Gå til innhold

Elon Musk er verdens beste Diablo 4 spiller.

Anbefalte innlegg

Elon Musk, som skal renske ut Deep State, er verdens beste Diablo 4 spiller.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/11/22/elon-musk-apparently-just-became-the-no-1-diablo-4-player-in-the-world/

Jeg kan ikke mye om Diablo 4, men Musk har altså rensket ut pit-en på level 150 på 1:56, som er tre sekunder raskere enn den som holdt rekorden tidligere - Resistance, på 1:59.

Når Elon Musk er verdens beste i alt han driver med, enten det er økonomistyring, romraketter, ytringsfrihetsstandarder eller Diablo 4 - hvordan kan han da feile på å slanke vekk det enorme amerikanske byråkratiet og Deep State?

For første gang i historien skal en slaghs super mann, superhuman, kutte frivillig i byråkratiet, fremfor å la kostnadene velte demokratiet:-)

Dette er både politikk og dataspill, men siden han ikke er offisiell verdensmester i annet enn Diablo 4, ENNÅ, så syntes jeg posten hørte hjemme under spill, og ikke politikk:-)

Må dere flytte den, så må dere flytte den:-)

I do me, you do you!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men han er fortsatt en løgnaktig, hatefull drittsekk.

Deep State? Som Trump og alle mainstream-repugnikanerne han har med seg?

Ellers er det jo en oppdatering til artikkelen:

Sitat

Update (11/22): Aha, there may be a twist to this story, and one that could offer some explanation of this new, seemingly record time by Musk.

There has been a bug going around in Diablo 4 the past few days with the Elixir of Antivenin which can increase player health to a million or more, far beyond what it’s supposed to be. There are ways to transfer max health into damage, and that results in the ability to one shot essentially everything in the entire game, including say, Pit 150 bosses, which have been easy to farm as a result of this bug.

That bug was patched yesterday, but Musk’s video went up during the time when the bug was still live, and it is at least a possible explanation as to why he was able to beat the current world record by a few seconds. However, there is no way to prove this, as we don’t see his damage numbers or his health total during this run. He would be far, far from the only person to be using this bug when it was live, but it does of course have the potential to break records for Pit 150 farming for everyone, which may be why the Helltides list has not updated yet with new times, and Resistance, with a pre-bug time of 1:59, remains on top.

So, I’d be curious if he could...do it again, after this hotfix.

Endret av Markiii
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

Når Elon Musk er verdens beste i alt han driver med, enten det er økonomistyring, romraketter, ytringsfrihetsstandarder eller Diablo 4 - hvordan kan han da feile på å slanke vekk det enorme amerikanske byråkratiet og Deep State?

For første gang i historien skal en slaghs super mann, superhuman, kutte frivillig i byråkratiet, fremfor å la kostnadene velte demokratiet:-)

Dette må være satire? 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 23.11.2024 den 8:37 AM):

Ok, men han er fortsatt en løgnaktig, hatefull drittsekk.

Deep State? Som Trump og alle mainstream-repugnikanerne han har med seg?

Ellers er det jo en oppdatering til artikkelen:

Ingen løgn, intet hat hos Elon. Bare et ønske om ærlighet og frie ytringer. Det andre er bare FIBS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (23 timer siden):

Dette må være satire? 

På ingen måte. Det er ikke satire at Trump er elsket av 65% av verden, og det samme med Elon:-)

Jeg har bedt en forsker forske på om, og hvorfor venstresiden er så sterkt utsatt for fashionably irrational beliefs (FIBS), og hvor det kommer fra. FIBS jakter jo på de smarteste av oss.

Hvorfor ender de med mest FIBS på venstresiden, eller ender de med FIBS, fordi de er på venstresiden. Hvorfor er vi på høyresiden mest opptatt av virkelighet, og de på venstre mest opptatt av ideologi. Handlingsetikk, sinnelagsetikk, konsekvensetikk?

Fint om vitenskapen kan avkle mer om hvorfor vi blir som vi blir. Så får vi større valgmuligheter.

Endret av Sindre Rudshaug
Utdyping
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (58 minutter siden):

Fint om vitenskapen kan avkle mer om hvorfor vi blir som vi blir. Så får vi større valgmuligheter.

Helt enig - og da tror jeg at konklusjonen kanskje blir akkurat motsatt av det du prøver å argumentere for.

I mitt hode fremstår mye av dette Elon ytrer som lite genialt. Jeg tror han kommer til å mislykkes noe ekstremt i den rollen han trer inn i Trump sin adminstrasjon. Jeg tror han kommer til å lage et sant helvete og at Donald blir nødt til å kaste han på dør

Endret av obygda
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (2 timer siden):

Helt enig - og da tror jeg at konklusjonen kanskje blir akkurat motsatt av det du prøver å argumentere for.

I mitt hode fremstår mye av dette Elon ytrer som lite genialt. Jeg tror han kommer til å mislykkes noe ekstremt i den rollen han trer inn i Trump sin adminstrasjon. Jeg tror han kommer til å lage et sant helvete og at Donald blir nødt til å kaste han på dør

Geniale og etiske mennesker med et høyt menneskesyn, slike som Elon Musk, har jeg mye større tro på enn ideologisk drevne ignoranter.

Vi kan møtes her om noen år, og så kan vi se:-)

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (På 24.11.2024 den 8:56 AM):

Ingen løgn, intet hat hos Elon. Bare et ønske om ærlighet og frie ytringer. Det andre er bare FIBS.

Elon Musk har gjennom nesten 100% av forespørslene om sensur fra autoritære regimer. Elon Musk utestengte journalister som kritiserte ham. Elon Musk støtter Trump, som vil drepe selskaper som ikke gjør som han vil. Og så videre.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Elon Musk har gjennom nesten 100% av forespørslene om sensur fra autoritære regimer. Elon Musk utestengte journalister som kritiserte ham. Elon Musk støtter Trump, som vil drepe selskaper som ikke gjør som han vil. Og så videre.

"Elon Musk har gjennom nesten 100% av forespørslene om sensur fra autoritære regimer."

Dokumenter!

"Elon Musk utestengte journalister som kritiserte ham."

Dokumenter!

"Elon Musk støtter Trump, som vil drepe selskaper som ikke gjør som han vil."

Sikker på at han ikke vil massemyrde selskaper? Tror du ideene dine styrkes av sterk språkbruk:-)

Dokumenter!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (15 minutter siden):

"Elon Musk har gjennom nesten 100% av forespørslene om sensur fra autoritære regimer."

Dokumenter!

Dokumenter!

Sikker på at han ikke vil massemyrde selskaper? Tror du ideene dine styrkes av sterk språkbruk:-)

Dokumenter!

Google it, google it og google it.

Ingenting av dette er hemmelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (På 24.11.2024 den 12:37 PM):

Geniale og etiske mennesker med et høyt menneskesyn, slike som Elon Musk, har jeg mye større tro på enn ideologisk drevne ignoranter.

Vi kan møtes her om noen år, og så kan vi se:-)

Hva mener du med høyt menneskesyn? Elon fremstår vel ikke akkurat som en person med empatiske evner?

Han slenger med leppa og sier stygge ting om personer han ikke er enige med.

Han kaller personer han ikke vet hvem er en gang pedofile.

Hva slags menneskesyn er det egentlig han står for? Den umenneskelige sorten?

Fagforeninger vil han knuse - hvorfor? Er det fordi han tror han redder menneskene fra et tyrrani ved å være organisert i arbeidslivet?

Har han gitt bort noen av pengene sine til veldige formål? Det eneste  jeg har fått med meg er at han har gitt penger for å kjøpe stemmer i valgkampen - hva slags menneskesyn er det?

Spør du meg - er det nettopp gode menneskelige egenskaper han IKKE har. Mye av det andre i en genial pakke har han nok - men som menneske blant mennesker - hva er da han byder på?

Endret av obygda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Google it, google it og google it.

Ingenting av dette er hemmelig.

De som påstår det rene skjære vanvidd har dokumentasjonsplikten.

Skal man snakke om noe, så må fakta og hendelser legges ved, som utgangspunkt. Ellers har man automatisk tapt diskusjonen.

Lenke til kommentar
obygda skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med høyt menneskesyn? Elon fremstår vel ikke akkurat som en person med empatiske evner?

Han slenger med leppa og sier stygge ting om personer han ikke er enige med.

Han kaller personer han ikke vet hvem er en gang pedofile.

Hva slags menneskesyn er det egentlig han står for? Den umenneskelige sorten?

Fagforeninger vil han knuse - hvorfor? Er det fordi han tror han redder menneskene fra et tyrrani ved å være organisert i arbeidslivet?

Har han gitt bort noen av pengene sine til veldige formål? Det eneste  jeg har fått med meg er at han har gitt penger for å kjøpe stemmer i valgkampen - hva slags menneskesyn er det?

Spør du meg - er det nettopp gode menneskelige egenskaper han IKKE har. Mye av det andre i en genial pakke har han nok - men som menneske blant mennesker - hva er han da?

Dokumenter det du ønsker å diskutere, så har vi et utgangspunkt. Ellers har du automatisk tapt diskusjonen.

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (1 minutt siden):

Dokumenter det du ønsker å diskutere, så har vi et utgangspunkt. Ellers har du automatisk tapt diskusjonen.

Jeg la jo frem mange ulike punkter her..

Men la oss starte med dette med å kalle en person du aldri har møtt for pedofil slik han gjorde i denne saken med disse barna som ble stengt inne i en grotte i Thailand. 

Hva slags menneskesyn er det han der legger frem på bordet?

image.png.494010cc56978c8fc91fff79cac6d47e.png

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

Dokumenter!

Dokumenter!

Dokumenter!

Om Elon Musk hører på autoritære regimer

Det har vært bekymringer rundt Elon Musks håndtering av forespørsler om innholdsbegrensning på X (tidligere Twitter) fra ulike regjeringer, inkludert autoritære regimer. Et eksempel er Brasil, hvor en domstol i august 2024 suspenderte X etter at selskapet nektet å fjerne innhold som ble ansett som desinformasjon og trusler mot demokratiet. Etter trussel om nasjonal forbud og økende bøter, etterkom Musk til slutt rettens krav.

Al Jazeera

Flere eksempler: 

Elon Musk har, som leder av X (tidligere Twitter), stått overfor flere situasjoner der plattformen har etterkommet krav fra autoritære regimer. Her er noen eksempler:

1. Tyrkia: Under det tyrkiske presidentvalget i 2023 begrenset X tilgangen til visse kontoer i Tyrkia etter forespørsler fra myndighetene. Disse kontoene var kritiske til president Recep Tayyip Erdoğan. Musk forsvarte beslutningen ved å si at alternativet ville vært å blokkere hele plattformen i landet.

2. India: X har flere ganger etterkommet krav fra den indiske regjeringen om å fjerne innhold og blokkere kontoer som er kritiske til statsminister Narendra Modi og hans parti. Musk har uttalt at plattformen må følge lokale lover i landene de opererer i.

3. Kina: Selv om X er blokkert i Kina, har Musk hatt et nært forhold til kinesiske myndigheter gjennom sitt eierskap av Tesla, som har en stor fabrikk i Shanghai. Musk har rost Kinas økonomiske politikk og skrevet en artikkel for et kinesisk statlig tidsskrift, noe som har blitt sett på som en tilnærming til kinesiske myndigheter.

Det er imidlertid ingen offentlig tilgjengelige data som bekrefter at Musk har godkjent nesten 100 % av sensurforespørslene fra autoritære regimer. Uten konkrete tall eller offisielle rapporter er det vanskelig å fastslå nøyaktig hvor mange forespørsler som er blitt godkjent. Det er viktig å merke seg at X, som andre sosiale medieplattformer, er underlagt lokale lover og kan være forpliktet til å etterkomme juridiske krav fra myndigheter i ulike land.

Donald Trump og trusler mot selskaper:

Det er dokumentert at Donald Trump har truet med å innføre høye tollsatser mot selskaper som flytter produksjon ut av USA. For eksempel truet han traktorprodusenten John Deere med 200 prosent toll dersom de flyttet produksjon til Mexico.

Børsen

Flere trusler:

Donald Trump har ved flere anledninger kommet med trusler mot selskaper for å påvirke deres beslutninger. Her er noen eksempler:

1. Tolltrusler mot Kina: Trump har truet med å innføre høye tollsatser på kinesiske varer for å beskytte amerikansk industri. Han har foreslått tollsatser på opptil 60 prosent på varer fra Kina.

2. Tolltrusler mot Mexico: I valgkampen truet Trump med å innføre 200 prosent toll på biler importert fra Mexico. Dette var en dobling fra hans tidligere trusler om 100 prosent toll, og kom samtidig som flere bilprodusenter planla produksjon i Mexico for salg i USA.

3. Trusler mot selskaper som flytter produksjon: Trump har truet med å innføre 100 prosent toll på varer fra land som slutter å bruke dollaren, med mål om å beskytte amerikanske arbeidsplasser.

Slike trusler er ment å presse selskaper til å beholde produksjonen innenlands, men det er ingen kjente tilfeller der Trump har forsøkt å legge ned selskaper som ikke følger hans ønsker.

Elon Musk og utestengelse av journalister på X (tidligere Twitter):

I desember 2022 ble flere journalister fra medier som New York Times, Washington Post og CNN midlertidig utestengt fra Twitter. Disse journalistene hadde dekket Elon Musk og selskapet kritisk.

Musk hevdet at suspensjonene skyldtes brudd på retningslinjer knyttet til deling av sanntids lokasjonsdata, men dette ble møtt med kritikk fra flere hold, inkludert EU, som advarte Musk om at slike handlinger kunne bryte med europeiske lover om pressefrihet.

I januar 2024 ble det rapportert at X igjen suspenderte kontoer til flere journalister og venstreorienterte kritikere uten klar begrunnelse.

Disse hendelsene har ført til bekymringer om ytringsfrihet og pressefrihet på plattformen.

Oppsummert er det belegg for at Trump har truet selskaper med økonomiske sanksjoner for å påvirke deres beslutninger, og at Musk har utestengt journalister som har kritisert ham på X. Disse handlingene er godt dokumentert og kan ikke avfeies som rykter eller konspirasjonsteorier.

PS: Jeg brukte ChatGPT til å granske påstandene, så jeg har ikke gjort egen research. Kildene er fortsatt der, så er vel egentlig bare å se igjennom dem og prøve å finne tilsvarende på nett om man er usikker på svarene.

Endret av iMarius
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (6 minutter siden):

Jeg la jo frem mange ulike punkter her..

Men la oss starte med dette med å kalle en person du aldri har møtt for pedofil slik han gjorde i denne saken med disse barna som ble stengt inne i en grotte i Thailand. 

Hva slags menneskesyn er det han der legger frem på bordet?

image.png.494010cc56978c8fc91fff79cac6d47e.png

Kan ikke forsvares. Idiotisk. Lenge siden.

Neste!

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (3 minutter siden):

Kan ikke forsvares. Idiotisk. Lenge siden.

Neste!

Ok - da fortsetter vi. Da Elon tok over twitter så gikk han hardt tli verks og sparket mange raskt. Ikke alle fikk informasjon - og en av dem var en mann fra Island som dessuten var handikapet og satt i rullestol.

Denne mannen ble regelrett mobbet av Elon Musk:

image.thumb.png.1a47bbbd1f207611d860193aa0582437.png

Hvilket herlig menneskesyn lå bak dette da?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
iMarius skrev (7 minutter siden):

Om Elon Musk hører på autoritære regimer

Det har vært bekymringer rundt Elon Musks håndtering av forespørsler om innholdsbegrensning på X (tidligere Twitter) fra ulike regjeringer, inkludert autoritære regimer. Et eksempel er Brasil, hvor en domstol i august 2024 suspenderte X etter at selskapet nektet å fjerne innhold som ble ansett som desinformasjon og trusler mot demokratiet. Etter trussel om nasjonal forbud og økende bøter, etterkom Musk til slutt rettens krav.

Det er imidlertid ingen offentlig tilgjengelige data som bekrefter at Musk har godkjent nesten 100 % av sensurforespørslene fra autoritære regimer. Uten konkrete tall eller offisielle rapporter er det vanskelig å fastslå nøyaktig hvor mange forespørsler som er blitt godkjent. Det er viktig å merke seg at X, som andre sosiale medieplattformer, er underlagt lokale lover og kan være forpliktet til å etterkomme juridiske krav fra myndigheter i ulike land.

Donald Trump og trusler mot selskaper:

Det er dokumentert at Donald Trump har truet med å innføre høye tollsatser mot selskaper som flytter produksjon ut av USA. For eksempel truet han traktorprodusenten John Deere med 200 prosent toll dersom de flyttet produksjon til Mexico.

Slike trusler er ment å presse selskaper til å beholde produksjonen innenlands, men det er ingen kjente tilfeller der Trump har forsøkt å legge ned selskaper som ikke følger hans ønsker.

Elon Musk og utestengelse av journalister på X (tidligere Twitter):

I desember 2022 ble flere journalister fra medier som New York Times, Washington Post og CNN midlertidig utestengt fra Twitter. Disse journalistene hadde dekket Elon Musk og selskapet kritisk.

Musk hevdet at suspensjonene skyldtes brudd på retningslinjer knyttet til deling av sanntids lokasjonsdata, men dette ble møtt med kritikk fra flere hold, inkludert EU, som advarte Musk om at slike handlinger kunne bryte med europeiske lover om pressefrihet.

I januar 2024 ble det rapportert at X igjen suspenderte kontoer til flere journalister og venstreorienterte kritikere uten klar begrunnelse.

Disse hendelsene har ført til bekymringer om ytringsfrihet og pressefrihet på plattformen.

Oppsummert er det belegg for at Trump har truet selskaper med økonomiske sanksjoner for å påvirke deres beslutninger, og at Musk har utestengt journalister som har kritisert ham på X. Disse handlingene er godt dokumentert og kan ikke avfeies som rykter eller konspirasjonsteorier.

PS: Jeg brukte ChatGPT til å granske påstandene, så jeg har ikke gjort egen research. Kildene er fortsatt der, så er vel egentlig bare å se igjennom dem og prøve å finne tilsvarende på nett om man er usikker på svarene.

Vi tar en ting av gangen. Hvis jeg knuser en elendig ide, så vurderer jeg om jeg gidder å gå gjennom flere elendige ideer, for å knuse også de.

"Det har vært bekymringer rundt Elon Musks håndtering av forespørsler om innholdsbegrensning på X (tidligere Twitter) fra ulike regjeringer, inkludert autoritære regimer. Et eksempel er Brasil, hvor en domstol i august 2024 suspenderte X etter at selskapet nektet å fjerne innhold som ble ansett som desinformasjon og trusler mot demokratiet. Etter trussel om nasjonal forbud og økende bøter, etterkom Musk til slutt rettens krav."

Du snur her saken fullstendig på hodet. Bekymringen kom fra en autoritær, woke dommer, som ikke tåler ytringsfrihet. Som alle som ikke tåler å bli motsagt på Twitter, og flykter i panikk for virkeligheten, over til Blåskyen, på samme måte brukte den korrupte dommeren makten sin til å motarbeide X og ytrigsfriheten.

Ytringsfrihet fungerer ikke for totalitære drømmere. Eksempelet i Brasil viser oss konflikten mellom totalitære ytringsfrihetsmotstandere, og oss gode, menneskevennlige tilhengere av ytringsfrihet.

Les "1984" hvis du drømmer om et statlig sannhetsministerium.

Grok:

The controversy around X (formerly known as Twitter) in Brazil revolved around a series of conflicts between Elon Musk and Brazilian Supreme Court justice Alexandre de Moraes, culminating in the temporary banning of X in the country. Here are the key points of the controversy:

Legal Representative Issue: The Brazilian Supreme Court had ordered X to name a legal representative in Brazil to comply with local regulations. X's failure to do so led to legal action against the platform.

Account Suspensions: Justice Alexandre de Moraes had issued orders to suspend several X accounts linked to misinformation, particularly those associated with supporters of former President Jair Bolsonaro. Musk resisted these orders, publicly criticizing them as censorship.

Banning of X: On August 30, 2024, due to non-compliance with the court's orders, including not appointing a legal representative and not blocking the specified accounts, Justice de Moraes ordered the blocking of X in Brazil. This ban was enforced until October 8, 2024, when X complied with the court's demands by settling fines, appointing a legal representative, and deactivating accounts as ordered.

Public and International Reaction: The move sparked widespread discussion both within Brazil and internationally. Critics of the ban, including Musk, argued it infringed on free speech, while supporters of the judicial decision saw it as necessary to curb misinformation and uphold Brazilian law. There was significant backlash from users and commentators on X itself, with many Brazilians adopting VPNs to circumvent the ban.

Implications for Free Speech: This event highlighted the tension between national sovereignty, freedom of speech, and international tech platforms' operations. Musk's company, X Corp, initially closed its Brazilian office in defiance, but compliance was eventually necessary for the platform to return to service in Brazil.

The situation with X in Brazil underscores the challenges tech companies face in navigating diverse legal landscapes across the globe, especially when local laws conflict with the platforms' policies or the personal views of their executives like Musk. It also reflects broader debates on digital rights, the power of social media in political discourse, and the extent to which platforms should adhere to local laws regarding content moderation and misinformation.

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...