Gå til innhold

Pc'en starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et nytt kabinett og for ca 10 min siden var jeg ferdig med å flytte over de gammle delene til det nye kabinettet.

Men da jeg trykket på start knappen skjedde det ingen ting, og jeg kunne ikke finne feilen:(

Ting jeg har prøvet hittil er:

- Dra ut alle unødvenige dupeditter som trekker strøm.

- Fikse på hdd led, power sw, og reset knappen (De som du plugger i hk)

- Høre etter merklig lyder og jeg fant 1... I det jeg trkker på "on" knappen så kommer det en slags klikkelyd i fra psu min... Har ikke hørt den før, men jeg vet jo ikke om dette betyr noe?

Psu min er på 360W og det jeg har innkoblet er 3 hd, 1 dvd-spiller, 1 dvd-brenner, hovedkort seff :p med et gf4 ti4200 3d kort, lydkort, nettverkskort, og cpu selvfølgelig :yes: (Og en liten floppydisk da ;) )

Er det noen som kan kaste litt lys på denne saken? Hvorfor starte ikke pc'en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har skaffet meg et nytt kabinett og for ca 10 min siden var jeg ferdig med å flytte over de gammle delene til det nye kabinettet.

Men da jeg trykket på start knappen skjedde det ingen ting, og jeg kunne ikke finne feilen:(

Ting jeg har prøvet hittil er:

- Dra ut alle unødvenige dupeditter som trekker strøm.

- Fikse på hdd led, power sw, og reset knappen (De som du plugger i hk)

- Høre etter merklig lyder og jeg fant 1... I det jeg trkker på "on" knappen så kommer det en slags klikkelyd i fra psu min... Har ikke hørt den før, men jeg vet jo ikke om dette betyr noe?

Psu min er på 360W og det jeg har innkoblet er 3 hd, 1 dvd-spiller, 1 dvd-brenner, hovedkort seff :p med et gf4 ti4200 3d kort, lydkort, nettverkskort, og cpu selvfølgelig :yes: (Og en liten floppydisk da ;) )

Er det noen som kan kaste litt lys på denne saken? Hvorfor starte ikke pc'en min?

ok, nå du starte pc en snurre viftene, lysene blinker.

Dvs, gi dataen din noen indikasjoner som sier at PSU din kan være død? :wow:

Lenke til kommentar
Ingen vifter surrer, men den røde lampen på mitt Abit nf7 v 2.0 lyser.. Det indikerer såvidt jeg vet at hk får strøm?

Ok, Nå du byttet hovedkortet ditt til en annen kabinett.

Er det noe, noe som helst, som kommer i kontakt med hovedkortet fra den nye kabinetten?

kanskje du har kortsluttet noe... (my guess)

Lenke til kommentar
Ingen vifter surrer, men den røde lampen på mitt Abit nf7 v 2.0 lyser.. Det indikerer såvidt jeg vet at hk får strøm?

Ok, Nå du byttet hovedkortet ditt til en annen kabinett.

Er det noe, noe som helst, som kommer i kontakt med hovedkortet fra den nye kabinetten?

kanskje du har kortsluttet noe... (my guess)

Jeg byttet vel for en halv time siden nå...

Intet som kommer borti hk tror jeg... Det var noen "rare" festeanordninger på det nye kabinettet, men de lager da vel ikke slike ordninger at det kortslutter hk... Nei, det kan det ikke være (Diskutere med seg selv er gøy :p )

Noen flere ideer?

Lenke til kommentar

Er dette en ny PSU eller er det den gamle? Hvis det er en ny, prøv den gamle. Eventuelt med færre enheter tilkobla.

Dobbelt og trippelsjekk at du ikke har kobla powersw osv på feil plass, f. eks. opp/ned eller på feil pinrekke. Sjekk eventuelt med det som står med lita skrift på hovedkortet ved pinnene også.

Lenke til kommentar

Dette er den gammle psu min, som fungerte helt fint da jeg skrudde på pc'en i dag tidlig og helt til jeg skrudde den av for nå ca 1 time siden.

Pinnene har jeg sjekket.. mer enn en gang ;)

Tror jeg skal ta allt fra hverandre igjen og bygge det opp på nytt.. Kommer tilbake om hvordan det går jeg :)

Lenke til kommentar

Akkurat det skjedde med mitt Ic-7 kort! Det var dødt :(

Lenke til kommentar

Akkurat det skjedde med mitt Ic-7 kort! Det var dødt :(

:yes::yes::no::no::cool::yes::thumbdown:

Vel, jeg har forsatt min anelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...