Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

firstmile er ikke så bra som man tror

Anbefalte innlegg

firstmile er ikke så bra som man tror jeg har vært kunde hos dem i over 10 månder dem er kule når du ikke klager på dem jeg skule bytte fra ADSL til SHDSL og det har tatt over 2 månder nå. når jeg ringte for 1 uke siden og klagde om at jeg har ikke fått linjen og at jeg fikk feilinformasjon og da sa dem at en tenkinikker skal se på det så jeg ringte for et par dager siden da fikk jeg sånn frekk tone i telefonen og dem sa at dem hviste hvem som ringte at jeg trengte ikke si navn og fra den dagen jeg klagde så har dem vert vansklige så jeg lurer på om jeg skal bytte isp levrandør ? sorry for skrive feil? ps dem har noen ganger ustbile linjer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
firstmile er ikke så bra som man  tror jeg har vært kunde hos dem i over 10 månder dem er kule når du ikke klager på dem  jeg skule bytte fra ADSL til SHDSL og det har tatt over 2 månder nå. når jeg ringte for 1 uke siden og klagde om at jeg har ikke fått linjen og at jeg fikk feilinformasjon og da sa dem at en tenkinikker skal se på det så jeg ringte for et par dager siden da fikk jeg sånn frekk tone i telefonen og dem sa at dem hviste hvem som ringte at jeg trengte ikke si navn og fra den dagen jeg klagde så har dem vert vansklige så jeg lurer på om jeg skal bytte isp levrandør ? sorry for skrive feil? ps dem har noen ganger ustbile linjer

bø! MOOOOOOOO! :thumbs:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

slapp av jeg skrev min erfaring om dem det er ikke verdens undergang :p jeg tar det ikke så seriøst så og at administrator fra hw begynner å disse meg med at jeg ikke kan skrive norsk hva så jeg prøver i hvertfall jeg skrev at jeg hadde skrivefeil :(

Lenke til kommentar
:thumbs: jeg ville heller tatt ngt en firstmile jeg har begge to du får mer fra ngt tanke på video on demand og fast ip raskere adsl linjer og vdsl til firstmile må du være 500m fra sentralen men til ngt er det 1500m fra sentralen Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar
slapp av jeg skrev min erfaring om dem det er ikke verdens undergang :p jeg tar det ikke så seriøst så og at administrator fra hw begynner å disse meg med at jeg ikke kan skrive norsk hva så jeg prøver i hvertfall jeg skrev at jeg hadde skrivefeil :(

Hvis du leser det jeg skrev en gang til så står det at at jeg sier at jeg ikke ønsker mer klaging på en persons skriving ;)

Vi har regler som tilsier at man ikke skal klage på andres skriving.

Lenke til kommentar
slapp av jeg skrev min erfaring om dem det er ikke verdens undergang :p jeg tar det ikke så seriøst så og at administrator fra hw begynner å disse meg med at jeg ikke kan skrive norsk hva så jeg prøver i hvertfall  jeg skrev at jeg hadde skrivefeil  :(

Hvis du leser det jeg skrev en gang til så står det at at jeg sier at jeg ikke ønsker mer klaging på en persons skriving ;)

Vi har regler som tilsier at man ikke skal klage på andres skriving.

Jeg måtte da ha uttrykt meg skikkelig dårlig i og med at den kommentaren ble oppfattet som negativ?

Lenke til kommentar
Off-topic: Jeg finner det underholdende at stort sett alle regler både i retningslinjene og nettikette-oversikten brytes både konstant og med overlegg, men at det er først og fremst når noen klager over dårlig språk at man får advarsler eller blir utestengt. Kun en personlig observasjon.

Tja, det har vel kanskje noe med skjønn og gjøre da. Mange vil kanskje se på enkelte brudd av retningslinjene som mer alvorlige og ikke alle brudd kan sees på objektivt heller. Inntrykk av situasjonen vet du.

Ang. Firstmile:

Nå er det vel forhåpentligvis kundebehandlere du snakker med, og ikke sjefene i Firstmile. En dårlig kundebehandler kan ikke skyldes på firstmile. Jeg har vært borti mange dårlige kundebehandlere hos andre selskaper og sier ikke stygge ting om disse selskapene bare på grunn av slike enkelttilfeller.

F.eks. I fjor da jeg bestilte ADSL fra TELE 2 så var det mye rot. Først så dukket ikke montøren(e) opp (to ganger), så før den tredje gangen kom fikk jeg telefon fra Tele2 om at de hadde fått vite av Telenor at jeg ikke kunne få nett. Det med montørene kan ikke helt og holdent skyldes på Tele2, men Bravida hevdet at de ikke hadde fått skikkelig bestilling fra Tele2 og ville ikke gjøre noe før de var sikker på at de fikk pengene sine (man skulle jo tro at det med Bravida og tele2 og montering skulle være en vanesak egentlig, men nok om det). Da jeg fikk vite at Telenor sa at jeg ikke kunne få nett fordi jeg manglet et kabelpar ble jeg jo relativt mistenksom siden det var et ledig kabelpar rett inn i hybelen min og dermed tilbrakte jeg MANGE timer på telefon rundt i telenor-systemet (der hvor ingen visste noe...) og vil si at jeg har sagt "Hei!" til relativt mange kundebehandlere. Enkelte tydeligvis i feil yrke.... :mad:

Nok off-topic her; pointet var i alle fall at det er ikke sikkert at det er firstmile som er problemet, men personer/selskaper som jobber for dem. De blir sikkert glade hvis de får vite om det, og jeg vet av erfaring at det er folk fra firstmile som følger med på forumet her.... Spesielt i "den store firstmile tråden" (aka. Firstmile: Er dette seriøst?

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne få forsvare Firstmile litt her, selv om jeg har hatt litt problemer med dem selv.

1. Firstmile sa klart ifra på sine websider om at de ikke har ambisjoner/ønske om å være en ISP. Man bygger da heller ikke opp en sluttbruker support av dimensjoner som trengs da. Det som nok burde vært gjort da fra deres side er at de hadde midlertidig leid inn et profesjonelt support selskap, eller at de jobbet hardt for å få etablert en ISP som kunne håndtere disse sakene.

2. Telenor er kobber eier. Telenor bruker et eget system som skal gi tider og sørge for koordinering av installasjon og oppsett. Disse systemene er desverre helt på bærtur i mange tilfeller når det gjelder reelle datoer på oppstart av *DSL koblinger. Firstmile og mange andre gjengir bare desverre videre samme feil informasjon. Det de kunne gjort er i sin kunde informasjon å legge inn en langt større margin for feil, samt å etablere gode rutiner for behandling av klager på slikt.

Et eksempel her hadde vært å for eksempel allerede i installsjons mailen sagt at: Installatør skal komme <dato>, men vi gjør oppmerksom på at selve koblingen fra Telenor til oss ikke nødvendigvis er klar på denne dato. Vi gjør også oppmerksom på at du burde ha mottatt router den <dato> og dersom du ikke har motatt denne til da kan du ringe eller emaile til <info>

3. Bravida/Flextronics er installasjons firmaene, og desverre må jeg si at jeg har fått erfare gjennom min jobb at deres installatører veldig ofte slurver i sitt arbeide slik at en linje som skal installeres må feilmeldes og rettes før den er på plass.

Dette er selvfølgelig ikke kundens problem, men Firstmile (og andre) burde innta en ydmyk tone og gjøre oppmerksom ved bestilling at det i en god del tilfeller må gjøres feilrettinger på nyinstallasjoner, og at kunden derfor bør teste og eventuelt feilmelde så raskt som mulig.

Slutt poenget er at en kunde som blir behandlet med respekt vil være lojal og akseptere at feil kan oppstå. Så langt har det vært noen mangler på behandlingen av meg fra Firstmile, men jeg ser lovende tegn fra dem, og har håp om at de blir en bra leverandør av *DSL tjenester.

Lenke til kommentar
Nå er det vel forhåpentligvis kundebehandlere du snakker med, og ikke sjefene i Firstmile. En dårlig kundebehandler kan ikke skyldes på firstmile. Jeg har vært borti mange dårlige kundebehandlere hos andre selskaper og sier ikke stygge ting om disse selskapene bare på grunn av slike enkelttilfeller.

Seff er det bl.a. kundebehandlere som sier noe om et firma er bra eller dårlig. Blir som med NGT. Hjelper ikke at de har fete linjer når det ikke funker. (For de det gjelder da). Jeg bryr meg døyten om hvem som er sjef i det eller det selskapet så lenge folka jeg må forholde meg til stinker. Hvem som sitter på toppen er totalt uinteressant... (Med mindre du er investor, og da er du vel ikke for vanlig kunde å regne lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...