Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

leticia skrev (11 timer siden):

Jeg anser ikke dette som en kamp mellom venstresiden og høyresiden.  Men de som er kristne beskylder ofte muslimer for å angripe f.eks skolegudstjenesten. Men det er humanetisk forbund som er driveren der. Altså som jeg sier, ateistene, ikke den politiske venstresiden. (men kan selvsagt være både ateist og tilhøre venstresiden, men ateister kan liksågodt tilhøre høyresiden.

Jeg ble faktisk konfirmert via Human Etisk forbund en gang i tiden. Men jeg har meldt meg ut i voksen alder, fordi det er en organisasjon som bare er opptatt av å kritisere kristendom. Mens de som deg forsvarer og kverrulerer på vegne av spesielt Islam og andre religioner som er mye verre enn moderne kristendom. Da de begynte å bruke tullebegrepet islamofobi så meldte jeg meg ut på dagen.

Da er de kun en del av problemet i mine øyne.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (1 time siden):

Ja, jeg er enig i at masseinnvandring kan være problematisk hvis man ikke greier å integrere folk på en god måte. Jeg er enig i at man må få diskutere dette temaet. Det er kanskje måten det blir gjort på som skaper splittelse. Typiske eksempler er utbrudd som i denne saken, og også Listhaugs eget utbrudd som førte til at hun måtte trekke seg.

Utbrudd og høyreekstremisme kommer fordi venstresidens propaganda og fortielse av realiteten har lagt lokk på en utrolig viktig debatt. Da eksploderer det. Det er for sent å diskutere nå. Vi er allerede mer invadert enn under andre verdenskrig, og vi har ikke lov til å peke på fienden. Slaget er tapt for lenge siden. Det er nedbrytende for fellesskapet og samholdet. Nå må vi redde stumpene, ved å ta vare på de som er her, og oss selv. Og stenge grensene, for å begrense andre og tredje bølge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (33 minutter siden):

Hvilke verdier står de for? Kan man både være feminist og gå med kvinneundertrykkende plagg?

Selvsagt kan man være feminist og gå med hijab.

Har du snakket med muslimske kvinner selv hvorfor de går med hijab? Det er forskjell på å være under et regime hvor dette plagget blir brukt som et symbol på å begrense kvinner, og i tilfeller hvor kvinner selv frivillig har lyst å gå med dette plagget.

Tror du at  innvandrerkvinner hadde fått lov å melde seg inn i et parti, og drive aktivt med politikk hvis de var undertrykte? Undertrykte innvandrerkvinner holdes i hjemmet, holdes utenfor politikk og arbeidslivet, nektes sosial omgang med nordmenn og de lærer seg kanskje ikke språket heller.

Undertrykte innvandrerkvinner er ikke aktive innenfor partier som jobber for frihet og likestilling. Det er ikke hijaben som forteller om en kvinne er undertrykt i Norge eller ikke, det er hva hun får lov å delta på i samfunnet, hennnes grad av frihet. Så ja, man kan være feminist og gå med hijab.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (46 minutter siden):

Jeg ble faktisk konfirmert via Human Etisk forbund en gang i tiden. Men jeg har meldt meg ut i voksen alder, fordi det er en organisasjon som bare er opptatt av å kritisere kristendom. Mens de som deg forsvarer og kverrulerer på vegne av spesielt Islam og andre religioner som er mye verre enn moderne kristendom. Da de begynte å bruke tullebegrepet islamofobi så meldte jeg meg ut på dagen.

Da er de kun en del av problemet i mine øyne.

Ok. Jeg ble konfirmert i kirken og har meldt meg ut derfra i voksen alder. (Jeg har hatt en kristen oppvekst,  men ikke av typen hvor man gikk i kirken). Jeg tror faktisk ikke det var en mulighet med human etisk forbund her jeg bodde angående konfirmasjon).

At humanistisk forbund kritiserer kristendom er kanskje ikke så rart, etter hvordan den gjennomsyrer samfunnet enda. Folk må få tro på akkurat hva de vil for min del (selv om religion er fordummende). Men jeg mener den ikke har noe å gjøre i det offentlige rom. Her stiller kristendom i en særstilling, og det er kanskje ikke så rart at det da er den som angripes sterkest. Personlig har jeg aldri opplevd islam som begrensende for mitt liv, men jeg har opplevd at kristendommen har vært det. Nettopp pga at kristendommen har gjennomsyret det offentlige samfunnet vårt, mens de muslimer jeg kjenner holder religionen i den private sfæren.

Hvis du tenker at jeg kverrulerer på vegne av islam så syns jeg at du ikke har fulgt helt med på hva jeg har skrevet. Jeg har sagt at islam er en verre religion enn kristendom. Jeg har sagt at jeg hater alle religioner. Men jeg har likevel et større grunnlag for å uttale meg om kristendom enn jeg har om islam, fordi jeg har mer kunnskap om hvordan kristendommen har ødelagt det norske samfunnet enn det jeg har om hvordan islam har ødelagt det norske samfunnet. Men den kunnskapen kan komme etter hvert, f.eks i form av fremveksten av såkalte "svenske tilstander." Altså kunnskap, ikke bare forutinntatte holdninger fordi man har for lite kunnskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Klote skrev (42 minutter siden):

Utbrudd og høyreekstremisme kommer fordi venstresidens propaganda og fortielse av realiteten har lagt lokk på en utrolig viktig debatt. Da eksploderer det. Det er for sent å diskutere nå. Vi er allerede mer invadert enn under andre verdenskrig, og vi har ikke lov til å peke på fienden. Slaget er tapt for lenge siden. Det er nedbrytende for fellesskapet og samholdet. Nå må vi redde stumpene, ved å ta vare på de som er her, og oss selv. Og stenge grensene, for å begrense andre og tredje bølge.

Jeg er vel delvis enig med deg. Jeg kommer fra et sted og er såpass gammel at jeg husker da de første folk med en annen hudfarge kom til bygda her. Men religionen disse hadde var i hovedsak buddisme og hindusime, ikke islam. Jeg husker også hvor fremmedfiendtlig innstilt mange i lokalbefolkningen var til disse som hadde en anne hudfarge enn sin egen.

Spørsmålet er hva som kom først,  innvandrerne eller fremmedfiendtligheten? Utbruddene har eksistert like lenge som da de første kom hit.

Så er jeg enig med deg i at man ikke har tatt evt utfordringer med å blande kulturer nok på alvor. Hvor det er de som er mest ekstreme på hver sin side som har fått lov til å sette dagsorden. Det er ikke utelukkende venstresiden som har vært et problem i så måte. Det er ikke slik at man har stengt grensene hver gang vi fikk en høyreregjering...

Jeg ser m.a.o problemene du ønsker å adressere, men jeg mener at diskusjonen må opp på et saklig nivå, ikke på et følelsesmessig utbruddsnivå.

Endret av leticia
leif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Selvsagt kan man være feminist og gå med hijab.

Har du snakket med muslimske kvinner selv hvorfor de går med hijab? Det er forskjell på å være under et regime hvor dette plagget blir brukt som et symbol på å begrense kvinner, og i tilfeller hvor kvinner selv frivillig har lyst å gå med dette plagget.

Tror du at  innvandrerkvinner hadde fått lov å melde seg inn i et parti, og drive aktivt med politikk hvis de var undertrykte? Undertrykte innvandrerkvinner holdes i hjemmet, holdes utenfor politikk og arbeidslivet, nektes sosial omgang med nordmenn og de lærer seg kanskje ikke språket heller.

Undertrykte innvandrerkvinner er ikke aktive innenfor partier som jobber for frihet og likestilling. Det er ikke hijaben som forteller om en kvinne er undertrykt i Norge eller ikke, det er hva hun får lov å delta på i samfunnet, hennnes grad av frihet. Så ja, man kan være feminist og gå med hijab.

Som Anders Magnus så fint sier det:

"Da jeg var medlem av SV på 70-tallet var vi sterkt imot at kvinner skulle pakkes inn for å forsvare sin seksuelle ære. I dag ser det ut til at mitt gamle parti har glemt sine tidligere prinsipper for likestilling.

Da jeg var korrespondent i Asia og i Afrika så jeg det ved utallige anledninger: Mannen går foran. Fri og ledig med shorts og T-skjorte i det varme været. To skritt bak går kona og ungene. Hun med hår og kropp pakket inn i tunge, mørke tekstiler.

Tilbake i Norge møtte jeg etter hvert den samme situasjonen, i hovedstaden og i andre større byer.

Man kan kalle det kultur og tradisjoner. Men likestilling er det ikke."

Fakta er at mange muslimer risikerer bank hvis de ikke går med hijab verden over. Og når man ser 6-åringer med hijab i Norge, hvor frivillig er det? 

Hijaben er et kvinneundertrykkende plagg. Og som vi ser så har disse hijab-kvinnene i SV på ingen måte tatt noe oppgjør med Islam heller.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (53 minutter siden):

Hvis du tenker at jeg kverrulerer på vegne av islam så syns jeg at du ikke har fulgt helt med på hva jeg har skrevet. Jeg har sagt at islam er en verre religion enn kristendom. Jeg har sagt at jeg hater alle religioner. Men jeg har likevel et større grunnlag for å uttale meg om kristendom enn jeg har om islam, fordi jeg har mer kunnskap om hvordan kristendommen har ødelagt det norske samfunnet enn det jeg har om hvordan islam har ødelagt det norske samfunnet. Men den kunnskapen kan komme etter hvert, f.eks i form av fremveksten av såkalte "svenske tilstander." Altså kunnskap, ikke bare forutinntatte holdninger fordi man har for lite kunnskap.

I mellomtiden så kan du jo uttale deg om hvordan Islam har ødelagt Sverige og 50+ muslimske land. Man kan gjøre enkle observasjoner uten "forutinntatte holdninger".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Klote skrev (3 timer siden):

Det er mye rart med Frp, men det er fordi det er stor takhøyde. Frp er er ikke hjernevasket til å gå i takt og mene det samme, slik spesielt venstresiden er kjent for, med sine faner og allsang. Frp er det eneste partiet som virkelig tar opp problemene rundt masseinnvandring og spesielt masseinnvandring av mennesker som passer aller dårligst inn i vårt samfunn. Det må være lov til å diskutere dette temaet, det er stort og alvorlig.

De andre partiene er enige om at vi ikke skal diskutere dette, de ville ikke en gang ha det på sakslisten ved valg. Det er ufatttelig lite demokratisk. Masseinnvandring er den største trusselen mot det norske samfunnet i moderne tid. Det MÅ diskuteres, om vi skal klare å håndtere det. Alle må få si hva de mener, og det får de bare lov til i Frp. Alle andre sier hysj. Det er ikke verdig et demokrati. Da må vi akseptere at Frp har medlemmer som spriker i alle retninger. Det er å foretrekke framfor noen som forsøker i stillhet å ødelegge Norge fra innsiden. Konsekvensene av det kan bli mye verre enn Frp.

De har i alle år vært den største og viktigste motkraften mot fremmedkulturell  innvandring som skaper problemer i alle land som ikke demmer opp mot dette.
Nå begynner dog den borgerlig siden i Høyre å komme på banen gjennom politikere som UH leder Svenneby, men Erna er fremdeles i posisjon til å velte for en reell kursendring i den uansvarlige innvandringspolitikken.
Det er faktisk veldig urovekkende før valget. All mulig grunn til å frykte Erna før stortingsvalget - for dem som vil ha en kursendring.

FrP utgjør også den eneste motkraften og alternativet mot det enorme pengesløseriet til elektrifisering av Melkøya og alle olje/gass-installasjoner.
De er eneste seriøse styringsparti som er i mot det gigantiske pengesløseriet til dette, vindmøller, innvandring og milliarder til alle verdens dikatorer.
FrP er også eneste styringsparti som setter Norge og nordmenn før EUs interesser - og som vil bruke mer på dem som bygget landet i stedet. (eldre)

Erna er ikke noe alternativ til Støre. 
Hun er mer enig med Støre enn hva AP er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Og når man ser 6-åringer med hijab i Norge, hvor frivillig er det? 

Hvor frivillig er det når man ser 6 åringer med kors?

Personlig så syns jeg at det burde være 18 årsgrense for utøvelse av religion uansett hvilken religion man tilhører. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Hvor frivillig er det når man ser 6 åringer med kors?

Personlig så syns jeg at det burde være 18 årsgrense for utøvelse av religion uansett hvilken religion man tilhører. 

Kors er et enkelt smykke som kan være fint å gå med. Det kan fint være frivillig det. Å bli pakket inn i mørke plagg hemmer unge jenter i lek, sport, idrett. Til og med i svømming er det jo noen som må gå med det.

Nesten ufattelig at du ikke skulle kunne greie å se forskjell på dette.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

I mellomtiden så kan du jo uttale deg om hvordan Islam har ødelagt Sverige og 50+ muslimske land. Man kan gjøre enkle observasjoner uten "forutinntatte holdninger".

Nei, det kan jeg ikke. Jeg beveger meg ikke ut på et område hvor jeg ikke har nok kunnskap.

Det er jo nettopp det. At når man har forutinntatte holdninger så har man litt for enkle observasjoner, uten nok grunnlag. Typisk FRP politikk med andre ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Nei, det kan jeg ikke. Jeg beveger meg ikke ut på et område hvor jeg ikke har nok kunnskap.

Det er jo nettopp det. At når man har forutinntatte holdninger så har man litt for enkle observasjoner, uten nok grunnlag. Typisk FRP politikk med andre ord.

Jøss, det er ikke mange som fremdeles lukker øynene for den katastrofale utviklingen i Sverige.
Den vekker oppsikt langt ut over Sveriges grenser - og er nå en alvorlig utfordring for alle andre nordiske land også.
https://www.nettavisen.no/nyheter/den-svenske-avisa-expressen-skriver-pa-lederplass-at-sverige-bor-be-norge-om-unnskyldning-at-svenske-gjengkriminelle-opererer-i-norge/s/5-95-1894247

Endret av Neptun1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Dette blir for dumt. Man kan faktisk gjøre seg observasjoner eller lese seg opp på hvordan ståa er med demokrati, religionsfrihet, menneskerettigheter, likestilling, rettigheter for homofile, kvinner osv selv om man ikke bor i de landa.

Det er du som er ignorant, ikke andre som har "forutinntatte holdninger og gjør seg observasjoner uten grunnlag". Det er mer enn nok faktagrunnlag.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (11 minutter siden):

De har i alle år vært den største og viktigste motkraften mot fremmedkulturell  innvandring som skaper problemer i alle land som ikke demmer opp mot dette.
Nå begynner dog den borgerlig siden i Høyre å komme på banen gjennom politikere som UH leder Svenneby, men Erna er fremdeles i posisjon til å velte for en reell kursendring i den uansvarlige innvandringspolitikken.
Det er faktisk veldig urovekkende før valget. All mulig grunn til å frykte Erna før stortingsvalget - for dem som vil ha en kursendring.

FrP utgjør også den eneste motkraften og alternativet mot det enorme pengesløseriet til elektrifisering av Melkøya og alle olje/gass-installasjoner.
De er eneste seriøse styringsparti som er i mot det gigantiske pengesløseriet til dette, vindmøller, innvandring og milliarder til alle verdens dikatorer.
FrP er også eneste styringsparti som setter Norge og nordmenn før EUs interesser - og som vil bruke mer på dem som bygget landet i stedet. (eldre)

Erna er ikke noe alternativ til Støre. 
Hun er mer enig med Støre enn hva AP er.

Det er det du vil innbille oss til å tro.

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Kors er et enkelt smykke som kan være fint å gå med. Det kan fint være frivillig det.

Mm - som også hijab kan være frivillig. Men du har bestemt deg for at hijaben er kvinneundertrykkende uansett, ingen unntak om at dette kan være frivillig.

DukeNukem3d skrev (5 minutter siden):

Å bli pakket inn i mørke plagg hemmer unge jenter i lek, sport, idrett. Til og med i svømming er det jo noen som må gå med det.

Jeg liker heller ikke at man bruker religion for å begrense jenters og kvinners muligheter. Jeg syns det er skikkelig vondt å se en muslimsk kvinne med burka på stranda på en varm sommerdag mens mannen går i shorts  og t - skjorte.

Det jeg vil sette søkelys på her er at også kristendommen har mye av den samme tankegangen om at kvinner (og homofile) er mindre verdt. Man trenger ikke opphøye kristendommen til å være så fantastisk. Man blir ikke selv bra fordi det er noen andre som er verre.

Religion er ille, uansett religion.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mm - som også hijab kan være frivillig. Men du har bestemt deg for at hijaben er kvinneundertrykkende uansett, ingen unntak om at dette kan være frivillig.

"Noen hijab-brukere understreker at de bærer plagget av fri vilje. For dem betyr ikke tildekkingen at de skal passe seg for å friste menn seksuelt. For dem er hijaben en personlig, religiøs eller politisk markering.

Men ved å bære dette symboltunge plagget bidrar de samtidig til å støtte opp under patriarkatets kvinneundertrykkende praksis."

Jeg liker heller ikke at man bruker religion for å begrense jenters og kvinners muligheter. Jeg syns det er skikkelig vondt å se en muslimsk kvinne med burka på stranda på en varm sommerdag mens mannen går i shorts  og t - skjorte.

Det jeg vil sette søkelys på her er at også kristendommen har mye av den samme tankegangen om at kvinner (og homofile) er mindre verdt. Man trenger ikke opphøye kristendommen til å være så fantastisk. Man blir ikke selv bra fordi det er noen andre som er verre.

Jeg har tydeligvis vokst opp på en annen tid, fordi jeg har aldri opplevd de problematiske sidene ved kristendom annet enn noen kjedelige skolegudstjenester. Samt noen sinte voksne som var oppgitte over at jeg nektet å tro på Jesus. 🤭"Det er bevist av Jesus eksisterte og det er bevist at han utførte undere! Dermed basta!" Men de ga opp å overbevise meg ganske fort. Jeg har alltid vært utrolig sta, som du sikkert har forstått.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (10 minutter siden):

Jøss, det er ikke mange som fremdeles lukker øynene for den katastrofale utviklingen i Sverige.
Den vekker oppsikt langt ut over Sveriges grenser - og er nå en alvorlig utfordring for alle andre nordiske land også.
https://www.nettavisen.no/nyheter/den-svenske-avisa-expressen-skriver-pa-lederplass-at-sverige-bor-be-norge-om-unnskyldning-at-svenske-gjengkriminelle-opererer-i-norge/s/5-95-1894247

Som sagt så har jeg for lite kunnskap om dette tema. Som hva som er mekanismene bak dannelsen av de kriminelle gjengene. Er det fordi de er muslimer eller er det kanskje mange andre årsakssammenhenger som f.eks fattigdom, opplevd rasisme, tapere i skolesystemet og dårlige systemer for integrering?

Så nei, øynene er ikke lukket, jeg ønsker bare å ha de skikkelig åpne før jeg kan komme med en konklusjon.

I motsetning til å komme med "enkle løsninger" på vanskelige og sammensatte problemstillinger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (19 minutter siden):

"Noen hijab-brukere understreker at de bærer plagget av fri vilje. For dem betyr ikke tildekkingen at de skal passe seg for å friste menn seksuelt. For dem er hijaben en personlig, religiøs eller politisk markering.

Men ved å bære dette symboltunge plagget bidrar de samtidig til å støtte opp under patriarkatets kvinneundertrykkende praksis."

Jeg har tydeligvis vokst opp på en annen tid, fordi jeg har aldri opplevd de problematiske sidene ved kristendom annet enn noen kjedelige gudstjenester som jeg måtte gå på i skoletiden. Samt noen sinte voksne som var oppgitte over at jeg nektet å tro på Jesus. 🤭"Det er bevist av Jesus eksisterte og det er bevist at han utførte undere! Dermed basta!" Men de ga opp å overbevise meg ganske fort. Jeg var sta fra tidlig alder.

Neida, du har bare tydeligvis vokst opp som et annet kjønn enn mitt, som ikke blir undertrykket i religionen kristendom, en religion som også har bidratt sterkt til holdninger i samfunnet om hva kvinner kan og hva menn kan gjøre.

Jeg syns det er litt vanskelig å vite hvor jeg egentlig har deg hen når du går så hardt ut mot kvinner som er undertrykt av islam, mens du ikke er villig til å se at også kristendommen er kvinneundertrykkende.

Du forbinder også kristendommen (fra tidligere utsagn) om demokratisk frie vestlige samfunn når du sier du ikke er kristen selv. Jeg har vist deg at kristendommen har vært en bremsekloss på frihet. Så jeg lurer egentlig på hvor du står. Er det bare islam som er så skummelt, (noe jeg forsåvidt er enig i at den er) er kristendommen så integrert i samfunnet at du tenker at dens form for diskriminering og undertrykkelse er helt greit, eller ser du bare ikke hvor kvinneundertrykkende den er fordi du selv ikke har opplevd dens undertrykking på kroppen?

Endret av leticia
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...