ziraxim Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hei. Er det noen som har gode råd til nybegynner Hagle og salonggevær til en som skal kjøpe seg våpen i 2024? Jeg har lite nettverk innfor denne hobbyen da jeg tok jegerprøven i 2016, og flyttet vekk fra det området uten å følge denne hobbyen opp. Jeg kommer til å bruke dette veldig "casual" og mye til blink/leirduer. Budsjett er Ca. 20k - max 25k. (for begge) Takker for tips. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden Tikka T1X som salongrifle, og så T3X som storviltrifle når den tid kommer. Eventuelt Bergara eller CZ. Alle er europeisk kvalitet. Hagle er et minefelt uten like i lavere prisklasser. Et langsiktig mål om du skal skyte mye hagle eller skal mye på småviltjakt er å kjøpe en kvalitetshagle til over 20 000. Du kan kjøpe en billig brukt europeisk hagle på Finn, eller en ny billig tyrkisk hagle. Av billige nye brekkhagler som får gode karakterer i tester får du Khan og Akkar. Fordelen der er at du kan prøve om stokken passer deg i butikk, og noe som er et problem med å kjøpe brukt. Jeg anbefaler brekkhagle over/under på grunn av lovgivingen og lettheten av vedlikehold. Jeg har brukt forskjellige tyrkiske hagler i mange år og enda ikke opplevd problemer med funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå