Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

Boing_80 skrev (58 minutter siden):

Vulgært språk er visstnok en dyd der i gården.

Det er en hårfin balanse og vanskelig å forutsi når man er for rasistisk, og når man er akkurat rasistisk og kritisk nok til innvandring. 

Jeg tipper vurderingen er at Frp henter flere velgere fra innvandringsfiendlige hvite arbeiderklassemenn og tradisjonalister som er skeptisk til innvandring og frykter utvanning av norsk kultur, dvs den klassiske Senterparti-kristenkonservative velgeren, enn de taper til andre partier ved å tillate slike utsagn. 

Frp har ingen demokratisk kultur, så de kunne fint ha kastet ut flere av disse, men det er renkespill og ikke rasisme som avgjør utrenskningene i Frp. 

Jeg er ingen typisk Frepper, jeg er eksilvelger fra Liberalistene. Jeg er kynisk, egoistisk, anti-fellesskapet, og opptatt av økonomi og individualisme. 

Frp fant ut på 90-tallet at nordmenn er mer opptatt av innvandring enn økonomi, ikke opptatt av prinsipper og systemteori, nordmenn liker velferd, nordmenn tenker at "gratis" velferd er bra. Alle norske partier er sosialdemokratiske. 

Videre er ikke Frp i praksis så mye mer innvandringsfiendlige enn hva andre eksempelvis Ap er, men Frp har velgere som reagerer positivt på anti-venstreside-symbolsaker. Derfor er det viktig med slik retorikk, rent taktisk. 

Endret av Tastaturkriger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, sk0yern said:

https://www.aftenposten.no/norge/i/8qjgKQ/svenske-kriminelle-nettverk-har-spredt-seg-over-hele-landet-som-aa-ta-godteri-fra-barn-sier-svensk-narkotikasmugler

Hva er løsningen fra venstresiden tro, sende u-hjelp til Sverige så de får bygd flere fritidsklubber?

Tenker mer at man må gå inn på det svenske boligmarkedet med store rimelige boliger. Er nok tross alt trangboddhet som er rotårsaken

• Liker 2
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (6 minutter siden):

Hva velger vanskelige mennesker? 😛

De tenker seg forhåpentligvis litt om og vet at selv med FrP kommer ikke alle bomringene til å forsvinne over natten, alle Mullaene blir ikke kastet ut på 14 dager. Det er jo litt morsomt at forrige gang FrP ble med i regjeringen ble de plutselig oppmerksom på at Krekar ikke kunne kastes ut uten videre? Dette var alle IKKE FrP velgere selvasgt klar over på forhånd.

Man skal jo være rimelig blåøyd om man tror at bensin blir nesten gratis om vi velger de også, eller hvilke lys har du sett som vi ikke har fått med oss? 😉

Endret av trn100
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

De tenker seg forhåpentligvis litt om og vet at selv med FrP kommer ikke alle bomringene til å forsvinne over natten, alle Mullaene blir ikke kastet ut på 14 dager. Det er jo litt morsomt at forrige gang FrP ble med i regjeringen ble de plutselig oppmerksom på at Krekar ikke kunne kastes ut uten videre?

Man skal jo være rimelig blåøyd om man tror at bensin blir nesten gratis om vi velger de også, eller hvilke lys har du sett som vi ikke har fått med oss? 😉

Men man kan nå stemme på de selv om man ikke tror alt dette vil skje over natten. Har Frp noen gang lovd gratis bensin forresten? Jeg har i alle fall ikke sett noe slikt. Regner med du har en kilde på det i så fall?

Var alle som stemte på SV når Kristin Halvorsen skulle utslette fattigdom med et pennestrøk enkle? De kom nå til og med i regjering, og fattigdom (i den grad vi har det i Norge) ble på ingen måte utslettet.

Valgflesk er ikke unikt for Frp. Det sier dog litt om hva partiene har lyst til å prioritere. Selv synes jeg dog alternative statsbudsjett sier mer.

Har forøvrig aldri stemt Frp, og usikkert på hva jeg skal stemme ved neste valg. Høyre er det partiet jeg har stemt på flest ganger, men de gjør seg selv stadig mer uaktuelle under Ernas styre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (9 minutter siden):

De tenker seg forhåpentligvis litt om og vet at selv med FrP kommer ikke alle bomringene til å forsvinne over natten, alle Mullaene blir ikke kastet ut på 14 dager. Det er jo litt morsomt at forrige gang FrP ble med i regjeringen ble de plutselig oppmerksom på at Krekar ikke kunne kastes ut uten videre? Dette var alle IKKE FrP velgere selvasgt klar over på forhånd.

