fritioffjansens Skrevet lørdag kl 23:31 Del Skrevet lørdag kl 23:31 Spørsmål om bruk av Post Restante og lovverk for enkeltpersonforetak Hei, Jeg har nylig startet et enkeltpersonforetak og planlegger å åpne en nettbutikk som selger sportsutstyr. Forretningsideen innebærer å bruke Post Restante i Sverige for å motta varer fra USA, som jeg deretter tar med til Norge. Spørsmålene mine er: Hvordan forholder dette seg til lovverket når jeg som bedriftsleder frakter varer inn til Norge? Gjelder samme tollkvoter og regler for et enkeltpersonforetak som for en privatperson, eller er det andre regler jeg må følge? Jeg ønsker kun seriøse svar og henvendelser fra personer med kunnskap om temaet. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet søndag kl 12:08 Del Skrevet søndag kl 12:08 1 og 2: Tollkvoter gjelder til personlig formål (ikke kommersielt). Kilde vareførselsforskrften. Du må betale svensk merverdiavgift (og kanskje toll) samt gebyr på alle varer som ankommer Sverige fra USA. Lenke til kommentar
agvg Skrevet søndag kl 14:19 Del Skrevet søndag kl 14:19 fritioffjansens skrev (14 timer siden): Spørsmål om bruk av Post Restante og lovverk for enkeltpersonforetak Hei, Jeg har nylig startet et enkeltpersonforetak og planlegger å åpne en nettbutikk som selger sportsutstyr. Forretningsideen innebærer å bruke Post Restante i Sverige for å motta varer fra USA, som jeg deretter tar med til Norge. Spørsmålene mine er: Hvordan forholder dette seg til lovverket når jeg som bedriftsleder frakter varer inn til Norge? Gjelder samme tollkvoter og regler for et enkeltpersonforetak som for en privatperson, eller er det andre regler jeg må følge? Jeg ønsker kun seriøse svar og henvendelser fra personer med kunnskap om temaet. Takk på forhånd! Hvorfor til Sverige? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå