DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden trn100 skrev (1 minutt siden): Men dette er fortsatt langt utenfor temaet i denne tråden? Tar gjerne den diskusjonen et annet sted, men som et apropos: "3Mos 21,9 Når en prestedatter vanhelliger seg ved å drive utukt, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes." Yep, men ideene lever ikke videre. Og jeg tror forbilde kan ha en del å si (de fleste leser ikke tekstene uansett). Det vil si, man kan si sikkert at forbildene må ha mye å si, siden forbildenes handlinger lever videre. Men som du sier, nok om det. Det er ikke tema for tråden. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden trn100 skrev (1 time siden): Velger den enkleste løsningen ja? 😉 Hehehehe Ja. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden StringMulen skrev (54 minutter siden): Humanismen, ideen om at alle, også de fattige og svake, er like mye verdt, kommer faktisk fra Jesus og Kristendommen. Det var en grunn til at religionen spredde seg som ild i tørt gress og ble ekstremt populær blant vanlige folk i Romerriket. Eh...østens religioner er altså ubetydelige? De abrahamske relgionene gis for stor kreditt i forhold til buddhismen. 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden (endret) Jarmo skrev (1 time siden): I grunn ingenting med denne tråden å gjøre med. Dagens regjering klarte samme jobben med å bytte ut like mange ministere under 3 år, på flere poster. 😁 Så, tilbake til topic.. Er du moderator? Spør siden du virker som en med moderator makt. EDIT: litt for rask kommentar fra meg. Se bort fra det. Du har rett. Endret 8 timer siden av Boing_80 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 37 minutes ago, trn100 said: Men dette er fortsatt langt utenfor temaet i denne tråden? Tja, det er jo enkelte likhetstrekk da, noen velger å tro på gud mens andre velger å tro på Frp 🤣 4 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden rabler skrev (Akkurat nå): Tja, det er jo enkelte likhetstrekk da, noen velger å tro på gud mens andre velger å tro på Frp 🤣 Fordelen med FrP er at den troen er kortvarig og forbigående og folk ombestemmer seg oftere enn de bestemmer seg. En gud finnes det noen som har trodd på i flere tusen år og fremdeles nekter å gi slipp på 😉 3 Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 7 minutes ago, Boing_80 said: Eh...østens religioner er altså ubetydelige? De abrahamske relgionene gis for stor kreditt i forhold til buddhismen. Østens religioner er ubetydelige for Vestens utvikling ja. Buddhisme ble vel ikke populært i Europa før på slutten av attenhundre-tallet, og da kun i rene intellektuelle og alternative sirkler. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Det er dessverre en hel haug med folk her som ikke klarer å skille religion fra FrP. Til deres opplysning er den eneste koblingen amuletten til Sylvi Listhuag, som også er fullstendig meningsløs... 2 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden StringMulen skrev (23 minutter siden): Østens religioner er ubetydelige for Vestens utvikling ja. Buddhisme ble vel ikke populært i Europa før på slutten av attenhundre-tallet, og da kun i rene intellektuelle og alternative sirkler. Hvorfor snakker du kun om Europa? 1 1 Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Just now, Boing_80 said: Hvorfor snakker du kun om Europa? Fordi diskusjonen handlet om hvorvidt Vesten ville oppstått uten kristendommen eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 2 hours ago, DukeNukem3d said: Afghanistan senket nettopp den seksuelle lavalder til 9 år. Tilfeldig? Du snakker om Irak, og det er såvidt jeg vet et enda ikke vedtatt lovforslag med stor motstand i befolkningen. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) StringMulen skrev (49 minutter siden): Fordi diskusjonen handlet om hvorvidt Vesten ville oppstått uten kristendommen eller ikke. I overskriften står det under. Hvordan i alle dager du klarer å koble det med religion er for meg helt uforståelig med mindre du har en forfader som heter Judas og har dårlig samvittighet? "Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen" Endret 7 timer siden av trn100 Tekst lagt til 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden trn100 skrev (2 timer siden): Men dette er fortsatt langt utenfor temaet i denne tråden? Tar gjerne den diskusjonen et annet sted, men som et apropos: "3Mos 21,9 Når en prestedatter vanhelliger seg ved å drive utukt, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes." Og det er drøss av slike eksempler på det bedritne kvinnesynet i bibelen / kristendommen. 4 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) leticia skrev (8 minutter siden): Og det er drøss av slike eksempler på det bedritne kvinnesynet i bibelen / kristendommen. I de fleste religioner dessverre! Det verste er imidlertid at slike antikvariske og uintelligente holdninger fremdeles preger et såkalt likestilt samfunn som Norge, som bekreftes av innlegget til trådstarter. Ingen tvil i mitt hode om at det er evolusjon fremfor kreasjonisme som gjelder, det er lett å se når det bekreftes neandertalergener i moderne mennesker... Endret 6 timer siden av trn100 Skrivefeil 4 Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, trn100 said: I overskriften står det under. Hvordan i alle dager du klarer å koble det med religion er for meg helt uforståelig med mindre du har en forfader som heter Judas og har dårlig samvittighet? "Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen" Jeg snakker om underdiskusjonen som oppstod i løpet av tråden. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden StringMulen skrev (7 minutter siden): Jeg snakker om underdiskusjonen som oppstod i løpet av tråden. Noe annet enn hva den handler om altså? 😉 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden trn100 skrev (20 minutter siden): I de fleste religioner dessverre! Det verste er imidlertid at slike antikvariske og uintelligente holdninger fremdeles preger et såkalt likestilt samfunn som Norge, som bekreftes av innlegget til trådstarter. Ingen tvil i mitt hode om at det er evolusjon fremfor kreasjonisme som gjelder, det er lett å se når det bekreftes neandertalergener i moderne mennesker... Man kan alltids finne frem til noen enkelteksempler på personer med bedritent kvinnesyn i Norge o.a. vestlige land. Men forskjellen mellom kvinnesynet i Vesten og muslimske/afrikanske land er enormt. Usikker på hvilken side du og venstresiden faller på - ut i fra ytringene som gis uttrykk for. Alltid får man det inntrykket av at venstresiden generelt hater religion, men elsker - og forsvarer islam. Den desidert verste religionen/ideologien av dem alle. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Neptun1 skrev (1 minutt siden): Man kan alltids finne frem til noen enkelteksempler på personer med bedritent kvinnesyn i Norge o.a. vestlige land. Men forskjellen mellom kvinnesynet i Vesten og muslimske/afrikanske land er enormt. Usikker på hvilken side du og venstresiden faller på - ut i fra ytringene som gis uttrykk for. Alltid får man det inntrykket av at venstresiden generelt hater religion, men elsker - og forsvarer islam. Den desidert verste religionen/ideologien av dem alle. I dag ja! Men utgangspunktet for mange religioner har den samme holdningen! At kristendommen har nærmet seg almenn fornuft og tankegang de siste årene er vel ingen unnskyldning, spesielt når vi vet at det finnes kristne i Norge som fremdeles mener at kvinner er underordnet? Jeg er ikke mer glad i Islam enn i kristne, det kan jeg love deg, og ditt venstreargument er klassisk kjedelig. Jeg har vært medlem i høyresidens ungdomsorgansisjoner og har stemt blått i mange år, så ikke dum deg ut 😉 3 Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 19 minutes ago, trn100 said: Noe annet enn hva den handler om altså? 😉 En diskusjon er ikke statisk. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden StringMulen skrev (1 minutt siden): En diskusjon er ikke statisk. Jorden er flat! 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå