leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Har du sovet under en stein? Lily Bandehy forklarer det godt her, men det finnes vel 100 linker man kunne gitt. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kritikk-av-islam-er-ikke-rasisme/o/5-95-545500#am-comments Selvsagt ikke. Jeg regnet nemlig med at du kom til å komme med noe diffust som omhandlet rasisme, i stedet for å kunne komme med reelle håndfaste eksempler. Artikkelen er uansett kun en meningsytring. 1 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) trn100 skrev (6 minutter siden): I forhold til "Miss Universe 2024. En hvit, ekte kvinne. Vi er i ferd med å få normaliteten tilbake. Missekåringer er great again!" mener du? Blir nesten kvalm av å lese den teksten igjen! I beste fall er den skrevet av en veldig syk mann... 😞 Endret 3 timer siden av trn100 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) leticia skrev (3 minutter siden): Selvsagt ikke. Jeg regnet nemlig med at du kom til å komme med noe diffust som omhandlet rasisme, i stedet for å kunne komme med reelle håndfaste eksempler. Artikkelen er uansett kun en meningsytring. Tror ikke det er så veldig kontroversielt, selv folk på venstresiden etterlyser at de begynner å ta tak i Islam eller "muslimske mørkemenn" som Solhjell i sin tid kalte det. Du kan ikke ha fulgt med mye om du ikke har fått med deg noe av dette opp igjennom. "Vi har kjempa mot mørkemenn i kristendomen gjennom hundrevis av år her i landet. No må vi kjempe mot mørkemenn i islam." https://www.vg.no/nyheter/i/J01gb/fem-prinsipp-for-religion-i-nye-noreg Men de gode gamle traverne som så dette er jo stort sett forsvunnet fra venstresiden nå og erstattet med blant annet kvinner i hijab. Så dette gode initiativet til Solhjell og andre blir det vel aldri noe av. Endret 3 timer siden av DukeNukem3d 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (36 minutter siden): Jeg ønsker eksempler på dette påståtte "oppgjøret " som venstresiden skal ha tatt mot utdatert kristendom, samt hvordan de "motarbeider de som våger å kritisere islam"... "Den gang jeg var aktiv i SV jobbet vi mot all religiøs begrunnet kvinneundertrykkelse. Da var konservative kristne og prester i Den norske kirke hovedmotstanderne. Den kampen vant vi." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kan-sv-ha-en-nestleder-med-hijab-og-fortsatt-vare-et-feministisk-parti/o/5-95-955211 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): Tror ikke det er så veldig kontroversielt, selv folk på venstresiden etterlyser at de begynner å ta tak i Islam eller "muslimske mørkemenn" som Solhjell i sin tid kalte det. Du kan ikke ha fulgt med mye om du ikke har fått med deg noe av dette opp igjennom. Venstresiden nå igjen? Jeg er ikke "venstresiden" men er fullstendig uenig med deg! 3 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (48 minutter siden): De er som trassige småunger som ikke har lært seg å dele. At 5 personer trykker "liker" på det utsagnet er bare trist... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden KalleKanin skrev (1 minutt siden): At 5 personer trykker "liker" på det utsagnet er bare trist... Om diskusjonen skulle ha tatt hensyn til en Kanin, DET hadde vært trist 😉 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden KalleKanin skrev (4 minutter siden): At 5 personer trykker "liker" på det utsagnet er bare trist... Men er det like trist som at "Miss Universe 2024. En hvit, ekte kvinne vant!" ? 🙃 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg har altså stemt "blått" i mange år, men ALDRI om jeg kommer til å stemme FrP! Hver gang jeg ser Sylvi på skjermen ser hun ned på folk, inkludert meg. Hun ser faktisk ned på folk som ikke mener det samme som henne og snakker et språk som stort sett bare dumme folk forstår. Ja, FrP har noen gode politiske poenger, men de består av individualister som har absolutt null interresse for andre enn seg selv! Den tanken må gjerne alle ha, og det kan være et godt utgangspunkt, som når man leser i brosjyren i fly, redd deg selv først.... Men etter det stopper det for FrP velgere, de er bare opptatt av å redde seg selv. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (9 minutter siden): Men er det like trist som at "Miss Universe 2024. En hvit, ekte kvinne vant!" ? 🙃 Kan forsvares med mangel på noe vesentlig! Hadde det ikke vært for reformen i helsevesenet for noen år siden hadde vi fremdeles hatt anstalter for folk med sånne meninger 😉 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (28 minutter siden): Men de gode gamle traverne som så dette er jo stort sett forsvunnet fra venstresiden nå og erstattet med blant annet kvinner i hijab. Så bra at kvinner engasjerer seg politisk, spesielt minoritetskvinner. Vi trenger flere av dem i politikken. Innvandrere engasjerer seg generelt for lite politisk i Norge. Man finner innvandrere i alle partier, også de på høyresiden. Politisk integrering | IMDi Denne kommentaren din over her syns jeg rett og slett var litt kvalmende. Akkurat som om musllimske kvinner har "infiltrert" partier som arbeiderpartiet, SV og Rødt. DukeNukem3d skrev (28 minutter siden): Tror ikke det er så veldig kontroversielt, selv folk på venstresiden etterlyser at de begynner å ta tak i Islam eller "muslimske mørkemenn" som Solhjell i sin tid kalte det. Du kan ikke ha fulgt med mye om du ikke har fått med deg noe av dette opp igjennom. Jeg anser ikke dette som en kamp mellom venstresiden og høyresiden. Men de som er kristne beskylder ofte muslimer for å angripe f.eks skolegudstjenesten. Men det er humanetisk forbund som er driveren der. Altså som jeg sier, ateistene, ikke den politiske venstresiden. (men kan selvsagt være både ateist og tilhøre venstresiden, men ateister kan liksågodt tilhøre høyresiden. (som f.eks meg selv og som jeg forstod @trn100 også gjør...) EDIT: Jeg har tidligere sagt at jeg er like rød som blå, men til neste år heller det mest mot et av partiene på høyresiden. Er skolegudstjenester lovlig? Nei, sier Human-Etisk Forbund. Ja, sier kunnskapsministeren – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio Endret 3 timer siden av leticia se edit 2 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Så bra at kvinner engasjerer seg politisk, spesielt minoritetskvinner. Vi trenger flere av dem i politikken. Innvandrere engasjerer seg generelt for lite politisk i Norge. Man finner innvandrere i alle partier, også de på høyresiden. Politisk integrering | IMDi Denne kommentaren din over her syns jeg rett og slett var litt kvalmende. Akkurat som om musllimske kvinner har "infiltrert" partier som arbeiderpartiet, SV og Rødt. Jeg anser ikke dette som en kamp mellom venstresiden og høyresiden. Men de som er kristne beskylder ofte muslimer for å angripe f.eks skolegudstjenesten. Men det er humanetisk forbund som er driveren der. Altså som jeg sier, ateistene, ikke den politiske venstresiden. (men kan selvsagt være både ateist og tilhøre venstresiden, men ateister kan liksågodt tilhøre høyresiden. (som f.eks meg selv og som jeg forstod @trn100 også gjør...) Er skolegudstjenester lovlig? Nei, sier Human-Etisk Forbund. Ja, sier kunnskapsministeren – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio Takk ❤️ 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden trn100 skrev (36 minutter siden): Venstresiden nå igjen? Jeg er ikke "venstresiden" men er fullstendig uenig med deg! Sentrum er dog minst like ille som venstresiden. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (1 minutt siden): Sentrum er dog minst like ille som venstresiden. Helt klart! Eller minst like gode om man skal se positivt på det! 😉 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 hours ago, DukeNukem3d said: Nei, det er mange som har det inntrykket. Og de har vist det i praksis. Det var venstresiden som tok et oppgjør med utdatert Kristendom. Og det er venstresiden som legger til rette for mer Islam gjennom økt innvandring fra midtøsten og motarbeider de som våger å kritisere Islam. Det siste er "islamofobi" og hatefullt, selv om det ikke er i nærheten av det trykket de selv la på kristendom. Det du ikke ser ut til å skjønne er at de fleste i Norge støtter religionsfrihet. De fleste i Norge mener til og med at det skal være lov å være dum… Og når "kritikken" av islam er så lavpannet og usaklig som det er finnes flust av eksempler på på dette forumet så er går det ikke lenger an å skjule seg bak "å være kritisk". Da er man avkledd. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå