Spillredaksjonen Skrevet lørdag kl 12:51 Del Skrevet lørdag kl 12:51 Test: PlayStation 5 Pro Men det er mykje pengar, ja. For mykje. Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet lørdag kl 13:23 Del Skrevet lørdag kl 13:23 Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet lørdag kl 13:43 Del Skrevet lørdag kl 13:43 [email protected] skrev (19 minutter siden): Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ Fordi du får bedre ytelse for mindre penger, samt at det er langt enklere når alt bare virker... 4 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet lørdag kl 13:45 Del Skrevet lørdag kl 13:45 Er ikke konsoll for oss som spiller noen timer på søndag og gaming pc for de som gamer i flere døgn til de detter av stolen av dehydrering? 2 Lenke til kommentar
Wik Skrevet lørdag kl 17:56 Del Skrevet lørdag kl 17:56 [email protected] skrev: Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ Plug and play og mindre kostnadar - Det er mykje lettare for hvermannsen å forhalde seg til en PC. Idag så speler eg hovudsakleg på konsoll, det er kun visse rollespel eg brukar PCen til. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet lørdag kl 18:05 Del Skrevet lørdag kl 18:05 [email protected] skrev (4 timer siden): Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ Jeg har spilt på både PC og konsoll. Og nå går jeg igjen bort fra PC tilbake til konsoll, uten å angre. Det er flere grunner: 1. Mer valuta for pengene på nytt utstyr. Skal du slå verdien på konsoll må du kjøpe brukt og/eller vente på tilbud. Det tar tid, og tid er penger. I tillegg vanskeligere å deale med når komponenter ryker. 2. Mindre knot. En gaming PC krever mer styr. På hardware-siden i form av bygging av PCen, oppgradering. På software-siden i form av drivere og annen programvare. I tillegg er det ti ulike launchers for de ulike spillene. 3. Eksklusive spill. Selv om ting er blitt bedre, så er det fortsatt en del konsoll-eksklusiver. 4. Bedre ytelse i enkelte situasjoner. Jeg har et skjermkort som er mye raskere enn en PS5 (eller PS5 Pro), men i noen spill er bildefrekvensen mer jevn på konsollen. Det kan være på grunn av shader compilation eller andre optimaliseringer som kan gjøres mot konsoller og som er vanskeligere på PC. 5. Jeg bruker fortsatt mus og tastatur i en del spill selv om jeg spiller på konsoll. Jeg har fortsatt 120hz skjerm. Jeg kan fortsatt bruke discord. Ja du får ikke like mye eye-candy i alle spill, eller man må til tider overleve med 60fps kontra 120fps, men for mange av oss går det helt fint avhengig av spillet. Jeg hadde ikke spilt rocket league på 60fps, men i et eventyrspill går det fint. 2 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet lørdag kl 18:10 Del Skrevet lørdag kl 18:10 (endret) Femtekolonne skrev (4 timer siden): Er ikke konsoll for oss som spiller noen timer på søndag og gaming pc for de som gamer i flere døgn til de detter av stolen av dehydrering? Nei, da har du nok missforstått. Og en PC kan man i tillegg bruke til langt mer enn bare gaming, hvor konsoll blir mer en one trick pony. Endret lørdag kl 18:10 av Aquatic 3 Lenke til kommentar
Corelight Skrevet lørdag kl 18:11 Del Skrevet lørdag kl 18:11 [email protected] skrev: Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ Jeg kjøpte den fordi jeg vil spille Sony eksklusive spill på PlayStation foran en 80" Qled Gaming 120hz TV. Ofte bedre optimalisert kun for èn type hardware og ikke vente 3mnd etter lansering for at utviklere skal optimalisere den for uendelige forskjellige PC konfigurasjoner. Plug'n play enkelt og grei og nå mer ennå mer stabil fps. Ikke minst ikke utelukke meg selv fra content som lages. Så eier jeg også en god gaming PC og Nintendo. Fordi jeg ønsker å ha alt tilgjengelig og spille det jeg spiller uavhengig av platform. Så svarene kan være mange. Ingen er riktig. Derfor vi kan velge selv og er ikke det fint? 1 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet lørdag kl 20:19 Del Skrevet lørdag kl 20:19 Aquatic skrev (2 timer siden): Og en PC kan man i tillegg bruke til langt mer enn bare gaming, hvor konsoll blir mer en one trick pony. Dessverre er man stuck med windows da. En macbook og en konsoll er for mange en mye bedre combo enn en gaming pc. 1 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet lørdag kl 20:37 Del Skrevet lørdag kl 20:37 (endret) Comma Chameleon skrev (19 minutter siden): Dessverre er man stuck med windows da. En macbook og en konsoll er for mange en mye bedre combo enn en gaming pc. Mulig det, har brukt Windows siden 3.1 og det fungerer for meg. Skal man ha det beste er det uansett PC som gjelder. Endret lørdag kl 20:38 av Aquatic 1 Lenke til kommentar
µT. Skrevet lørdag kl 21:56 Del Skrevet lørdag kl 21:56 1 hour ago, Comma Chameleon said: Dessverre er man stuck med windows da. En macbook og en konsoll er for mange en mye bedre combo enn en gaming pc. De som ikke er bilinteresserte kjøper VW Golf eller Tesla. De som ikke er interessert i PC og gaming kjøper konsoll, og/eller Mac. Dvs de som ikke vet hva de snakker om. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet lørdag kl 21:59 Del Skrevet lørdag kl 21:59 2 minutes ago, µT. said: De som ikke er bilinteresserte kjøper VW Golf eller Tesla. De som ikke er interessert i PC og gaming kjøper konsoll, og/eller Mac. Dvs de som ikke vet hva de snakker om. Dette er feil. Windows er jo PCens Lada Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet lørdag kl 21:59 Del Skrevet lørdag kl 21:59 (endret) µT. skrev (5 minutter siden): De som ikke er bilinteresserte kjøper VW Golf eller Tesla. De som ikke er interessert i PC og gaming kjøper konsoll, og/eller Mac. Dvs de som ikke vet hva de snakker om. LOL, hva slags 12-åring holdninger er det der. Mange bilinteresserte som kjører Golf R32 eller Tesla Plaid, eller kanskje basis-versjonene av de og har en mer interessant bil på siden til helgeturer. Folk som faktisk er gaming-interesserte kjøper både PC og konsoll, og driter i noe "krig" om hva som er best. Så klart får du det beste med et 4090 i en gaming-rigg og en 240hz OLED skjerm, men sitter du på det? Alt er et kompromiss. De som er interessert i gaming spiller spill, uavhengig av om det er på PC eller konsoll. Endret lørdag kl 22:01 av Comma Chameleon 1 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet lørdag kl 22:54 Del Skrevet lørdag kl 22:54 rabler skrev (55 minutter siden): Dette er feil. Windows er jo PCens Lada Jaggu er du her også. Trolle kontoen infiserer nesten hele diskusjon.no. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet søndag kl 04:22 Del Skrevet søndag kl 04:22 Comma Chameleon skrev: [email protected] skrev (4 timer siden): Hvorfor kjøper folk den skiten her istedet for en pc, ikke forstått siden jeg var 13 år gammel 🤷♂️ Jeg har spilt på både PC og konsoll. Og nå går jeg igjen bort fra PC tilbake til konsoll, uten å angre. Det er flere grunner: 1. Mer valuta for pengene på nytt utstyr. Skal du slå verdien på konsoll må du kjøpe brukt og/eller vente på tilbud. Det tar tid, og tid er penger. I tillegg vanskeligere å deale med når komponenter ryker. 2. Mindre knot. En gaming PC krever mer styr. På hardware-siden i form av bygging av PCen, oppgradering. På software-siden i form av drivere og annen programvare. I tillegg er det ti ulike launchers for de ulike spillene. 3. Eksklusive spill. Selv om ting er blitt bedre, så er det fortsatt en del konsoll-eksklusiver. 4. Bedre ytelse i enkelte situasjoner. Jeg har et skjermkort som er mye raskere enn en PS5 (eller PS5 Pro), men i noen spill er bildefrekvensen mer jevn på konsollen. Det kan være på grunn av shader compilation eller andre optimaliseringer som kan gjøres mot konsoller og som er vanskeligere på PC. 5. Jeg bruker fortsatt mus og tastatur i en del spill selv om jeg spiller på konsoll. Jeg har fortsatt 120hz skjerm. Jeg kan fortsatt bruke discord. Ja du får ikke like mye eye-candy i alle spill, eller man må til tider overleve med 60fps kontra 120fps, men for mange av oss går det helt fint avhengig av spillet. Jeg hadde ikke spilt rocket league på 60fps, men i et eventyrspill går det fint. Skjønner den, ikke helt fan av exclusives. Men skjønner at det er sånn, kjøpte ps4 bare for bloodborne 🤷♂️ Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet søndag kl 06:22 Del Skrevet søndag kl 06:22 (endret) Hvilken skjerm har anmelder brukt når han testet pro? Endret søndag kl 06:27 av Peteguy typo Lenke til kommentar
Tåka Skrevet søndag kl 06:35 Del Skrevet søndag kl 06:35 Aquatic skrev: Femtekolonne skrev (4 timer siden): Er ikke konsoll for oss som spiller noen timer på søndag og gaming pc for de som gamer i flere døgn til de detter av stolen av dehydrering? Nei, da har du nok missforstått. Og en PC kan man i tillegg bruke til langt mer enn bare gaming, hvor konsoll blir mer en one trick pony. Det beste er å ha begge deler er mye ekslusive spill til Playstation og lett å bruke med bare gamepad osv, men jeg har begge deler og spiller mest på PC og pc kan brukest til mye mye mer en bare til spilling så begge har sine fordeler. Min PS 5 står for det meste og støver ned desverre og siden man må betale for å spille online med andre osv så er den i minimalt bruk. På pc er ikke dette engang noe å snakke om man kan spille med folk fra hele verden uten at det koster noe. Lenke til kommentar
iR' BR34K Skrevet søndag kl 06:50 Del Skrevet søndag kl 06:50 26 minutes ago, Peteguy said: Hvilken skjerm har anmelder brukt når han testet pro? Har ein 77-tommar Samsung S90C i stova. 1 Lenke til kommentar
Avocado Skrevet søndag kl 08:47 Del Skrevet søndag kl 08:47 (endret) Horizon forbidden west bruker ikke PSSR. Guerilla games har en egen upscaler. Endret søndag kl 08:47 av Avocado Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden For 12.000 får man altså en velfungerende og komplett gaming- PC på Elkjøp , riktignok bare med RTX 4060TI , men det er vel snaut samme ytelsen . Det er jo bruksområder som gjør at man kanskje både har konsoll og PC . Men hvis man må velge eneste spillemedium , er jo valget soleklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå