Gå til innhold

Handle fra Ali Express (samlet eller flere pakker?)

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har handlet fra Ali Express? Jeg har tenkt å kjøpe en rekke datakabler, datakomponenter og elektronikkbyggesett, og ser at det virker billigere der enn hos eBay (som jeg har handlet hos en del).

Fungerer Ali Express på samme måte som eBay: der det er ulike "butikker", som hver sender varene til kundene, eller er Ali Express en butikk som henter inn alle varene fra de ulike butikkene, og så pakker de alt sammen i en pakke som de sender til kunden?
Det blir liksom litt mindre å holde styr på med en pakke enn kanskje 10 pakker som kanskje ikke alle kommer frem en gang.

Apropos å bestille fra Ali Express begynte jeg allerede med å legge til varer i handlekurven, og oppdaget at de faktisk innkrever og inkluderer norsk moms. Dette pleier sjeldent å fungere fra etter min erfaring (har opplevd det samme fra eBay der det automatisk legges til norsk moms, men da pakken ankommer Norge får jeg hentemelding og betalingskrav på norsk moms samt fortollingsavgift!).

I den forbindelse kom jeg over denne diskusjonstråden om Ali Express og norske forhold: "Want to order from Aliexpress, taxes?".
Løsningen var visst å skrive VOEC nummeret som Ali Express bruker i adressefeltet sammen med navnet sitt, så får iallefall norske myndigheter muligheten til å se at norske avgifter er betalt, og det skulle fungere bedre.
Regner med at det er en god ide når man bestiller fra andre i utlandet som også innkrever norske avgifter (som f.eks. eBay -men da med et eget VOEC nummer tilhørende dem).

Endret av minimax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...