Spillredaksjonen Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Bioware-sjefens nye studio lagt ned etter «uventet tap av finansiering» Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Det er massedød i spillindustrien, så det er ikke uforventet. Antar at folk her vil skylde på woke 5 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Krig og fred skrev (4 minutter siden): Det er massedød i spillindustrien, så det er ikke uforventet. Antar at folk her vil skylde på woke Er vel heller anti-woke som skaper så mye oppstandelse og støy. En gjeng med drittunger som ikke forstår noe og tror de er tøffe bak tastaturet. 2 1 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Jo dyrere spillene blir des mindre spill blir kjøpt og med det følger dårlig salgstall og nedleggelser, jeg er ikke intresert å betale nærmer 1000 kr for spill det gidder jeg ikke da venter man på salg på Steam osv som kommer! Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Boing_80 skrev (3 minutter siden): Er vel heller anti-woke som skaper så mye oppstandelse og støy. En gjeng med drittunger som ikke forstår noe og tror de er tøffe bak tastaturet. Mulig, men dette er noe som påvirker hele bransjen, ikke kun det som anses som "wOkE". Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Duriello skrev (2 minutter siden): Mulig, men dette er noe som påvirker hele bransjen, ikke kun det som anses som "wOkE". Joda, men jeg tror problemstillingen er nyansert. Mange AAA har feilet grovt og det virker som at utviklerne ikke skjønner hva spillerne vil ha. Åpen verden konseptet har mettet markedet så kraftig at det ikke lenger er gøy med slike spill. At man skal alltid skal være online er et annet problem. Indie utviklerne derimot fortsetter å lage knallgode spill fansen. Det er der kreativiteten virker å være. 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Boing_80 skrev (7 minutter siden): Joda, men jeg tror problemstillingen er nyansert. Mange AAA har feilet grovt og det virker som at utviklerne ikke skjønner hva spillerne vil ha. Åpen verden konseptet har mettet markedet så kraftig at det ikke lenger er gøy med slike spill. At man skal alltid skal være online er et annet problem. Indie utviklerne derimot fortsetter å lage knallgode spill fansen. Det er der kreativiteten virker å være. Ja 100% enig. Sett bort fra Space Marine 2, så husker jeg ikke sist jeg kjøpte ett non-indie spill. 🤷 Og jeg har kjøpt MANGE spill oppgjennom.. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Boing_80 skrev (13 minutter siden): Mange AAA har feilet grovt og det virker som at utviklerne ikke skjønner hva spillerne vil ha. Og når de først kommer med noe som virker lovende, så har de gitt en lang F i polish, bugfix og generell fullførelse.. Rush it out the door to maximize profits fast! What do you mean? It failed?! Stupid customers... 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november 1 hour ago, Boing_80 said: Joda, men jeg tror problemstillingen er nyansert. Mange AAA har feilet grovt og det virker som at utviklerne ikke skjønner hva spillerne vil ha. Åpen verden konseptet har mettet markedet så kraftig at det ikke lenger er gøy med slike spill. At man skal alltid skal være online er et annet problem. Indie utviklerne derimot fortsetter å lage knallgode spill fansen. Det er der kreativiteten virker å være. Vi har vært gjennom en fase der toppledelsen i de forskjellige store selskapene besluttet at også deres selskap skulle lage et vellykket Games as a Service-spill og sope inn like mye penger som Fortnite 🙄 Jeg tror en del av spillene som har feilet er som følge av at det har blitt åpenbart at GaaS ikke er verken enkelt eller lette penger og en god del av dem har snudd midtveis i utviklingen og satt nye mål og fokus for spillet som har vært under utvikling. Dette har gjort at en del spill rett og slett ikke har klart å dra i havn noe som henger helt sammen. For mange kokker og sprikende beskjeder og for liten tid. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Jeg arbeider selv på et spill nå. Det kommer ikke til å koste noe i nærheten av 1000kr og det vil hvertfall ikke ha noe DRM drit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå