andi_c Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Etter å ha spilt STALKER 2 litt har jeg begynt å leke med tanken på å oppgradere skranglekassa litt, spørsmålet er om det er noe vits i å oppgradere enkeltkomponenter, eller om det er like greit å bare bytte ut hele greia. Nåværende specs: CPU: Intel Core i7-9700K GPU: Nvidia RTX 2080 SSD: Crucial MX500 1TB RAM: G.Skill Ripjaws V DDR4 3200 C16 2x8GB Hovedkort: Gigabyte GA-Z390 AORUS ELITE-CF Jeg er ikke sånn veldig datakynding, men min umiddelbare tanke var å oppgradere GPU. Kortet jeg har sett på er Asus Radeon RX 7800 XT TUF Gaming OC, så et budsjett på rundt 7-8k. Jeg er ikke ute etter det nyeste og feteste utstyret, men noe som er bedre enn det jeg har nå, som kan spille de fleste spill greit på medium/high. Er det da vits å bruke 7k på ny GPU, eller vil resten av droget gjøre at jeg ikke får noe særlig ut av kun ny GPU? Andre alternativer er å oppgradere for 7-8k totalt, altså kjøpe dårligere gpu men kunne kjøpe andre ting i tillegg, eventuelt selge maskinen, forhåpentligvis få 3+k for den, og kjøpe noe nytt til 10-12k. Hva sier dere, o kjære dataguruer av det store internett? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden "skranglekassa". Sjekk ramforbruk under spilling, det er kanskje nok å øke denne til 32. Meeen, dette er jo ddr4 så da får du vurdere om du vil prøve dette eller om du vil oppgradere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå