rozon Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 13 hours ago, AtterEnBruker said: Hot take: Innvandrere får også barn. Og med innvandrere menes ikke bare folk fra midtøsten. Jeg tipper også vi kan vente en økning i amerikanske flyktninger som følge av republikanernes styre de neste årene. Problemet er at en amerikansk statsborger ikke omfattes av flyktningekvoten og derfor må tas inn som immigrant. Dette er en vanskeligere prosess sammenlignet med å komme inn som flyktning og gir samtidig færre velferdsordninger. Når det er sagt, bør all innvandring vurderes nøye. Kun innvandring som påviselig bidrar til økonomisk vekst, for eksempel ved å øke BNP eller dekke arbeidskraftsbehov, bør prioriteres. Dette sikrer at innvandring er bærekraftig og til nytte for samfunnet som helhet. 19 minutes ago, AtterEnBruker said: Kan vi please finne en måte å redusere kriminalitet uten å skape "storebrødre"? Kriminelle handlinger begått av ikke-norske borgere skal automatisk føre til utvisning, uavhengig av nasjonalitet. Dette inkluderer oppheving av eventuelle subsidiære oppholdstillatelser eller andre beskyttelsesstatus. Straffeutmåling og soning: * Ingen rabatt på straff: Alle straffer skal sones i sekvens uten reduksjon i total soningstid. Prinsippet om "mengderabatt" fjernes. * Varetekt og soningsstart: Siktede skal sitte i varetekt fram til rettssaken. Ved domfellelse starter soningen umiddelbart, og soningskøer elimineres, for eksempel ved å leie fengselsplasser i utlandet hvis nødvendig. Økonomiske konsekvenser: * Erstatningsplikt for mindreårige: Taket for erstatningsansvar for mindreårige oppheves, og standardiserte metoder for innkreving skal etableres. Hvis foresatte ikke kan betale, skal de pålegges å dekke beløpet. Dersom betaling ikke kan oppnås, kan subsidiær fengselsstraff vurderes. * Inndragelse av ulovlige eiendeler: Ved domfellelse skal alle vesentlige eiendeler som ikke kan sannsynliggjøres ervervet på lovlig vis inndras til fordel for staten. Eiendeler brukt i forbindelse med lovbruddet (som klær, smykker og telefoner) inndras automatisk. Strafferammer: * Strafferammene som er fastsatt i loven skal følges. Dersom strafferammen for en forbrytelse er "opptil 21 år," bør straffen i utgangspunktet være maksimal hvis forbrytelsens alvor tilsier det. Ser du noen "storebrødre" her? 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden rozon skrev (31 minutter siden): Ser du noen "storebrødre" her? Jeg skrev "skape", som i "ikke ennå skjedd". Og jeg har ennå ikke tatt opp datalagringsdirektivet. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 26 minutes ago, AtterEnBruker said: Jeg skrev "skape", som i "ikke ennå skjedd". Og jeg har ennå ikke tatt opp datalagringsdirektivet. Men ser du noe du er skeptisk til i mitt forslag til løsning? DLD er bortkastet. Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 21 hours ago, Zepticon said: Om mer og strengere politi hadde vært løsningen hadde ikke USA hatt så mye kriminalitet, eller? Det er mange land med et strengt justisvesen og lite kriminalitet. Det er mange land med et strengt justisvesen og mye kriminalitet. Det er mange land med et mildt justisvesen og lite kriminalitet. Og det er mange land med et mildt justisvesen og mye kriminalitet. Så hva kan vi lære av dette? Jo, at graden av kriminalitet i et samfunn først og fremst handler om ulike kulturelle og sosio-økonomiske forhold, og at det som fungerer et sted ikke nødvendigvis fungerer andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå