Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lurer på om det noen gang blir intimitet med det motsatte kjønn igjen..

Gjest 0f5ce...53e

Anbefalte innlegg

Gjest 0f5ce...53e skrev (6 timer siden):

Hvordan ta initiativ og med hvem mener du?

I går fikk jeg en match med noen fra Trondheim. Personen skrev til meg raskt. Utvekslet noen setninger så stoppet det helt opp etter det siste jeg svarte på som dreide seg om kvinnenes håndballkamp på tv’en. Svarte hvem de spilte mot. Helt stilt etterpå og i dag. Jeg gidder ikke slikt og bor et godt stykke fra Trondheim. Nydelig by men uansett,jeg fjernet vedkommende i dag. Kaster ikke bort energi på å «vente» på at noen skal svare eller om de gjør det mer eller ei. Utenom det er det ikke så ofte matcher. Og det går sjelden noen vei så det er ingen å ta initiativ med😳

Anonymous poster hash: 0f5ce...53e

«Markedsføringen» av deg selv fremstår som avvisende og lite interessert.

Hva om du hadde fulgt opp med å spørre om han har spilt håndball og deretter fortalt litt om dine evt erfaringer fra idretten eller annet du fyller fritiden med ? Kanskje det hadde dukket opp noen felles interesser ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0f5ce...53e
Vokteren skrev (5 timer siden):

«Markedsføringen» av deg selv fremstår som avvisende og lite interessert.

Hva om du hadde fulgt opp med å spørre om han har spilt håndball og deretter fortalt litt om dine evt erfaringer fra idretten eller annet du fyller fritiden med ? Kanskje det hadde dukket opp noen felles interesser ?

Det var snakk om håndball-em og hvem som spilte. Passet ikke å spør om personen spilte håndball da. Og jeg gidder ikke mase for å holde i gang samtalen. Det må skje naturlig. Veldig lang avstand også og jeg er ikke ute etter «brevvenn». Har kastet vekk nok energi og tid på slikt tidligere som aldri ble noe. 

Lenke til kommentar
Gjest 33b23...e6f
11 hours ago, Guest 0f5ce...53e said:

Hvordan ta initiativ og med hvem mener du?

I går fikk jeg en match med noen fra Trondheim. Personen skrev til meg raskt. Utvekslet noen setninger så stoppet det helt opp etter det siste jeg svarte på som dreide seg om kvinnenes håndballkamp på tv’en. Svarte hvem de spilte mot. Helt stilt etterpå og i dag. Jeg gidder ikke slikt og bor et godt stykke fra Trondheim. Nydelig by men uansett,jeg fjernet vedkommende i dag. Kaster ikke bort energi på å «vente» på at noen skal svare eller om de gjør det mer eller ei. Utenom det er det ikke så ofte matcher. Og det går sjelden noen vei så det er ingen å ta initiativ med😳

Det virker som du er utålmodig. Det hender ting i livet til folk som gjør at de ikke kan svare på et par dager.

Selv har jeg en barn i barneskolealder, og når barnet er hos meg, kan det fort gå et par dager mellom hver gang jeg har tid til å skrive ordentlig, og ikke bare veldig korte svar.

Anonymous poster hash: 33b23...e6f

Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e skrev (25 minutter siden):

Det var snakk om håndball-em og hvem som spilte. Passet ikke å spør om personen spilte håndball da. Og jeg gidder ikke mase for å holde i gang samtalen. Det må skje naturlig. Veldig lang avstand også og jeg er ikke ute etter «brevvenn». Har kastet vekk nok energi og tid på slikt tidligere som aldri ble noe. 

Med en såpass lite proaktiv holdning til mulige nye bekjentskaper, virker det som om interessen din er fraværende. Dette oppfattes som kald avvisning av de fleste som er ute i samme ærend.

Du må forsøke mer hvis du ønsker et varig forhold.

Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e
Vokteren skrev (1 time siden):

Med en såpass lite proaktiv holdning til mulige nye bekjentskaper, virker det som om interessen din er fraværende. Dette oppfattes som kald avvisning av de fleste som er ute i samme ærend.

Du må forsøke mer hvis du ønsker et varig forhold.

Ja men folk liker heller ikke mas. En må kjenne sin «besøkstid». Og ta hint om folk slutter å svare da maser man ikke videre. Folk kan være opptatt, for all del. Og personen hadde barn denne helgen fortalte den. Jeg har forståelse og respekt for det men er sikkert litt utålmodig selv om det er lang avstand og hadde nok evt ikke blitt treff på lenge. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e skrev (På 2.12.2024 den 3:01 PM):

Ja men folk liker heller ikke mas. En må kjenne sin «besøkstid». Og ta hint om folk slutter å svare da maser man ikke videre. Folk kan være opptatt, for all del. Og personen hadde barn denne helgen fortalte den. Jeg har forståelse og respekt for det men er sikkert litt utålmodig selv om det er lang avstand og hadde nok evt ikke blitt treff på lenge. 

Hvilke av dine positive sider ønsker du å markedsføre og hvordan ønsker du å bli oppfattet ?
Er du imøtekommende, sosial, ressursperson, interessant å diskutere med, nysgjerrig, vitebegjærlig ?

Eller er du avvisende, kald, vanskelig, kverulerende, lite interessert, selvmedlidende ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e
Vokteren skrev (På 3.12.2024 den 5:36 PM):

Hvilke av dine positive sider ønsker du å markedsføre og hvordan ønsker du å bli oppfattet ?
Er du imøtekommende, sosial, ressursperson, interessant å diskutere med, nysgjerrig, vitebegjærlig ?

Jepp.

Men får aldri vist det for det går aldri så langt med å få truffet noen. Så tror jeg er doomed. Årene går og det skjer intet på det området der. Er så frustrerende det fins ikke ord. 
Er en god person,men hva hjelper det når det ikke går noen vei. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e skrev (5 timer siden):

Jepp.

Men får aldri vist det for det går aldri så langt med å få truffet noen. Så tror jeg er doomed. Årene går og det skjer intet på det området der. Er så frustrerende det fins ikke ord. 
Er en god person,men hva hjelper det når det ikke går noen vei. 

Har du hørt om en selger som aldri tror at han får solgt eller som aldri forsøker å markedsføre ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b96e0...680
leticia skrev (På 27.11.2024 den 10:57 AM):

Nå skal jeg være kjedelig her. Men forskjeller i befolkningen, at det fødes flere menn enn kvinner betyr at det ikke finnes noen for alle. Det er helt unaturlig at det finnes noen for alle. Det har alltid vært noen som ikke finner partner.

Det sagt, så virker du i overkant "allergisk" mot gode råd fra andre brukere. At det ikke finnes noen for alle betyr ikke at det ikke finnes noen for deg. Holder du deg innenfor Norges grenser så har du fordelen av at du som kvinne har flere å velge i enn det menn har.

Jeg kommer ikke til å gi deg noen råd her som uansett blir avvist.

Dette er en av grunnene til at jeg som mann så til utlandet, samtidig gir utenlandske damer mye mer oppmerksomhet til meg. 

Anonymous poster hash: b96e0...680

Lenke til kommentar
Gjest b96e0...680 skrev (9 timer siden):

Dette er en av grunnene til at jeg som mann så til utlandet, samtidig gir utenlandske damer mye mer oppmerksomhet til meg. 

Anonymous poster hash: b96e0...680

Godt poeng.
Norske kvinners skyhøye krav, redsel for å være på tilbudssiden og egoisme er opplagte årsaker til at menn retter blikket utover. Til områder hvor kvinner tør å være kvinner og man er stolte av å holde familieverdier høyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e
Vokteren skrev (3 timer siden):

Godt poeng.
Norske kvinners skyhøye krav, redsel for å være på tilbudssiden og egoisme er opplagte årsaker til at menn retter blikket utover. Til områder hvor kvinner tør å være kvinner og man er stolte av å holde familieverdier høyt.

Skal vi velge noen vi ikke er tiltrukket av bare for å ha noen? Klarer virkelig ikke det. 
Og ofte blir vi avvist når vi tar initiativ til enkelte selv. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e skrev (44 minutter siden):

Skal vi velge noen vi ikke er tiltrukket av bare for å ha noen? Klarer virkelig ikke det. 

Nei, det skal du ikke. Det er heller ikke sant at norske kvinner har så mange krav.  Å ikke finne seg i hva som helst er ikke det samme som å være kravstor. Men denne typen menn, de ønsker minste motstands vei. Kvinner som er underdanige, opphøyer mannen, kvinner som ofrer egen karriere til fordel for mannens. Resultatet blir utslitte kvinnekropper og en fremtid som minstepensjonist. 

Problemet for slike menn er ikke at kvinner er "kravstore", men at kvinner faktisk har valgfrihet nå, fordi de trenger ikke en mann til å forsørge dem. Økonomisk selvstendige kvinner er en trussel mot menn som ser på kvinner som noe de skal styre og kontrollere. 

Tinder, Datingapper | Forsker advarer: Kvinners valgfrihet er en trussel

Men du, det finnes mange flotte menn der ute, som behandler kvinner som likestilte personer, som ser på kvinner og menn med lik verdi og respekt. Du må bare finne den ene av disse menn  som passer best for akkurat deg :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Nei, det skal du ikke. Det er heller ikke sant at norske kvinner har så mange krav.  Å ikke finne seg i hva som helst er ikke det samme som å være kravstor. Men denne typen menn, de ønsker minste motstands vei. Kvinner som er underdanige, opphøyer mannen, kvinner som ofrer egen karriere til fordel for mannens. Resultatet blir utslitte kvinnekropper og en fremtid som minstepensjonist. 

Problemet for slike menn er ikke at kvinner er "kravstore", men at kvinner faktisk har valgfrihet nå, fordi de trenger ikke en mann til å forsørge dem. Økonomisk selvstendige kvinner er en trussel mot menn som ser på kvinner som noe de skal styre og kontrollere. 

Tinder, Datingapper | Forsker advarer: Kvinners valgfrihet er en trussel

Men du, det finnes mange flotte menn der ute, som behandler kvinner som likestilte personer, som ser på kvinner og menn med lik verdi og respekt. Du må bare finne den ene av disse menn  som passer best for akkurat deg :) 

Jeg svarte bare på at det er overvekt av menn her , og at jeg på online dating er nesten ignorert og usynlig her av norske damer. På grunn av et veldig stor kjønnsubalanse. Mens jeg får masse oppmerksomhet av utenlandske damer. Dette handler ikke noe om det du skriver om å ville ha lite kravstore og underdanige damer.  Nå skrev jeg problemstillingen til mange menn.

så da er det naturlig at jeg ville ha en utenlandsk dame. Jeg har funnet ei på samme alder jeg giftet meg med. Er veldig lei av dette skriveriet at med en gang vi ikke går for norske damer så gjør vi det på grunn av allt dette.

norske damer må godta og skjønne at vi også liker og vil ha utenlandske damer som likeverdige partnere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (14 minutter siden):

Jeg svarte bare på at det er overvekt av menn her , og at jeg på online dating er nesten ignorert og usynlig her av norske damer. På grunn av et veldig stor kjønnsubalanse. Mens jeg får masse oppmerksomhet av utenlandske damer. Dette handler ikke noe om det du skriver om å ville ha lite kravstore og underdanige damer.  Nå skrev jeg problemstillingen til mange menn.

Men så var det heller ikke din kommentar jeg refererte til / tenkte på, men vokteren sin som lød som dette:

Godt poeng.

Shaolyzm skrev (17 minutter siden):

så da er det naturlig at jeg ville ha en utenlandsk dame. Jeg har funnet ei på samme alder jeg giftet meg med. Er veldig lei av dette skriveriet at med en gang vi ikke går for norske damer så gjør vi det på grunn av allt dette.

norske damer må godta og skjønne at vi også liker og vil ha utenlandske damer som likeverdige partnere.

Ja, jeg sier ingenting på dette. Men  hvis du leser endel hvordan noen norske menn beskriver norske kvinner, og hvordan de beskriver utenlandske kvinner, så er det faktisk mange som ikke er på utkikk etter likeverdige partnere selv om du er det 🙂

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0f5ce...53e skrev (6 timer siden):

Men å gi andre en sjanse kan faktisk føre til positive overraskelser.

Selv tok jeg initiativ og lyktes på første forsøk.

Enten så får du et nei eller så får du den beste mannen!

Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (På 6.12.2024 den 8:35 AM):

Godt poeng.

Menn er jo ikke noe bedre her.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...