Labelle Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) sedsberg skrev (50 minutter siden): Men hvordan skal alle de østeuropeiske trailersjåførene komme seg fram i Norge med slicksdekkene sine hvis vi ikke salter som om det stod om livet?? Det er helt sant. Vet han laksebaronen i distriktet her betaler entreprenøren for å salte/gruse ekstra over en liten fjellovergang for disse eurotrallene kan kjøre over trygt for å hente laksen hans. Men her er det dårlig utstyr og nye sjåfører hver gang. Ser collicare som leverer til jobben vår også. Ny sjåfør i shorts hver gang. Endret 6 timer siden av Labelle Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Synes det er greit at det saltes - altfor mange med gamle dårlige dekk. Ellers kan det ise på fra ca 5C ved klarvær - varmen stråler ut i verdensrommet og da har det effekten at det dannes is på veien (om det ikke er sommervarme igjen i bakken), bilrutene og innsjøer. Sprengkulde etterfulgt av skikkelig sprutregn som fryser til is har vi hatt noen ggr siste årene og da ville salt på småveiene brutt opp isen istedenfor å bli til våt skøytebane. Sand og grus kjøres fort bort. Men er det stabilt -10C og tørt så er det ganske godt grep selv med is... Bilfabrikantene har løsningen ift rust og den heter galvanisering eller aluminium... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå