Sjørøver Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november Finnes det noen reelle alternativer til chatgpt? Jeg bruker den mye til å laste opp dokumenter der den hjelper meg å finne fram, hente ut viktige ting osv. Også litt i planlegging, søking på nettet og finne ut hva ting heter. Synes den gjør en god jobb, men er en relativt stiv pris for abonnement. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november https://zapier.com/blog/chatgpt-alternatives/ Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november Noen store fordeler med abonnement? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november Microsofts Copilot er vel ålreit? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Hva med Gemini? Har Gemini noen sammenheng med Chatgpt? Jeg synes de samme feilene går igjen. Lenke til kommentar
Slart1 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jeg har prøvd flere, men ingen som holder samme nivå som chatgpt ennå. Men Gemini og Microsoft sin er vel brukendes. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Slart1 skrev (10 minutter siden): Jeg har prøvd flere, men ingen som holder samme nivå som chatgpt ennå. Men Gemini og Microsoft sin er vel brukendes. Enig, synes chatgpt er best. Men altså har begge store feil når det kommer til troverdig kvalitet. Helt åpenbare feil som til og med vises i klartekst når man spør om kildemateriale. Om man spør om rimeligste mobiloperatør i Norge foreslås mobiloperatører som ikke eksisterer, og prisene som oppgis er også helt på trynet uten rot i virkeligheten. Det er rett å slett utrolig hva dette maskineriet klarer å spytte ut av feil og tøv. Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember On 11/24/2024 at 8:19 PM, :utakt said: Microsofts Copilot er vel ålreit? Copilot er innenfor ved forslag på kode om programmerer. Det lekende søket mitt under enkelt og helt klart er det en enkel regel som hindrer et svar 😉 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Villfaren skrev (På 24.11.2024 den 7:57 PM): Noen store fordeler med abonnement? Jeg tror de blir klokere da, men er usikker. Ting jeg tidligere har fått gode svar på er nå en sagablott i gratisversjonen. Akkurat som om maskineriet har fått senket IQ til et langt lavere nivå enn nødvendig. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Trulss skrev (7 timer siden): Jeg tror de blir klokere da, men er usikker. Ting jeg tidligere har fått gode svar på er nå en sagablott i gratisversjonen. Akkurat som om maskineriet har fått senket IQ til et langt lavere nivå enn nødvendig. skulle likt å vist hva en versjon uten regler å forholde seg til faktisk klarer å utføre. foreløpig har eg chatgpt, men skulle gjerne vist om det fantes noen bedre " all aroundere" der ute. og gjerne til koding. noen tips? Lenke til kommentar
floolf Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) Fikk et tips om at nvidia har sluppet en (lite moderert en): Nemotron. Har ikke testet selv enda, men du kan gå til https://huggingface.co/chat/ Så velge "models" i menyen nede til venstre, og deretter nemotron blant dem som dukker opp; er visst bygd på Llama og opensource. Endret 9. desember av floolf Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember NotebookLM fra Google. Det lager til og med en Podcast av det du laster opp. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Bruker Gemini siden det er innebygd i telefonen min (Android). Funker veldig bra til visse ting, og er helt på bærtur med andre ting. Var en periode hvor den ikke ante hvilken dato det var, og bare ga meg randome dager når jeg spurte.. Men det ble fikset etter at jeg fortalte den hvilken dag det var... Siden da har den husket. Veldig merkelig 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå