Gå til innhold

Overrasket? Nei, det er FrP på gang igjen

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/stor-oslo/fylkesrad-i-akershus-jubler-over-_hvit_-miss-universe_-_missekaringer-er-great-again_-1.17143850

Fylkesråd for kultur i Akershus mener det er bra at en «hvit, ekte kvinne» vant Miss Universe. – Rasisme, mener Ap. – Trekker det altfor langt, svarer Frp-fylkesråden.

Ole Jacob Johansen (Frp) er fylkesråd for blant annet kultur og frivillighet.

Johansen selv sier han har reflektert over hva rollen som fylkesråd betyr for hva han kan dele i sosiale medier.

FrP - hva med forsøke å bygge broer, nedkjempe fordommer og skape et bedre samfunn som er inkluderende? Hvorfor gjør de slikt gang på gang? Jeg er rimelig sikker på at det er for å minne kjernevelgerne deres om at de ikke er glemt. Vågal påstand, men sosial ingeniørskap er en ting. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke overrasket. FrP som parti tiltrekker seg mye "ugress". Men det er likevel viktig å skille mellom privatpersonen som har skrevet dette, og FRP som parti. Og det kan være vanskelig å gjøre når personen har en så sentral rolle for partiet. Da blir dette automatisk oppfattet som partiets syn. Jeg håper i det minste at han blir irettesatt av eget parti.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket. FrP som parti tiltrekker seg mye "ugress". Men det er likevel viktig å skille mellom privatpersonen som har skrevet dette, og FRP som parti. Og det kan være vanskelig å gjøre når personen har en så sentral rolle for partiet. Da blir dette automatisk oppfattet som partiets syn. Jeg håper i det minste at han blir irettesatt av eget parti.

Vel, Listhaug skapte vel mye furore med sin usmakelige dykking i Middelhavet under flyktningkrisen. Hun bruker korset som et sterkt symbol for å tekkes kristenkonservative. Og var det ikke hun som sa at "I Norge spiser vi svin" osv? De aller fleste skjønte nok hva hun egentlig mente.

Nei, det er et fucked up parti og meg overbeviser de aldri med sin splittende retorikk.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Frp er populister som aldri kommer til å få den makten de ønsker seg.

Det sagt. "Hvit, ekte kvinne"? Hva mener de med det? 🤔

Boing_80 skrev (13 minutter siden):

Hater å skrive på mobil, hvordan får jeg bort dette siteringsfeltet? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Frp er populister som aldri kommer til å få den makten de ønsker seg.

Det sagt. "Hvit, ekte kvinne"? Hva mener de med det? 🤔

Hater å skrive på mobil, hvordan får jeg bort dette siteringsfeltet? 🤔

Jeg tror at ved å bruke orden hvit og ekte kvinner at det i underteksten kommuniseres til mange. Jeg tipper at det er anti-woke som er mot transpersoner og hvit i betydning patriotene som nås gjennom slik ordbruk. Det er grunn til at løskanonene får holde på som de vil. Når det blir for mange medieoppslag så kommer en bneklagelse og de aktuelle personene går inn i offerrollen.

Husker dere Siv Jensen som en periode  ble sjokkert av alt mulig rart? Det var også hun som innførte ordet snikislamisering. Smak på ordet. Det er et vemmelig ord.  

https://www.vg.no/nyheter/i/73qygv/det-skjulte-budskapet

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Vel, Listhaug skapte vel mye furore med sin usmakelige dykking i Middelhavet under flyktningkrisen.

Nei, det er et fucked up parti og meg overbeviser de aldri med sin splittende retorikk.

Jeg har heller ikke sansen for partiet (og enkelte av representantene). Men det er det (dessverre) mange andre nordmenn som har.

Jeg tror de kommer til å få mange stemmer ved valget neste år. Mye pga fokus på såkalte "svenske tilstander",  bevare norske kristne 🤮 kulturelle verdier, samt pga økonomiske spørsmål. De er flinke til å snakke rett frem til befolkningen (selv om de evt ikke gjennomfører). Andre partier har litt å lære av den tydeligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Jeg har heller ikke sansen for partiet (og enkelte av representantene). Men det er det (dessverre) mange andre nordmenn som har.

Jeg tror de kommer til å få mange stemmer ved valget neste år. Mye pga fokus på såkalte "svenske tilstander",  bevare norske kristne 🤮 kulturelle verdier, samt pga økonomiske spørsmål. De er flinke til å snakke rett frem til befolkningen (selv om de evt ikke gjennomfører). Andre partier har litt å lære av den tydeligheten.

Jeg er delvis enig. Slik jeg ser det bør det politiske språket være dannet og høflig, men der poengene likevel kommer tydelig frem. FrP fremstår for meg som vulgære, udannede og store i kjeften. De er som bøllene i klassen som skriker ut sine  meninger mens de mer dannede elevene snakker med innestemme og formidler sine argumenter på en god måte. Men som opplever å bli overkjørt av bøllene.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Husker dere Siv Jensen som en periode  ble sjokkert av alt mulig rart? Det var også hun som innførte ordet snikislamisering. Smak på ordet. Det er et vemmelig ord

Enig. Det var da dog, nå har vi en stortingspresident fra Iran. 🙂 Suck it, Siv? 😁

Masud er forøvrig en kjempetrivelig fyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Jeg tipper at det er anti-woke som er mot transpersoner og hvit i betydning patriotene som nås gjennom slik ordbruk.

Dette er nok riktig.

Jeg syns det egentlig er noe "kvalmende" med slike missekonkurranser i sin helhet. Som om kvinner bare er objekter til utstilling 🥱

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Er ikke mye kristne verdier i FrP etter mitt syn...

Lenke til kommentar

Etter å ha tenkt meg om slår det meg at dette mest av alt fremstår som trolling og et forsøk på å "peke nese" til "motparten", ved å feire etnisitet og kjønnsidentitet "feil" vei. 

"Hvit, ekte kvinne" antar jeg da er tenkt som motsatsen til "black transwoman", som en kanskje kan anta ville blitt feiret. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Er ikke mye kristne verdier i FrP etter mitt syn...

Vel, du og jeg har et vidt forskjellig syn på kristendom, så det er kanskje ikke så rart at du ser det slik. 

De er iallefall uansett et av de partiene som "spiller" på kristendom for å nå ut til folket med en "oss mot dem" - holdning. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Vel, du og jeg har et vidt forskjellig syn på kristendom, så det er kanskje ikke så rart at du ser det slik. 

De er iallefall uansett et av de partiene som "spiller" på kristendom for å nå ut til folket med en "oss mot dem" - holdning. 

Det gjør de, eller, de spiller på fordommer hos uopplyste kristne, vil jeg si

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det gjør de, eller, de spiller på fordommer hos uopplyste kristne, vil jeg si

Man må ikke nødvendigvis være kristen heller for å falle for den retorikken. For mange handler det om nasjonalisme og norsk kultur. Men det er fremdeles en oss mot dem - debatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er vel denne personens egen mening og vil tippe du finner lignende meninger og andre rare meninger blant velgere og politikere i andre partier også.

Dette er mao storm i et vannglass og at det kobles til Frp er vel heller en snodig spiker noen prøver å koke suppe på..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (37 minutter siden):

Jeg tipper at det er anti-woke som er mot transpersoner og hvit i betydning patriotene som nås gjennom slik ordbruk.

Hvordan hjelper det økonomien min at jeg går rundt og er sint på transpersoner? Hvordan vil være en "patriot" hjelpe min økonomi og sosial velvære?

Folk burde høylytt forlange færre politikere som gnåler om woke og transpersoner. Det er intet annet enn bakgrunnstøy. Og jeg er mye mer bekymret for amerikanske tilstander enn svenske. Jeg hadde følt meg mye tryggere med innvandrere som et nabolag enn en gjeng gretne brumlebasser som gnåler og brummer om transpersoner i kvinnesport o.l.

Boing_80 skrev (55 minutter siden):

Jeg er rimelig sikker på at det er for å minne kjernevelgerne deres om at de ikke er glemt.

Det er så ufattelig trist hvis det virkelig er sånn, at den ene tingen som får enkelte til å føle seg husket er "hei, dere! Jeg hater også denne folkegruppa!". Istedenfor basale bahov, istedenfor helsetjenester, osv. Det er en helt sinnsyk logikk. Hvorfor må man hate andre for å føle seg sett?

Og jeg ser omtrent hver dag at det klages over at "ingen tør å snakke om innvandrere". Ehhh, jo! Det snakkes jo ikke om noe annet: "Innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere,innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere,innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, innvandrere, osv...

Og er vi heldige å få en mikropause midt i støyen, kommer det en eller annen midd og utbryter: "Ingen tør å adressere elefanten i rommet...innvandrere!!!". Ugh, klapp igjen. Fortell meg noe som vil hjelpe økonomien, boligkrisa, klimakrisa, helsetjenestene... ingenting av de problemene vil løses ved å konstant klage og hakke på innvandring. Men det er vel heller ikke hensikten?

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, AtterEnBruker said:

Og er vi heldige å få en mikropause midt i støyen, kommer det en eller annen midd og utbryter: "Ingen tør å adressere elefanten i rommet...invandrere!!!". Ugh, klapp igjen. Fortell meg noe som vil hjelpe økonomien, boligkrisa, klimakrisa, helsetjenestene... ingenting av de problemene vil løses ved å konstant klage og hakke på innvandring. Men det er vel heller ikke hensikten?

Splitt og hersk?

immigrasjon.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (11 minutter siden):

Dette er vel denne personens egen mening og vil tippe du finner lignende meninger og andre rare meninger blant velgere og politikere i andre partier også.

Dette er mao storm i et vannglass og at det kobles til Frp er vel heller en snodig spiker noen prøver å koke suppe på..

Det vil du ha meg til å tro...

Helt siden Hagen dro frem et fiktivt brev for å sanke stemmer har politikken i Norge blitt mer og mer forurenset. Jeg påstår at FrP har mye av æren for det.

Please, downvote my comment to oblivion.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...