ChopperRead Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Tydelig budskap fra innsatsleder: - Silkehanskene må legges bort Forfriskende de få gangene noen med peiling faktisk sier ting som de er i dette naive landet selv om han sikkert får høre det fra de sinnsyke som drar rasismekortet øyeblikkelig som svar på alt. Det må gjøres tiltak NÅ. Endret 11 timer siden av ChopperRead 4 1 2 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Selv foretrekker jeg tiltak i form av velferd, tilbud, skapelse av tilhørighet og dekking av basale behov for å forebygge kriminalitet. Bedre enn å legge opp til en fremtid der vi må stappe i oss en masse tyggis for å dempe støvelånden. Endret 10 timer siden av AtterEnBruker 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 10 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 10 timer siden AtterEnBruker skrev (2 minutter siden): Selv foretrekker jeg tiltak for å forebygge kriminalitet. Bedre enn å legge opp til en fremtid der vi må stappe i oss en masse tyggis for å dempe støvelånden. Og her får vi igjen demonstrert mentaliteten som bidrar til at utfordringene vokser seg større enn de hadde trengt, og hvorfor (ytre)høyre styrker seg. Tilsynelatende uten et snev av selvinnsikt. Fascinerende. 13 1 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden AtterEnBruker skrev (2 timer siden): Selv foretrekker jeg tiltak i form av velferd, tilbud, skapelse av tilhørighet og dekking av basale behov for å forebygge kriminalitet. Bedre enn å legge opp til en fremtid der vi må stappe i oss en masse tyggis for å dempe støvelånden. Imponerende innlegg. Fordi det er alltid andre sin feil enn de kriminelle når det er folk med annen kulturell bakgrunn det er snakk om? Alltid vi som må gjøre noe annet. Ikke de og deres tankesett og holdning til den moderne verden. Jøss. 7 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden ChopperRead skrev (8 minutter siden): Imponerende innlegg. Fordi det er alltid andre sin feil enn de kriminelle når det er folk med annen kulturell bakgrunn det er snakk om? Alltid vi som må gjøre noe annet. Ikke de og deres tankesett og holdning til den moderne verden. Og hva nøyaktig består dette tankesettet og disse holdningene av? Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 8 minutes ago, AtterEnBruker said: Og hva nøyaktig består dette tankesettet og disse holdningene av? Prøv et tanke-eksperiment. Skal disse nazistene du alltid snakker om heller ikke få konsekvenser for sine voldelige handlinger? Og vil de da lære? 3 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Bing123 skrev (3 minutter siden): Prøv et tanke-eksperiment. Skal disse nazistene du alltid snakker om heller ikke få konsekvenser for sine voldelige handlinger? Og vil de da lære? De fikk noe konsekvenser i London da de bl.a. brant bygninger med levende folk inni. Da var det mange som skrek og hylte opp om at England var blitt en politistat. Var til og med en norsk overlevelses-youtuber som preket om at dette vil gjøre verden til et mer overvåket sted. For ca en-to uker før nazi-opptøyene i London, da klimaaktivister ble arrestert, og fikk 4-5- års dom i samme land, var det derimot null protest. Noen til og med hyllet politiet for dette. "Fram med vannkanonene, høhøhø". 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden AtterEnBruker skrev (4 minutter siden): De fikk noe konsekvenser i London da de bl.a. brant bygninger med levende folk inni. Da var det mange som skrek og hylte opp om at England var blitt en politistat. Var til og med en norsk overlevelses-youtuber som preket om at dette vil gjøre verden til et mer overvåket sted. For ca en-to uker før nazi-opptøyene i London, da klimaaktivister ble arrestert, og fikk 4-5- års dom i samme land, var det derimot null protest. Noen til og med hyllet politiet for dette. "Fram med vannkanonene, høhøhø". Enig, men relevans til trådens tema? Folk som bryter loven skal straffes. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Det kan bli et problem hvis politiet begynner å gå løs på mørhudede adopterte folk, fordi de antok at de var noen onde flyktninger 🤔👉 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Martelè skrev (4 minutter siden): Det kan bli et problem hvis politiet begynner å gå løs på mørhudede adopterte folk, fordi de antok at de var noen onde flyktninger 🤔👉 Nå bor vi heldigvis i Norge. Politiet her går kun løs på noen om det er hvite tidligere straffedømte, og da kun dersom de er klart synlige på en bensinstasjons overvåkningskamera. /s Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Nå bor vi heldigvis i Norge. Politiet her går kun løs på noen om det er hvite tidligere straffedømte, og da kun dersom de er klart synlige på en bensinstasjons overvåkningskamera. /s 😆😆😆🤣🤣🤣 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hadde bare politiet vært like gira på å ta hvitsnippforbrytere, eller korrupte politifolk. 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Duriello skrev (7 minutter siden): Enig, men relevans til trådens tema? Folk som bryter loven skal straffes. Hvis vi snakker om å beskytte borgere mot voldelig kriminalitet; ja. Noe som tråden handlet om. Men det jeg reagerer på, er denne ukritiske tilbedingen til politi som en "one size fits all"-løsning. For å si det fra levra (som alle hevder å like)... Politi er FARLIGE!!! Og det er ikke noe jeg bare skriver, de er farlige av design. Det er meningen at de, og bare de, skal ha hjemmel på å bruke fysisk makt, og ingen andre. Det gjør dem til et mildt sagt tveegget våpen. Overalt i verden faller demokratier i grus, nettopp ved hjelp av politietaten i disse landene som har blitt våpenfisert til å knuse enhver motstand fra sivilbefolkningen. Folk snakker om å være imot "the deep state" og å være "anti-establishment". Politi-etater er, ved siden av hæren og retten, det aller fremste statlige maktmiddelet for å opprettholde etablissementet og enhver dyp stat som skulle oppstå. Politi kan gå fra å være Axel Foley og John McClane til å bli Freddy Kruger og Jason Vorhees. Hva man enn er redd for at gategjenger kommer til å gjøre med deg og dine, kommer til å bli mangedoblet. Og hvem skal man da ringe? Og dette betyr ikke at jeg ønsker å avskaffe politi. Men vi trenger å se på konseptet politietat med et mer pluralistisk syn, med fokus på restriksjoner på hvor mye hjemmel de får og hvordan vi kan ivareta våre sivile rettigheter uten å bli fristet til å gi de opp i bytte for hva nå enn slags "trygghet" populistiske fryktpropagandister måtte friste oss med. Det har vært ørten "gatekriminalitet, mer politi med mer makt"-tråder på dette forumet. Mange av de er som snytt ut av nesa på baksiden av 80-talls VHSer om politifilmer. Jeg spurte tidligere, hva slags tankesett og holdninger er det som går i disse voldelige gjengene det snakkes om. Hvordan skiller dette tankesettet seg ut i forhold til de som ønsker et mer hardbarka politietat som ikke viser noen nåde? Det snakkes ofte om islamistiske hierarkier. Nå som vi ser åssen kristennasjonalisme sprer seg som en farsått, hvorfor kan vi ikke innrømme at det også kan gjøre oss alle til rabiate "islamister", bare i en annen drakt? Kanskje disse voldelige gjengene kunne trengt litt håndgemeng, eller disiplin, hva vet jeg? Men hva vil prisen være for samfunnet? Hva slags lovendringer og dereguleringer for politietaten snakker vi om? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden AtterEnBruker skrev (4 minutter siden): Men det jeg reagerer på, er denne ukritiske tilbedingen til politi som en "one size fits all"-løsning. Politiet har mange andre verktøy de kan bruke, annet en "dørsparkere", men det fungerer jo tydeligvis ikke, eller det blir ikke benyttet.. AtterEnBruker skrev (6 minutter siden): Og det er ikke noe jeg bare skriver, de er farlige av design. Det er meningen at de, og bare de, skal ha hjemmel på å bruke fysisk makt, og ingen andre. Det gjør dem til et mildt sagt tveegget våpen. Ser ikke problemet med norskt politi sånn sett, i diktatur verden rundt ja, ikke her. Kanskje det er en del av problemet? Politiet skal fordre respekt for loven og uniformen, det skjer ikke her. Hva hadde skjedd dersom vi ikke hadde politi? Hvordan håndtere kriminelle da? De er et nødvendig onde. Enig i mye av det du skriver, jeg vet ikke hvordan det skal løses, det får klokere hoder en meg finne ut av, men, de bør finne ut av det fort, før det går for langt, og folk begynner å ta loven i egne hender. Frykter det er dit vi er på vei. AtterEnBruker skrev (14 minutter siden): *snip Denne skal stå over "Enig i det...". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå