Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neptun1 skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med det🙂

Må nesten si som Ole Brum "Det hørtes fornuftig ut da det var inne i hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut..." 😉

Men det er ganske omfattende, og miljø og verdens fremtid handler ikke om norsk kufis alene, men at de aller fleste ikke tar ansvar selv men dytter det til andre...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
trn100 skrev (3 minutter siden):

Igjen, poenget mitt er ikke at det ene partiet er bedre enn det andre, eller omvendt, men om det faktum at om noe er for godt til å være sant er det løgn 😉

Acer 4 ser mye mer skummelt ut, dagens regjering har saken på bordet. FRP har sagt nei.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (Akkurat nå):

Acer 4 ser mye mer skummelt ut, dagens regjering har saken på bordet.

Nå har det blitt såpass mye fokus på dette og den sittende regjering med Vedum i spissen vil aldri våge den veien! Skjer nok først når Sylvi og Erna overtar! 😉

Lenke til kommentar
30 minutes ago, trn100 said:

Ja, noe som faktisk er ganske unikt. Men er det egentlig negativt å innrømme at man tok feil?

Resten av partiene som var med på dette er høyst uklare om hva de egentlig mener. SP sier at de er mot, men fører en politikk som tilsier at de er for. AP er nå plutselig mot fornyelse av to kabler som går til Danmark, men mener at de til Tyskland og England var lurt? Henger ikke på greip.

Tipper kommunikasjonsrådgiverne til spesielt Høyre og AP har sagt at de aldri skal innrømme at det de gjorde kanskje ikke var særlig lurt.

Så sammenlignet med resten er Frp faktisk svært voksne akkurat i denne saken. Og det sier litt om resten. Utenom Rødt da, men de er koko på så mange andre områder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
trn100 skrev (8 minutter siden):

Og de har ombestemt seg MANGE ganger, som regel i etterkant. 

Hva tror du om FrP og privatisering av norsk jernbane, barnehager osv? Blir det bra?

NSB ble i 2002 delt opp i en rekke (noen delprivatiserte) datterselskaper: for busstransport (Nettbuss AS), godstransport (CargoNet AS, Ekspressgods), vedlikehold (Mantena, MiTrans), eiendomsforvaltning (ROM Eiendom AS), togrenhold, med mer. Morselskapet NSB, som i 2019 byttet navn til Vy, beskjeftiger seg bare med persontrafikk på skinner og har fra 2019 tilbud om elbil-leie til sine passasjerer.

https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Statsbaner

Finansieringsordningen for private barnehager. Tilskuddet til private barnehager blir beregnet ut fra gjennomsnittlige utgifter i de kommunale barnehagene i den enkelte kommune. Private barnehager har krav på 100 prosent av det de kommunale barnehagene får i offentlig finansiering. Hva er problemet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Ja, noe som faktisk er ganske unikt. Men er det egentlig negativt å innrømme at man tok feil?

Resten av partiene som var med på dette er høyst uklare om hva de egentlig mener. SP sier at de er mot, men fører en politikk som tilsier at de er for. AP er nå plutselig mot fornyelse av to kabler som går til Danmark, men mener at de til Tyskland og England var lurt? Henger ikke på greip.

Tipper kommunikasjonsrådgiverne til spesielt Høyre og AP har sagt at de aldri skal innrømme at det de gjorde kanskje ikke var særlig lurt.

Så sammenlignet med resten er Frp faktisk svært voksne akkurat i denne saken. Og det sier litt om resten. Utenom Rødt da, men de er koko på så mange andre områder.

Nei, det står det tvert om respekt av!

Men igjen, vi har jo visse forventninger til politikere og håper jo de får rett, før eller siden.

Den største forskjellen på FrP og nesten alle andre politiske partier er at FrP, i bunn og grunn, ikke egentlig bryer seg om noen andre enn seg selv og sine egne, og allikvel er det en majoritet av trengende som stemmer på de?

Lenke til kommentar
14 minutes ago, trn100 said:

Og de har ombestemt seg MANGE ganger, som regel i etterkant. 

Noe som er total overkegent det å kjøre på med noe man ser ikke fungerer. Bare fordi kommunikasjonsrådgiverne sier det ikke ser bra ut.

14 minutes ago, trn100 said:

Hva tror du om FrP og privatisering av norsk jernbane, barnehager osv? Blir det bra?

Er norsk jernbane privatisert? Nytt for meg. Om du tenker på jernbanereformen så var den helt på trynet. Me noe særlig til privatisering var det ikke. Det ble opprettet en hel haug statlige selskaper som drifter, vedlikeholder, planlegger osv. Og de private selskapene opererer bare togsett leid av statlige selskap.

Og hva er problemet ned private barnehager? De leverer tjenester av samme kvalitet som det offentlige til samme kostnad og betaler de ansatte samme lønn.

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 minutt siden):

Noe som er total overkegent det å kjøre på med noe man ser ikke fungerer. Bare fordi kommunikasjonsrådgiverne sier det ikke ser bra ut.

Er norsk jernbane privatisert? Nytt for meg. Om du tenker på jernbanereformen så var den helt på trynet. Me noe særlig til privatisering var det ikke. Det ble opprettet en hel haug statlige selskaper som drifter, vedlikeholder, planlegger osv. Og de private selskapene opererer bare togsett leid av statlige selskap.

Og hva er problemet ned private barnehager? De leverer tjenester av samme kvalitet som det offentlige til samme kostnad og betaler de ansatte samme lønn.

Igjen, og som sagt, poenget mitt var ikke å diskutere dumme mennesker 😉

Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

Nei, det står det tvert om respekt av!

Men igjen, vi har jo visse forventninger til politikere og håper jo de får rett, før eller siden.

Ja? Det er ganske trist stilt i det politiske Norge for tiden. Men det er jaggu ikke unikt for Frp.

1 minute ago, trn100 said:

Den største forskjellen på FrP og nesten alle andre politiske partier er at FrP, i bunn og grunn, ikke egentlig bryer seg om noen andre enn seg selv og sine egne, og allikvel er det en majoritet av trengende som stemmer på de?

Hva baserer du det på? Er det noen som virkelig kun bryr seg om seg selv så er det nå vår kjære utenriksminister Barthemannen.

Støre følger sikkert situasjonen nøye 

Norske regjeringskilder skal ha advart mot at statssekretær Espen Barth Eide satte personlig karriere fremfor norske strategiske, ifølge et lekket notat fra den amerikanske ambassaden.

https://www.aftenposten.no/norge/i/JJlGP/wikileaks-barth-eide-satte-personlige-ambisjoner-foran-norske-interesser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Ja? Det er ganske trist stilt i det politiske Norge for tiden. Men det er jaggu ikke unikt for Frp.

Hva baserer du det på? Er det noen som virkelig kun bryr seg om seg selv så er det nå vår kjære utenriksminister Barthemannen.

Støre følger sikkert situasjonen nøye 

https://www.aftenposten.no/norge/i/JJlGP/wikileaks-barth-eide-satte-personlige-ambisjoner-foran-norske-interesser

Legg heller merke til hva jeg IKKE sier, spesielt om dette innlegget! 😉

Lenke til kommentar
23 minutes ago, trn100 said:

Legg heller merke til hva jeg IKKE sier, spesielt om dette innlegget! 😉

Hvordan i alle dager skal jeg ane hva du ikke sier? Skriv da konkret, og underbygg gjerne eventuelle påstander.

Dette blir bare svada. Men mange liker kanskje svada. En grunn til at vi har en tåkefyrste som statsminister og en flirende idiot som finansminister 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager skal jeg ane hva du ikke sier? Skriv da konkret, og underbygg gjerne eventuelle påstander.

Dette blir bare svada. Men mange liker kanskje svada. En grunn til at vi har en tåkefyrste som statsminister og en flirende idiot som finansminister 

Privatisering er vel et stikkord som du egentlig burde ha fått med deg så langt?

Man kan gjerne tro på at private barnehager, sykehus, bomringer og jeg vet ikke hva som kan gjøre ting bedre for flertallet, men kan du vise meg en enste privat næringsdrivende som ikke har som mål og berike seg selv?

Svada? Hva med litt realitetsforståelse? 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...