Billigere bensin og færre muslimer, det er alt som betyr i verden. Til blokksberg med helsetjenester, offentlige etater, skolevesen, akademia, forskning, velferd og en pluralistisk rettstat. Det er en pris verdt å betale for billigere bensin og færre muslimer. Det er jo bare sunn fornuft!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 minutt siden):

Men man kan nå stemme på de selv om man ikke tror alt dette vil skje over natten. Har Frp noen gang lovd gratis bensin forresten? Jeg har i alle fall ikke sett noe slikt. Regner med du har en kilde på det i så fall?

Var alle som stemte på SV når Kristin Halvorsen skulle utslette fattigdom med et pennestrøk enkle? De kom nå til og med i regjering, og fattigdom (i den grad vi har det i Norge) ble på ingen måte utslettet.

Valgflesk er ikke unikt for Frp. Det sier dog litt om hva partiene har lyst til å prioritere. Selv synes jeg dog alternative statsbudsjett sier mer.

Har forøvrig aldri stemt Frp, og usikkert på hva jeg skal stemme ved neste valg. Høyre er det partiet jeg har stemt på flest ganger, men de gjør seg selv stadig mer uaktuelle under Ernas styre.

Dette har du selvsagt rett i, og FrP er på ingen måte spesielt og selvsagt skal de de få stå for hva de mener, og det bør de gjøre!

Poenget mitt er at mange tror at FrP skal løse alle de problemene vi står ovenfor.

Jeg diskuterer politikk med mange jeg kjenner, og det mest skremmende med FrP er at de faktisk har fått noen som ikke har så mye skal få det bedre med de... Det må jo være tidenes misforståelse?

Sist gang FrP satt i regjering, og dette er bare et eksempel, fikk vi redusert støtte til briller og synskorreksjoner for barn, støtten til stomipasienter ble kraftig redusert, og det finnes en hel masse eksempler på tilsvarende.

Sånne ting kan gjerne diskuteres og gjerne behovsprøves, men at mange av de som stemmer FrP innbiller seg at 1% av BNP som vi yter i U-hjelp skal forandre tilværelsen til alle fattige i Norge er for meg dokumentasjon nok på at mange av de som stemmer det partiet er litt på bærtur?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (9 minutter siden):

Billigere bensin og færre muslimer, det er alt som betyr i verden. Til blokksberg med helsetjenester, offentlige etater, skolevesen, akademia, forskning, velferd og en pluralistisk rettstat. Det er en pris verdt å betale for billigere bensin og færre muslimer. Det er jo bare sunn fornuft!

De er kanskje ikke dumme, men i det minste håpefulle og rimelig egoistiske! 😉

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (5 minutter siden):

Dette har du selvsagt rett i, og FrP er på ingen måte spesielt og selvsagt skal de de få stå for hva de mener, og det bør de gjøre!

Poenget mitt er at mange tror at FrP skal løse alle de problemene vi står ovenfor.

Jeg diskuterer politikk med mange jeg kjenner, og det mest skremmende med FrP er at de faktisk har fått noen som ikke har så mye skal få det bedre med de... Det må jo være tidenes misforståelse?

Sist gang FrP satt i regjering, og dette er bare et eksempel, fikk vi redusert støtte til briller og synskorreksjoner for barn, støtten til stomipasienter ble kraftig redusert, og det finnes en hel masse eksempler på tilsvarende.

Sånne ting kan gjerne diskuteres og gjerne behovsprøves, men at mange av de som stemmer FrP innbiller seg at 1% av BNP som vi yter i U-hjelp skal forandre tilværelsen til alle fattige i Norge er for meg dokumentasjon nok på at mange av de som stemmer det partiet er litt på bærtur?

Si meg en ting, når tid har FRP regjert alene? Eller bestemt noe alene i regjering? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (9 minutter siden):

Så da er FrP svaret mener du?

Dine ord, fortiden er fortid. Lev med det..

Hva og/eller hvem jeg stemmer på er mitt valg, ikke ditt.

Men jeg har aldri stemt på et parti hvis tilhengere driver bare drittkasting med feil fakta, spåkone virksomhet, antagelser osv. mot andre partier.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...