fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Antar att det er noen kvinner som bruker hijab och täcker till resten av kroppen av egen fri vilja men jag kan verkligen ikke förstå hvorfor. Har för mig att det ikke står i koranen och att det är mest kulturellt men att att gå med på att vara en del av en så otroligt stor forskjellsbehandling mellan könen frivilligt (och som i en del fall som feminist) verkar så rart. Läste en intervju med hon som vant jenteprisen i år och det verkade som att hon fölte sig diskriminerad i Norge för att det för henne var vansklig att finna klär som täckte hela kroppen och att det var stora delar av klädsbutikerna som hon ikke kunde bruke ... 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet akkurat nå Del Skrevet akkurat nå leticia skrev (2 timer siden): Jeg syns det er litt vanskelig å vite hvor jeg egentlig har deg hen når du går så hardt ut mot kvinner som er undertrykt av islam, mens du ikke er villig til å se at også kristendommen er kvinneundertrykkende. Du forbinder også kristendommen (fra tidligere utsagn) om demokratisk frie vestlige samfunn når du sier du ikke er kristen selv. Jeg har vist deg at kristendommen har vært en bremsekloss på frihet. Så jeg lurer egentlig på hvor du står. Er det bare islam som er så skummelt, (noe jeg forsåvidt er enig i at den er) er kristendommen så integrert i samfunnet at du tenker at dens form for diskriminering og undertrykkelse er helt greit, eller ser du bare ikke hvor kvinneundertrykkende den er fordi du selv ikke har opplevd dens undertrykking på kroppen? Her må jeg delvis melde pass, jeg har ikke fått med meg at moderne kristendom i vestlige samfunn er spesielt kvinneundertrykkende bortsett fra i spesielle sekter og selvsagt en del spesielle hjem. Noen foreldre har en langt mer autoritær stil enn andre og hvis de da er kristne i tillegg så henter de gjerne frem tekster og krav som var mer normalen for 40-50+ år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå