Iryna Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hei, jeg er ikke helt sikker på om det er riktig å stille et slikt spørsmål her, men jeg vet ikke hvem jeg ellers skal spørre. Jeg kommer fra Ukraina og leier bolig ikke direkte fra eieren, men gjennom kommunen. (Kommunen har tidligere blitt tatt i løgn.) Nå presser de veldig på for å komme inn i leiligheten min, men ikke på vegne av kommunen. De sier at det er eieren som kommer. Jeg vet ikke hvem eieren er eller hva han/hun heter. Er det mulig å finne ut navnet på eieren dersom jeg har adressen? Finnes det kanskje noen nettsider hvor jeg kan sjekke dette? Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Iryna skrev (6 minutter siden): Hei, jeg er ikke helt sikker på om det er riktig å stille et slikt spørsmål her, men jeg vet ikke hvem jeg ellers skal spørre. Jeg kommer fra Ukraina og leier bolig ikke direkte fra eieren, men gjennom kommunen. (Kommunen har tidligere blitt tatt i løgn.) Nå presser de veldig på for å komme inn i leiligheten min, men ikke på vegne av kommunen. De sier at det er eieren som kommer. Jeg vet ikke hvem eieren er eller hva han/hun heter. Er det mulig å finne ut navnet på eieren dersom jeg har adressen? Finnes det kanskje noen nettsider hvor jeg kan sjekke dette? Kartverket Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Mener jeg leste om en utleier som leide ut til kommunen som igjen leide ut til noen fra Ukraina. Leiligheten var helt rasert. Nedrøyka og full av sopp og inventaret ødelagt. Det er sikkert eieren som vil se an situasjonen i sin leilighet. 1 Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hvem som er eier av en eiendom kan man se hos Kartverket. Kartverket er en statlig etat og er ansvarlig for å drifte Norges eiendomsregister (også kalt Grunnboka). Kartverket driver https://SeEiendom.no. Du kan søke etter adressen der. Alle eiendommer er registrert der. Hvis du bor i et frittstående hus så er det veldig enkelt å sjekke, men hvis du bor i et rekkehus eller et leilighetsbygg så kan det være flere seksjoner/andeler registrert på eiendom. Da må du også vite hva som er seksjonnummeret/andelsnummeret i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå