Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kaldras vindu

Anbefalte innlegg

Jeg har noen digre vinduer på mine balkong dører som jeg tror en del varme forsvinner ut fra.

jeg ser Solfilmshoppen har en type film de kaller Low-E som hevder å redusere varmetap med opp til 33%.

er dette noe som faktisk er mulig med slik enkel film? Noen som har erfaringer med slike filmer? 

https://solfilm.shop/butikk/innvendig-solfilm/low-e-20-lavemisjonsfilm/

vet jeg kan skifte vinduene, men det blir i overkant dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2x2000w så klarer jeg å opprettholde varmen her, men med en ovn så kommer jeg knapt over 19 grader

om en slik film kan redusere et varmetap, så er det billigere i lengden å bruke en slik film, kontra å guffe på med mye strøm. hadde prisene vært på 2017/2018 nivået så hadde det vært letter og bedre med ovn!

Lenke til kommentar

Sånn film har ikke noen god u verdi. Den lille forbedringen betyr mest ( likevel bare litt) på et dårlig vindu, så er trolig oppgitt sammenlignet med enkelt glass.

Hvis du virkelig trenger 4 kw for å holde varmen i stua:

-tette ev. luftlekkasjer

-etterisolere loft, hvis relevant 

- bytte vinduer og verandadør

- vurdere luft/luft varmepumpe

Lenke til kommentar

Jeg har flyttet innpå det største soverommet.  Omtrent 4x4 meter. 
Seng, sofa og TV. 
Som enslig så fungerer dette kjempe. 

Desverre så er det åpen løsning på stua, og varmepumpen går ikke lavere enn 16 grader. 
Men når det blir kaldere ut så vil ikke pumpen henge med, og 1 varmeovn klarer å holde 20 grader på soverommet.

Lenke til kommentar
Mag ne skrev (6 timer siden):

Sånn film har ikke noen god u verdi. Den lille forbedringen betyr mest ( likevel bare litt) på et dårlig vindu, så er trolig oppgitt sammenlignet med enkelt glass.

Hvis du virkelig trenger 4 kw for å holde varmen i stua:

-tette ev. luftlekkasjer

-etterisolere loft, hvis relevant 

- bytte vinduer og verandadør

- vurdere luft/luft varmepumpe

'varmepumpe hadde vært ideelt, men borrettslaget er ikke veldig med på det dessverre. Er et par små steder mellom noen av vinduene det lekker ørlitt, skal starte med å tette disse. takk for gode råd :) 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Ser de har en lignende film på Clas Ohlson til 130kr. Til den prisen så må jeg nesten teste dette ut selv. Har en sofa som står helt inntil veggen, så kan ikke ha ovn under vindu.

Et helt annet produkt, den festes til vinduskarmen, ikke glasset, så blir det et isolerende luftrom imellom. Nødløsning.

Lenke til kommentar

Et stillestående luftlag isolerer fint det - det er prinsippet bak Glava, Rockwool, Aerogel osv. Nødløsning, javisst. Men så koster det også ca én tiendedel av den første filmen det linkes til. Hvor lang tid før man sparer inn den forskjellen mon tro (om noen gang?).

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...