Rune Pune Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg har et bilbatteri som har tatt kvelden på under 1 år. Var tikkelyd når jeg skulle kjøre sist uke men startet med starthjelp. Dagen etter var alt helt dødt. Når jeg skulle skru løs batteriet og ta det inn til lading så jeg at det hadde korrodert veldig og det var hvitt belegg rundt hele batteriet på bunnen. Så mye at jeg måtte grave frem bolten til batterifestet. Det jeg lurer på er om dette er en garantisak eller om det er min egen feil som ikke har passet bedre på og fjernet belegget tidligere? Er det normalt at det korroderer så mye? Aldri sett det tidligere. Kan heller ikke finnen noen lekkasjer. Har prøvd å lade det opp men blir ikke nok strøm på det. Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Batteriet er nok forever gone ja. Har du et annet batteri å starte bilen med? Om du får startet den og har multimeter kan du begynne med å måle ladespenning, bør ligge på over 14v, ikke mye ned på 13-tallet. Dersom dynamo og er ok og polsko har god kontakt med batteripol skal det ikke korrodere på dette viset. edit: Korrosjon rundt batteriet i bunn skriver du, selve batterihuset i seg kan ikke korrodere, så ser for meg det er jording som er korrodert? Fram med stålbørst og så vekk alt irr, gjerne bytt polsko/hele jordkabelen. Hva slags bil er dette? Endret 1 time siden av Valmeth 1 Lenke til kommentar
Rune Pune Skrevet 9 minutter siden Forfatter Del Skrevet 9 minutter siden (endret) Startet med dette batteriet og starthjelp i ettermiddag og ladespenningen var over 14 v. Var ikke noe belegg på polene, kun under batteriet og på batterifestet Endret 5 minutter siden av Rune Pune Lagt ved bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå