Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt bilbatteri

Anbefalte innlegg

Jeg har et  bilbatteri som har tatt kvelden på under 1 år. Var tikkelyd når jeg skulle kjøre sist uke men startet med starthjelp. Dagen etter var alt helt dødt. Når jeg skulle skru løs batteriet og ta det inn til lading så jeg at det hadde korrodert veldig og det var hvitt belegg rundt hele batteriet på bunnen. Så mye at jeg måtte grave frem bolten til batterifestet. Det jeg lurer på er om dette er en garantisak eller om det er min egen feil som ikke har passet bedre på og fjernet belegget tidligere? Er det normalt at det korroderer så mye? Aldri sett det tidligere. Kan heller ikke finnen noen lekkasjer. Har prøvd å lade det opp men blir ikke nok strøm på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet er nok forever gone ja.

Har du et annet batteri å starte bilen med? Om du får startet den og har multimeter kan du begynne med å måle ladespenning, bør ligge på over 14v, ikke mye ned på 13-tallet. Dersom dynamo og er ok og polsko har god kontakt med batteripol skal det ikke korrodere på dette viset.

edit: Korrosjon rundt batteriet i bunn skriver du, selve batterihuset i seg kan ikke korrodere, så ser for meg det er jording som er korrodert? Fram med stålbørst og så vekk alt irr, gjerne bytt polsko/hele jordkabelen. Hva slags bil er dette? 

Endret av Valmeth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...