Gå til innhold

Vil ikke byene ha besøk av folk? (en tirade om mangel på parkeringsplasser)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klote skrev (8 timer siden):

Det er en bevisst politikk fra de rødgrønne å forsøke å ta knekken på all frihet som bilen representerer. Vi skal kjøre buss alle sammen. Parkeringsplasser fjernes en etter en. Bussene får egne filer, som asfalteres oftere enn andre, og de blir utstyrt med knapper som gir grønne trafikklys, slik at bilistene pent må vente på rødt. Alt sammen for å redde jordkloden. Helt uten tanke på at i Norge trenger vi bil mye mer enn i de aller fleste andre land, pga store avstander og klima. Jeg er aldri i byen lenger. Bor i utkanten, og kjører til kjøpesenter. Kommunen har allerede forsøkt å pålegge sentrene å ta betalt for parkering mange ganger. Nå har de klart å presse det gjennom, delvis. Snart vil de nok pålegge kjøpesentrene å stenge parkering for biler også. Slik at vi tvinges til å kjøre buss, uansett hvor mye mer tid det tar, og hvor upraktisk det er. Det er rødgrønn politikk, som dere stemmer for.

Det samme gjelder mhp pendling til arbeid.

Ser at min arbeidsgiver fjerner parkeringsplasser. Uten å bruke bil vil reisetiden samlet til og fra jobb gå fra ca 2 timer daglig - til 4 timer daglig. Da sier det seg selv at det gir lite mening å prøve melkeruten med buss. Isteden vil man jo bruke hjemmekontor i størst mulig grad. Videre må man jo kjempe om parkeringsplassene på jobben - jeg er  opp 0500 for å kaste meg ut i trafikken så raskt som rå er for å få en p-plass på jobben. Det er jo ikke bra for helsen heller dette.

Å flytte nærmere arbeidsplassen er både for dyrt og uønsket. Men det er jo den veien staten vil vi skal - altså flytte inn i slike små leiligheter nær arbeidsplassen og leve som arbeidsbier i en bikube med masse gjeld som gjør at vi må arbeide....

Mitt reelle alternativ er faktisk å slutte å jobbe og heve penger på NAV - det høres ekstremt ut - men jeg er gjeldfri - så først må jeg bare kvitte meg med sparepengene og så kan jeg si opp jobben og gå på NAV ytelser. Jeg har ikke noe stort forbruk i hverdagen heller - og ikke har jeg noen interesse av stort forbruk heller - og tiden til jeg blir pensjonist er ikke så mange år inn i fremtiden.  Dette med lang reisevei - vanskelig å få parkering - og en ganske høy skattebelastning samtidig som det reelle behovet for mye penger er lavt for å leve peker jo i den retningen. Hadde jeg hatt enkel tilgang til p-plass på jobb, eller enkel reisevei til jobb med kollektiv transport (noe som aldri vil skje her) - så kunne man jo sett for seg at jeg kunne stått i stillingen til jeg blir pensjonist. Men pilene peker feil vei her - og det som kanskje vipper dette over er nettopp noe som simpelt og enkelt mulighet for parkeringsplass på jobb......Men 4 timer daglig med buss...for å tjene litt ekstra penger jeg har lite glede av uansett...nei takk!

Endret av obygda
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (11 timer siden):

Jaggu, der ble det avslørt at jeg ikke følger med.

Flott å se at Lillesand nekter å bli med på dette, så om man tåler en omveg kan man komme til Ikea uten å måtte gjennom bom.

Får håpe folk handler andre steder / på nett i protest. Men sannsynligvis er ikke de småpengene nok til at det har noen særlig effekt.

Kansje bør Vennesla være på hogget nå. Make Hunsfoss great again? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...