hørte på politisk kvarter i dag tidlig. Tina Bru (H) hevder at Ap med sitt skatteopplegg ikke forstår hvordan verdier skapes. Så H foreslår å redusere skattene med 18 MrdNOK. 
I et budsjett på 2500 MrdNOK. Litt sterke ord for å beskrive en tross alt liten avstand?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Snikpellik said:

Ja, utsagnet er idiotisk og rasistisk - det tror jeg alle egentlig er enig i. Men det er neppe koordinert med partiet. Det ville i så fall vært en stor skandale. 

De stoler jo på at de enkelte representantene klare å lire av seg noe rasistisk med jevne mellomrom helt av seg selv…

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (18 timer siden):

Definer vestlige verdier. Sleng så samtidig på hvor disse verdiene har utspring fra.

Stikkord: filosofi (og ikke bare den vestlige delen).

Verdier som demokrati, frihet (også seksuell), likestilling, empati er kjerneverdier i Vesten.

- I motsetning til intolerante, menneskefiendtlige diktatur.
"Verdier" som nå flyter inn i Europa fra 3. verden - og gjøres stueren av venstresiden.

Men dette er noe alle som har vokst opp i Norge vet, så jeg orker ikke å starte forfra igjen bare for at noen vil kverulere mot bedre vitende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (57 minutter siden):

Verdier som demokrati, frihet (også seksuell), likestilling, empati er kjerneverdier i Vesten.

"Verdier" som nå flyter inn i Europa fra 3. verden - og gjøres stueren av venstresiden.

Men dette er noe alle som har vokst opp i Norge vet, så jeg orker ikke å starte forfra igjen bare for at noen vil kverulere mot bedre vitende.

Jaha...Vesten, er det bare Norge, Sverige og Danmark? Du vet at det er noe som også heter Øst-Europa og at det skjer mye rart der?

Men egentlig snakker du bare piss fordi den nye rasismen er skjult bak verdibegrepet. Det du oppfatter som kverulering  er egentlig et annet perspektiv på den samme virkeligheten du tar utgangspunkt i.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Neptun1 said:

Det er du som snakker mot bedre vitende (eventuelt er du bare dum). Folk som flykter fra diktatur, krig og undertrykkelse er selvsagt like opptatt av "vestlige" verdier som alle andre. Det er forøvrig stort sett verdslige verdier som de aller fleste i verden er enige om.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rozon skrev (8 timer siden):

Da må du nesten komme med noe bevis, for store i kjeften kan alle være.

Og du kan jo forklare hva jeg prøver å få til i tilfelle noen på forumet ikke har skjønt det.

Tja.. Persia var jo ganske forutt resten av verden, på godt og vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, MrL said:

Når jeg denne tråden tenker jeg at jeg forstår bedre enn noen gang hvorfor FRP har medvind. 

At man klarer å vri et innlegg til dette er for meg helt vanvittig.

"At ting er tilbake til normalen med en hvit vinner" handler ironisk nok om at vinneren ble valgt uavhengig av farge. 

Prinsippet handler om woke kulturen som skal velge mørkhudede "fordi de er mørkhudede." Personer blir valgt fordi de er mørkhudet eller kvinner, ikke fordi de er best kvalifisert.

Behovet venstresiden har for å bruke hudfarge og rase  i valg - fører derfor til at når vi har en hvit vinne, vet vi nettopp at personen ikke ble valgt på premisset av hudfarge. Derav tilbake til "normalt", før woke.

Jeg synes denne posten din er vanvittig.

Det er greit å minne seg på at ikke alt disse anti-wokerne påstår om denne påståtte woke-bevegelsen medfører riktighet.
(Tvert imot handler jo alt om å fremstille progressive idéer på den verst tenkelige måten, uten at det opprinnelige tankegodset spres (da risikerer man å informere), med den forutsigbare effekten at man egentlig bare formidler surr)

Her gjør du en antagelse om at dersom ikke-hvite vinner missekonkurranser, så har de ikke egentlig vunnet, de er plukket ut som en tom politisk gest.
Har du noe som helst belegg for en slik påstand, eller er det slikt som virker selvfølgelig fordi bare hvite mennesker er kvalifisert for en slik konkurranse? (for det er hva det virker som du påstår)

Er det skjønnheten du tenker at gjør det så selvfølgelig at alle ikke-hvite seiere er symbolsk posering, (så selvfølgelig at du ikke føler det er verdt å sannsynliggjøre, det sier seg selv?) eller er det kravet om intelligens eller kulturell kapital som skulle diskvalifisert dem fra seier?

Hva var det med Sheynnis Palacios seier i Miss Universe 2023 som tilsier at hun ikke fortjente prisen?
Hva var det med R'Bonney Gabriels seier i Miss Universe 2022 som tilsier at hun ikke fortjente prisen?
Hva var det med Harnaaz Sandhus seier i Miss Universe 2021 som tilsier at hun ikke fortjente prisen?
Hva var det med Andrea Mezas seier i Miss Universe 2021 som tilsier at hun ikke fortjente prisen?

Hvordan kunne Wendy Fitzwilliam vinne i  1998, lenge før woke? (Det skyldes kanskje PK?)
Hvordan kunne hvite Demi-Leigh Tebow vinne i  2017, når woke mindvirus hadde tatt over kåringen?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (5 minutter siden):

*snip*

Og når jeg  nesten ikke trodde det var mulig å lage mer storm i et vannglass så kommer dette. 

Snakk om å overanalysere enkel logikk til helt vannvittig proposjoner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...