Gjest cc457...db4 Skrevet 22. november Del Skrevet 22. november Kunne bruke den min hoved-bankkonto, som jeg startet med og overførte til på Nordnet, til uttak derfra, men nå står det " du har ingen registrert konto". Kan det ha noe med at jeg før brukte brukernavn & passord til å logge inn, og så gikk over til å logge inn med BankID for et par år siden? ( har ikke gjort uttak der på ca 7 år ) Iallefall, må da registrere kontoen på nytt. Og der kommer opp to alternativer: 1. Registrere med noe som heter Trustly(nytt for meg), der man får registrert konto umiddelbart. 2. Registrere manuelt. Da skjer det gjennom digitalt skjema og kontoutskrift, og det vil ta 5 til 10 dager. Er litt i villrede her. Hva vil dere anbefale å gjøre? Uttak av penger vil jeg helst gjøre vanlig med kontonr og kid. Anonymous poster hash: cc457...db4 Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 22. november Del Skrevet 22. november Jeg har byttet mellom brukernavn& passord og bankId som pålogging de siste årene, uten at det har påvirket hvilken konto som er registrert på meg. Har faktisk to gamle, nedlagte kontonummere fortsatt registrert på meg. Takket være ditt innlegg ser jeg at meg må registrer min nye bankkonto, og jeg får de samme valgene som deg. Trustly er mer kjent internasjonalt, og deres store salgsargument er direkte overføring fra konto til konto. For å kunne gi en hvis grad av sikkerhet for at pengene finnes på senders konto må de ha en integrasjon mot den aktuelle banken, så det vil ikke funke med alle banker. At registreringen av kontonummer for uttak skal ta 5-10 dager og at man må sende inn kontoutskrift er jo noe forferdelig tull. Bankene har tilgang på et system fra Nets som heter KAR hvor man kan sjekke at en person sitt fødslesnummer er eier av et kontonummer. Virker som at Nordnet med vilje har gjort dette tungvint for å drive trafikk over til Trustly. Kanskje også begrunnet i noen Know-Your-Customer -regler men man skulle tro at en enkel KAR og bankId-integrasjon hadde løst dette problemet. > Uttak av penger vil jeg helst gjøre vanlig med kontonr og kid. Tror du blander med innskudd. Når du gjør et uttak fra Nordnet, så vil det bare være å gå på uttak-sidene til Nordnet, angi beløp og velge konto som pengene skal inn på. Ferdig. (Må bare få registrert den kontoen først da). Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 22. november Del Skrevet 22. november Fullførte prosessen med "manuell registering" nå. På siden som kom opp stod det at "Behandlingstiden for registrering av konto for uttak via dette skjemaet er normalt 0-2 bankdager.", så ikke 5-10 dager. Det var heller ikke noe spørsmål om å laste opp kontoutskrift. Kanskje det kommer senere når de behandler søknaden, men det noe særlig mye manuelt i behandlingen av dette. 1 Lenke til kommentar
Gjest cc457...db4 Skrevet 22. november Del Skrevet 22. november nor.jorgen skrev (5 minutter siden): Jeg har byttet mellom brukernavn& passord og bankId som pålogging de siste årene, uten at det har påvirket hvilken konto som er registrert på meg. Har faktisk to gamle, nedlagte kontonummere fortsatt registrert på meg. Takket være ditt innlegg ser jeg at meg må registrer min nye bankkonto, og jeg får de samme valgene som deg. Trustly er mer kjent internasjonalt, og deres store salgsargument er direkte overføring fra konto til konto. For å kunne gi en hvis grad av sikkerhet for at pengene finnes på senders konto må de ha en integrasjon mot den aktuelle banken, så det vil ikke funke med alle banker. At registreringen av kontonummer for uttak skal ta 5-10 dager og at man må sende inn kontoutskrift er jo noe forferdelig tull. Bankene har tilgang på et system fra Nets som heter KAR hvor man kan sjekke at en person sitt fødslesnummer er eier av et kontonummer. Virker som at Nordnet med vilje har gjort dette tungvint for å drive trafikk over til Trustly. Kanskje også begrunnet i noen Know-Your-Customer -regler men man skulle tro at en enkel KAR og bankId-integrasjon hadde løst dette problemet. > Uttak av penger vil jeg helst gjøre vanlig med kontonr og kid. Tror du blander med innskudd. Når du gjør et uttak fra Nordnet, så vil det bare være å gå på uttak-sidene til Nordnet, angi beløp og velge konto som pengene skal inn på. Ferdig. (Må bare få registrert den kontoen først da). Hm merkelig. Kan det være en feil på siden som gjør at tidligere regsitrerte kontonr ikke viser ? Men hvilket alternativ vil du velge å registrere ny konto? Edit: ser du har svart på det nå. Føler også for å gå for manuell registrering. Til det siste: Ja sikkert jeg som blander der. På noen banker, sånn som Næringsbanken (hvis jeg ikke husker feil) må man "betale" til konto med kontonr & Kid/melding for å gjøre uttak. Anonymous poster hash: cc457...db4 Lenke til kommentar
Nordnet Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Hei! Alle uttak fra Nordnet går som vanlig bankoverføringer. Trustly er kun for registrering av kontoer, hvor vi automatisk kan verifisere eieren av kontoen. Kontoer som ikke har blitt verifisert tidligere eller brukt nylig har blitt fjernet, og man må legge de til på nytt. Vi anbefaler at man benytter Trustly for å registrere kontoer, da det går umiddelbart og sjekker mot banken der og der. Bruk av skjema krever manuell håndtering og sjekk mot KAR-registeret. 2 Lenke til kommentar
Gjest cc457...db4 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Nordnet skrev (2 timer siden): Hei! Alle uttak fra Nordnet går som vanlig bankoverføringer. Trustly er kun for registrering av kontoer, hvor vi automatisk kan verifisere eieren av kontoen. Kontoer som ikke har blitt verifisert tidligere eller brukt nylig har blitt fjernet, og man må legge de til på nytt. Vi anbefaler at man benytter Trustly for å registrere kontoer, da det går umiddelbart og sjekker mot banken der og der. Bruk av skjema krever manuell håndtering og sjekk mot KAR-registeret. Takk for redegjørelse. Noe av årsaken til at jeg dvelte ang. Trustly, er at aktøren har en temmelig lav score på Trustpilot. Men det trenger sikkert ikke ha særlig betydning i denne sammenhengen her. Anonymous poster hash: cc457...db4 Lenke til kommentar
Nordnet Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Nei, det har ingenting å si. Pengene vil uansett gå som vanlig bankoverføring ved uttak. Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Min konto for uttak ble registrert denne uken. Får melding på nordnet.no når det er gjennomført. For meg tok det 8 virkedager. Endret 8. desember av nor.jorgen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå