StianJansen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg holder på å clokke cpu, men vet ikke hvor mye jeg kan clokke den. Har en kompis som hjelper men han må vite om det er agp-sperre på hovedkortet før han tør å clokke mer... Har noen svaret på dette???? Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg holder på å clokke cpu, men vet ikke hvor mye jeg kan clokke den.Har en kompis som hjelper men han må vite om det er agp-sperre på hovedkortet før han tør å clokke mer... Har noen svaret på dette???? agp sperre? til å begynne med endret agp/pci clocken min seg i takt med klokking av cpu frekvens. med MSI bios versjon 1,90 endret dette seg ved at det nå bare er 3 valg, og agp/pci clock står standby på det jeg velger. altså: har du siste bios versjon? dette er et morsomt hk som du sikkert kommer til å få mye moro med..................når du lærer det å kjenne! i mellomtiden: ta lange spaserturer, drikk mye cola, søk info rundt omkring. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 opps. jeg glemte et øyeblikk.... den blå boka som fulgte med hket = kjekk å lese i selv om den er mangelfull. Lykke til! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 opps. jeg glemte et øyeblikk.... den blå boka som fulgte med hket = kjekk å lese i selv om den er mangelfull. Lykke til! Den blå boka er desverre alt for mangelful, og omhandler første biosversjon. btw, noen som kan linke direkte til bios 1.9? Stian brukte Liveupdate til å flashe, så jeg tror ikke han er sikker på at det er versjon 1.9..... (muligens 1.6) DrErling Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 du må oppdatere msi live update til siste versjon FØRST. deretter kan du flashe biosen og være sikker på at det er siste versjon. (hvis du fortsatt er usikker kan du gjenta flash og se hvilken versjon du har og hvilken du kan få osv) Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 det kortet der klokker helt RÆVA har hadd 2 slike kort begge ble ødelagt og de klokker ikke bra, fikk min 2.8 til max 3.1 på det kortet. Nå har jeg asus og da får jeg den til 3.8 Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har MSI i875P Neo-FIS2R. Har i allefall fått min P4 2.6C opp til litt over 3GHz, og jeg har ikke forsøkt å overklokke mer, drøyer det til jeg skal re-installere windows. Ja kortet har APG/PCI sperre, i allefall har mitt det. Det første kortet jeg kjøpte, var delvis defekt, og måtte byttes. Det nye jeg fikk hadde sånn idiotisk "D.O.T" system, slik at jeg kan overklokke i kategorier som "Private, major, general" osv. Selvsagt kan alt også gjøres manuelt. Tror som endel sier, at dette kortet kun er en middels bra overklokker, men det burde holde så lenge man ikke skal overklokke forbi det RAM brikkene klarer. Selv har jeg PC3700 brikker, og kommer antakelig aldri til å klokke bussen over 233MHz (466DDR). Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg holder på å clokke cpu, men vet ikke hvor mye jeg kan clokke den.Har en kompis som hjelper men han må vite om det er agp-sperre på hovedkortet før han tør å clokke mer... Har noen svaret på dette???? Den har AGP/PCI lås men den fungerer ikke som den skal! Alt over 255MHz FSB får AGP frekvensen til å gå amok. Et helt elendig kort som jeg selv sitter med, jeg ble anbefalt dette kortet av andre lesere her på hw og fikk kjøpt et demobrukt kort fra komplett. Har sendt inn 1 kort nå og jeg regner med at jeg må sende inn det andre kortet også, dette er søppel som skulle ha blitt trukket fra markedet!!! For å sitere Hard[OCP]: "We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase." Sitat 2: "We have to base our reviews on our experiences that we have here. For HardOCP to give the MSI 875P NEO any kind of endorsement would be...simply unacceptable. " Kan du sende inn dette kortet på angrefristen så anbefaler jeg det! Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg holder på å clokke cpu, men vet ikke hvor mye jeg kan clokke den.Har en kompis som hjelper men han må vite om det er agp-sperre på hovedkortet før han tør å clokke mer... Har noen svaret på dette???? Den har AGP/PCI lås men den fungerer ikke som den skal! Alt over 255MHz FSB får AGP frekvensen til å gå amok. Et helt elendig kort som jeg selv sitter med, jeg ble anbefalt dette kortet av andre lesere her på hw og fikk kjøpt et demobrukt kort fra komplett. Har sendt inn 1 kort nå og jeg regner med at jeg må sende inn det andre kortet også, dette er søppel som skulle ha blitt trukket fra markedet!!! For å sitere Hard[OCP]: "We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase." Sitat 2: "We have to base our reviews on our experiences that we have here. For HardOCP to give the MSI 875P NEO any kind of endorsement would be...simply unacceptable. " Kan du sende inn dette kortet på angrefristen så anbefaler jeg det! velvel! alt er relativt! når du snakker om fsb 255 så begynner man å bevege seg inn på prestasjoner som krever "litt" dyrere kjøling enn man vanligvis har, og da kunne man likegodt pressa pungen litt til og fått komponenter med bedre utgangspunkt. MSI875Pneofisr2 er et kort som er godt egnet (sikkert ikke det beste, men hvem har råd til å teste alt?) til mild/moderat overklokking UTEN å koste på seg for mye kjøling. Kortet kan være litt "tricky" fordi det skjer "uforklarlige ting" når man stiller opp diverse innstillinger, men når alt kommer til alt så er overklokking en vitenskap som de fleste lærer seg ved prøv/feil-metoden. kjøper du dette kortet for å overklokke mye, så har du muligens bomma litt, men å si at det er helt elendig synes jeg er å overdrive. ingen pc blir bedre enn den "dårligste" komponenten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 btw, noen som kan linke direkte til bios 1.9? Stian brukte Liveupdate til å flashe, så jeg tror ikke han er sikker på at det er versjon 1.9..... (muligens 1.6) DrErling Var det denne du tenkte på: http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=434&kind=1 Har selv msi 875P neo. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Litt off-topic, er det noen som vet hvorfor MSI har disablet NB temp. avlesning på nyere BIOS versjoner? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Takker kjetil! Btw, norrick, det er totalt uinteressant om kortet feiler på 255fsb når prosessoren som står i har en multiplier på 18. Det er forsåvidt skrevet lengre opp i tråden. DrErling Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Litt off-topic, er det noen som vet hvorfor MSI har disablet NB temp. avlesning på nyere BIOS versjoner? Er ikke sikker, men tror det var på grunn av at tempen var sinnsykt høy, de var vel leie av å svare på emailer anngående tempen. Den var meget høye, min lå på 45-55c. PS: er kun noe eg tror, vet det ikke. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Btw, norrick, det er totalt uinteressant om kortet feiler på 255fsb når prosessoren som står i har en multiplier på 18. Det er forsåvidt skrevet lengre opp i tråden. Kall meg gjerne blind men jeg ser ikke tallet 18 på andre plasser enn i datoene. Kansje du kan henvise meg til hvor det står hen... Har heller ikke sett at det står noe om at han ikke skal klokke over 255MHz FSB. Endret 18. januar 2004 av norrick Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Litt off-topic, er det noen som vet hvorfor MSI har disablet NB temp. avlesning på nyere BIOS versjoner? Det er pga. at den aldri har vist NB temp og det ser ut som det sitter en temperaturdiode på nedsiden av NB og derfor har alltid vist feil temp! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 velvel! alt er relativt! når du snakker om fsb 255 så begynner man å bevege seg inn på prestasjoner som krever "litt" dyrere kjøling enn man vanligvis har, og da kunne man likegodt pressa pungen litt til og fått komponenter med bedre utgangspunkt. MSI875Pneofisr2 er et kort som er godt egnet (sikkert ikke det beste, men hvem har råd til å teste alt?) til mild/moderat overklokking UTEN å koste på seg for mye kjøling. Må si meg sterkt uenig! Jeg hadde en gang i tiden et Abit IS7 med standard kjøling og standard Intel CPU kjøler og jeg hadde ingen problemer med å nå 280MHz CPU FSB og det var med en klokkevennlig P4/2.6GHz "C". På MSI kortet har jeg problemer med å nå 260MHz FSB med vannkjøling... Harde facts som taler for seg selv. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Btw, norrick, det er totalt uinteressant om kortet feiler på 255fsb når prosessoren som står i har en multiplier på 18. Det er forsåvidt skrevet lengre opp i tråden. Kall meg gjerne blind men jeg ser ikke tallet 18 på andre plasser enn i datoene. Kansje du kan henvise meg til hvor det står hen... Har heller ikke sett at det står noe om at han ikke skal klokke over 255MHz FSB. hehe, beklager så mye. My bad. Jeg startet også en tråd angående dette temaet (agp låsen) og det var der jeg hadde gitt adekvat info vel, vi er uansett sikkert enige: 1 msi kortet duger til en p4-2.533 --> oc 2 msi kortet duger ikke til pc800 type cpu --> oc DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå