Gå til innhold

Skal man selv avbryte sykemelding om man blir bedre under sykemelding? Selv om arbeidsgiver er grunnen

Gjest b7a66...cc2

Anbefalte innlegg

rozon skrev (11 minutter siden):

Du valgte å komme på jobb dagen etter. 

Når du skal til Nav så blir du spurt om dokumentasjon på det du har blitt utsatt for på jobb. De vil se etter forsøk fra din side til konfliktløsning, og i det minste at du har bidratt til å løse konflikten. Nav vil uansett kontakte arbeidsgiver og få deres side av saken, og eventuelle drøftingsmøter eller konfliktdialoger som har vært vil bli overlevert.

Nav kan også forlenge ventetiden opp til seks måneder.

Tror ikke du at jeg har prøvd å finne ny jobb lenge før jeg sa opp???? Du virker helt blåst 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rozon skrev (25 minutter siden):

Du valgte å komme på jobb dagen etter. 

Når du skal til Nav så blir du spurt om dokumentasjon på det du har blitt utsatt for på jobb. De vil se etter forsøk fra din side til konfliktløsning, og i det minste at du har bidratt til å løse konflikten. Nav vil uansett kontakte arbeidsgiver og få deres side av saken, og eventuelle drøftingsmøter eller konfliktdialoger som har vært vil bli overlevert.

Nav kan også forlenge ventetiden opp til seks måneder.

Dagen etter hva???? jeg har gitt nav alt av dokumentasjon. 

Kanskje bedriften min burde tenke seg om hva slags folk de anderrer som ledere!!!!!

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Monster said:

Dagen etter hva???? jeg har gitt nav alt av dokumentasjon. 

Kanskje bedriften min burde tenke seg om hva slags folk de anderrer som ledere!!!!!

Det er jo du selv som velger hvem du har som leder. Det er ingen andre som velger dette for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
rozon skrev (1 time siden):

Jeg sier ikke at du ikke er syk - men årsaken til at du er syk er at du velger å stå i en jobb som gjør deg syk. Kun du kan gjøre det valget. Og som sagt, du kan gå på dagen om det er så ille.

Kanskje det var den eneste jobben TS fikk?

At man velger å stå i en jobb som er for tøff, handler ofte om at man ikke har noe annet valg. Og man håper i det lengste at forholdene skal bedre seg.

Det kan være to ting på en gang. Sjefen og arbeidsoppgavene til sammen. Men det kan også være en sjef som ikke følger arbeidsmiljøloven, en udugelig sjef, slik at de samme oppgavene ville vært håndterlige i et annet firma.

Vi har en gjeng her i landet som gjør jobbene ingen andre vil ha. Jo lenger ned på rangsstigen, jo færre rettigheter og muligheter til å påvirke arbeidshverdagen.

Man må starte et sted. Å komme seg videre er å si stopp, noen ganger er det helsa som gjør det. Overganger kan være vanskelige og de kan ta tid.

At NAV finnes, har fått mange ut av en fastlåst situasjon. NAV står for både rettigheter og plikter.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rozon skrev (12 timer siden):

Du ser... at du blir deprimert av jobben din og stresset av lederen din er ikke det sykepenger skal brukes til. Hvis jobben er så forferdelig at du ikke klarer den så kan du fritt velge å ikke stille på jobb. Du vil jo da heller ikke få betalt, og du vil få karensperiode på dagpenger - men det er det som er riktig vei å gå. Sannsynligvis vil Nav la deg slippe karensperioden om de mener forholdene er så forferdelig som du sier.

Jo, det er akkurat dette sykepenger skal brukes til. Psykisk sykdom er også sykdom, spesielt om denne er pga forhold på arbeidsplassen.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad

Oser typisk slappfisk av hele innlegget her. Beklager at jeg må være hard her men altfor mange mennesker i dag trenger å høre det og ta det til seg, ingen forventer unnskyldninger for ditt eller datt.

Dårlige sjefer er det overalt, skal du hele livet klandre andre for at du ikke klarer å gjøre arbeidsoppgavene dine med eget initiativ?  Alt du har skrevet er noe jeg personlig ser for meg enhver oppegående person klarer å hanskes med.
Sier jeg at jobben ikke er fysisk slitsom? Nei, ei heller sier jeg at den ikke er psykisk slitsom. Men velkommen til verden. Det gjelder å finne løsninger, ikke unnskyldninger.

Løsningen i ditt tilfelle later til å være å si opp og finne en annen jobb i ny bransje. Noe som du sikkert har dårlige følelser over da du antar du ikke vil få noen annet jobb i annen bransje som "bør" være et steg opp.
Forbered deg på å ta et steg ned, og at du alltid må jobbe deg opp igjen.

Ikke se på livet som et evig slit, se heller på det som læring. 

Det er helt vanlig å føle seg ensom, sliten og at livet ikke er det man tror det skal være.
Sitter du mye på sosiale medier feks? If so, dropp alt her og nå, bevis for deg selv at du har disiplin til å klare en enkel oppgave så skal de se at over tid det vil gjøre deg til en bedre versjon av deg selv.
Ser du mye på tv i stedet? Ja dropp det også, gå en lengre tur hver dag, spør en nabo om du skal gjøre de en tjeneste å ta med hunden deres på en lang tur hvis du vil ha selskap. ( Evt tilby det i en nabolagsgruppe på facebook hvis du ikke kjenner noen, vær ærlig om hvorfor ) 
La skjermtid være en gevinst for god "oppførsel" ikke bare et tidsfordriv som forderver.

Jeg jobber med folk som deg TS hele tiden, du blir overrasket over hvor lite som skal til for at alt endres til det bedre.
Det gjelder bare å gidde nok og innse at livet er en motbakke med hindringer..Når du over tid lærer deg å hanskes med hindringene og selve oppoverbakken så vil du til slutt innse at oppoverbakken føles mer som en rett vei og hindringene glir du enkelt forbi.

( En enklere start er å drikke nok vann hver dag og sove 9 timer, anbefaler dog ikke det da det ser bare ut til å funke for noen veldig få, jeg har sett best resultat når mennesker går hardt inn fra start og får et lite sjokk selv ) 

PS: Ja du vil kanskje syntes innlegget er krass, feil og ikke gjelde deg overhodet.  Men igjen vil jeg bare si en ting.. Det sier alle.

Du kan kunne endre det du selv kontrollerer, og det er deg selv.

Anonymous poster hash: 041c6...1ad

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad skrev (4 minutter siden):

Oser typisk slappfisk av hele innlegget her. Beklager at jeg må være hard her men altfor mange mennesker i dag trenger å høre det og ta det til seg, ingen forventer unnskyldninger for ditt eller datt.

Dårlige sjefer er det overalt, skal du hele livet klandre andre for at du ikke klarer å gjøre arbeidsoppgavene dine med eget initiativ?  Alt du har skrevet er noe jeg personlig ser for meg enhver oppegående person klarer å hanskes med.
Sier jeg at jobben ikke er fysisk slitsom? Nei, ei heller sier jeg at den ikke er psykisk slitsom. Men velkommen til verden. Det gjelder å finne løsninger, ikke unnskyldninger.

Løsningen i ditt tilfelle later til å være å si opp og finne en annen jobb i ny bransje. Noe som du sikkert har dårlige følelser over da du antar du ikke vil få noen annet jobb i annen bransje som "bør" være et steg opp.
Forbered deg på å ta et steg ned, og at du alltid må jobbe deg opp igjen.

Ikke se på livet som et evig slit, se heller på det som læring. 

Det er helt vanlig å føle seg ensom, sliten og at livet ikke er det man tror det skal være.
Sitter du mye på sosiale medier feks? If so, dropp alt her og nå, bevis for deg selv at du har disiplin til å klare en enkel oppgave så skal de se at over tid det vil gjøre deg til en bedre versjon av deg selv.
Ser du mye på tv i stedet? Ja dropp det også, gå en lengre tur hver dag, spør en nabo om du skal gjøre de en tjeneste å ta med hunden deres på en lang tur hvis du vil ha selskap. ( Evt tilby det i en nabolagsgruppe på facebook hvis du ikke kjenner noen, vær ærlig om hvorfor ) 
La skjermtid være en gevinst for god "oppførsel" ikke bare et tidsfordriv som forderver.

Jeg jobber med folk som deg TS hele tiden, du blir overrasket over hvor lite som skal til for at alt endres til det bedre.
Det gjelder bare å gidde nok og innse at livet er en motbakke med hindringer..Når du over tid lærer deg å hanskes med hindringene og selve oppoverbakken så vil du til slutt innse at oppoverbakken føles mer som en rett vei og hindringene glir du enkelt forbi.

( En enklere start er å drikke nok vann hver dag og sove 9 timer, anbefaler dog ikke det da det ser bare ut til å funke for noen veldig få, jeg har sett best resultat når mennesker går hardt inn fra start og får et lite sjokk selv ) 

PS: Ja du vil kanskje syntes innlegget er krass, feil og ikke gjelde deg overhodet.  Men igjen vil jeg bare si en ting.. Det sier alle.

Du kan kunne endre det du selv kontrollerer, og det er deg selv.

Dette gidder jeg ikke å lese en gang. Jeg har prøvd lenge å finne andre jobber 

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad
Zepticon skrev (1 minutt siden):

Jo, det er akkurat dette sykepenger skal brukes til. Psykisk sykdom er også sykdom, spesielt om denne er pga forhold på arbeidsplassen.

"Psykisk sykdom" slenges rundt om som om det er smågodt på halloween.
Det hele startet med forskere som ville ha annerkjennelse, og gjett om de fikk det OG penger for sitt arbeid.

Du skal ikke langt før du finner land hvor sykdommer som vi her i Rike land kaster rundt oss som en vanlig influense diagnose aldri har hørt om eller er særlig utbredt.  Hva er forskjellen? Jo de har ikke råd til å leke.  Det har vi.

De "tullete" diagnosene vi har skapt her til lands ødelegger for de som faktisk sliter da de blir dratt under samme kam, men de trenger egentlig 10x mer hjelp men går glipp av det, så bygger forskning bare videre på "underliggende" årsaker som ligner veldig på noe det de som faktisk sliter har, men er egentlig ikke noe man kan bevise ei heller si med sikkerhet er hvorfor man blir syk.  ( hele "systemet" veldig forenklet ) 

Det de aller fleste ( les: ikke alle) som blir sykmeldt for psykisk sykdom i dag trenger egentlig bare en vekkerklokke, litt arbeidsmoral, noe godt å spise/drikke, mosjon, venner/sosialt liv og mindre sosiale medier.
eller som visse influensere så fint er perfekte eksempler på..Penger og oppmerksomhet. Da kureres ME på null komma niks.

Rant over.

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad
Monster skrev (3 minutter siden):

Dette gidder jeg ikke å lese en gang. Jeg har prøvd lenge å finne andre jobber 

Nettopp derfor du burde lese og gjøre noe. Ikke bare vær en unnskyldning.
Du viser bare at jeg har rett..Det treffer rett hjem og det plager deg ( Som det burde ) 

Og det er bare positivt, for da er det bare en vei..og det er fremover.

Masse lykke til, alle har det inni seg. De færreste finner det.

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad skrev (8 minutter siden):

"Psykisk sykdom" slenges rundt om som om det er smågodt på halloween.
Det hele startet med forskere som ville ha annerkjennelse, og gjett om de fikk det OG penger for sitt arbeid.

Du skal ikke langt før du finner land hvor sykdommer som vi her i Rike land kaster rundt oss som en vanlig influense diagnose aldri har hørt om eller er særlig utbredt.  Hva er forskjellen? Jo de har ikke råd til å leke.  Det har vi.

De "tullete" diagnosene vi har skapt her til lands ødelegger for de som faktisk sliter da de blir dratt under samme kam, men de trenger egentlig 10x mer hjelp men går glipp av det, så bygger forskning bare videre på "underliggende" årsaker som ligner veldig på noe det de som faktisk sliter har, men er egentlig ikke noe man kan bevise ei heller si med sikkerhet er hvorfor man blir syk.  ( hele "systemet" veldig forenklet ) 

Det de aller fleste ( les: ikke alle) som blir sykmeldt for psykisk sykdom i dag trenger egentlig bare en vekkerklokke, litt arbeidsmoral, noe godt å spise/drikke, mosjon, venner/sosialt liv og mindre sosiale medier.
eller som visse influensere så fint er perfekte eksempler på..Penger og oppmerksomhet. Da kureres ME på null komma niks.

Rant over.

Ahh, den friskes privilegium å klage på den syke.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad skrev (23 minutter siden):

Du viser bare at jeg har rett..Det treffer rett hjem og det plager deg ( Som det burde ) 

Fuck off 

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad skrev (29 minutter siden):

https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/-det-ma-bli-slutt-pa-at-renholdere-jobber-gratis-6.158.454206.c9b8e95911

Lenke til kommentar
Gjest 041c6...1ad skrev (32 minutter siden):

Jeg står ofte til klokka 22.00 om kveldene fordi det er så møkkete på jobben. Jeg får 3 t på å vaske to barnehager. Jeg har jobba masse gratis overtid fordi jeg ikke har turt å gjøre noe annet. Jeg får 214 kr timen og får ikke kveldstilegg!!!!

Så ikke kall meg slapp fisk!!!!!

Screenshot_2024-11-27-12-54-34-140.jpg

Screenshot_2024-11-27-12-54-54-279.jpg

Lenke til kommentar
Gjest 8766d...cf0

Minner meg litt om meg jeg selv når var i din aldersgruppe. Uansett, for meg var det å bare tygge seg igjennom det, selv om det var dager jeg hadde vondt i magen før jeg møtte opp på jobb. Kjipt som det føles nå er dette hva man vokser på. Ser jeg tilbake her i dag skulle jeg ønske jeg stod mer på rettighetene mine.

Anonymous poster hash: 8766d...cf0

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Monster said:

Jeg står ofte til klokka 22.00 om kveldene fordi det er så møkkete på jobben. Jeg får 3 t på å vaske to barnehager. Jeg har jobba masse gratis overtid fordi jeg ikke har turt å gjøre noe annet. Jeg får 214 kr timen og får ikke kveldstilegg!!!!

Hvorfor gjør du det? Hvis du jobber overtid har du rett på overtid, og ønsker ikke arbeidsgiver at du jobber overtid så må du gå når tiden er ute.

Hvis du ikke vasker raskt nok, så får arbeidsgiver gi deg opplæring på hvordan hen forventer at du gjør en 5 timers jobb på 3 timer.

Hvis du da blir oppsagt så tar du kontakt med fagrøyrsla og tar dem til retten for usaklig oppsigelse.

Vi har lover som skal sikre din rett til et verdig arbeidsliv, og som skal hindre at du får psykiske reaksjoner på grunn av forhold på arbeidsplassen.

Alt dette er før situasjonen du er i nå. Men det er ikke for seint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...