Comma Chameleon Skrevet fredag kl 19:21 Del Skrevet fredag kl 19:21 Kassettspiller skrev (13 minutter siden): Så, for panseksuelle handler tiltrekningen ikke om selve kjønnet i det hele tatt. Med mindre man er aseksuell i tillegg til panseksuell så vil det jo være en viss tiltrekning til både kjønn, kjønnsorgan og likende også. Derfor jeg mener at de er såpass like, bare en annen måte å uttrykke det samme på. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet fredag kl 19:38 Del Skrevet fredag kl 19:38 (endret) Comma Chameleon skrev (20 minutter siden): Med mindre man er aseksuell i tillegg til panseksuell så vil det jo være en viss tiltrekning til både kjønn, kjønnsorgan og likende også. Derfor jeg mener at de er såpass like, bare en annen måte å uttrykke det samme på. Når du sier at panseksuelle kanskje har en viss tiltrekning til kjønn, kjønnsorganer og liknende, er det viktig å forstå at tiltrekning til kjønn og kjønnsorganer kan oppstå, men kjønn er ikke en avgjørende faktor i tiltrekningen. Så, panseksualitet og biseksualitet kan virke like, spesielt når en biseksuell person tiltrekkes av alle kjønn. Men hovedforskjellen er at for panseksuelle, kjønn ikke spiller en rolle i tiltrekningen, mens for biseksuelle kan kjønn fortsatt være en avgjørende faktor. En biseksuell person som er tiltrukket av alle kjønn kan fortsatt identifisere seg som biseksuell, fordi biseksualitet i sin bredeste forstand inkluderer tiltrekning til flere kjønn, uavhengig av hvordan mange kjønn det er. Om ikke kjønn har noe å si og ikke er avgjørende når det komme til tiltrekkingen, så er man mest sannsynlig panseksuell. Endret fredag kl 19:42 av Kassettspiller Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet lørdag kl 08:22 Del Skrevet lørdag kl 08:22 15 hours ago, Gavekort said: Selv som en tidlig millennial oppvokst i en tid der homo var et skjellsord, så synes jeg at det er uendelig mye mer interessant å utfolde seksualiteten sin og snakke åpent om hva man definerer seg selv som enn å undertrykke alt som ikke er konvensjonelle heteronormative preferanser og snakke om hvilke damer som er digg som om alle bare er maskuline manly men som liker vanilla heterofilt samleie med lyset av. For det må være enten eller, ikke sant? Enten må homofile være i skapet, eller så må det være vanlig å ramse opp pronomen og seksuelle preferanser fordi folk spør? Det er åpenbart at det å «utfolde seksualiteten» sin skaper angst og hodebry for mange unge. Så ofte kan det være bedre å holde noe for seg selv. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet lørdag kl 08:34 Del Skrevet lørdag kl 08:34 (endret) Krig og fred skrev (18 timer siden): Det var ingen som pratet om legning eller preferanser. Det stemmer her også. På den heteronormative bygda hvor jeg vokste opp på åttitallet, tok alle heteroseksualiteten som en selvfølge. Mange holdt nok inne, og en del flyttet tidlig fra bygda til byen. Man skulle vært langt mer åpne langt tidligere. Endret lørdag kl 08:35 av Orion666 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet lørdag kl 09:27 Del Skrevet lørdag kl 09:27 Krig og fred skrev (1 time siden): For det må være enten eller, ikke sant? Enten må homofile være i skapet, eller så må det være vanlig å ramse opp pronomen og seksuelle preferanser fordi folk spør? Snarere tvert i mot. Legning er et spekter, og folk er forskjellige i hvor komfortable de er å dele preferansene sine. Å ramse opp legningen sin er kanskje en flåsete ytterkant av komfort, men det er i beste fall en stråmann til argumentet mitt. Sitat Det er åpenbart at det å «utfolde seksualiteten» sin skaper angst og hodebry for mange unge. Så ofte kan det være bedre å holde noe for seg selv. Er det virkelig det? Det er ikke så mange år siden ungdom på ungdomsskolen kunne stå frem som homofile uten å bli mobbet og utsatt for vold. Tenk hvor jævlig det måtte vært å være 14 år på 80-tallet og finne ut at du liker gutter. Om det ikke er en oppskrift på angst og hodebry så vet ikke jeg. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet lørdag kl 09:43 Del Skrevet lørdag kl 09:43 Gavekort skrev (14 minutter siden): Tenk hvor jævlig det måtte vært å være 14 år på 80-tallet og finne ut at du liker gutter. Om det ikke er en oppskrift på angst og hodebry så vet ikke jeg. Dette er helt korrekt. Det ikke noe utenfor det heteronormative rommet på 80-tallet. AIDS-hysteriet tok kulturen fra ille til verst. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet lørdag kl 10:45 Del Skrevet lørdag kl 10:45 1 hour ago, Gavekort said: Snarere tvert i mot. Legning er et spekter, og folk er forskjellige i hvor komfortable de er å dele preferansene sine. Å ramse opp legningen sin er kanskje en flåsete ytterkant av komfort, men det er i beste fall en stråmann til argumentet mitt. Ja, det var unødvendig av meg. Quote Er det virkelig det? Det er ikke så mange år siden ungdom på ungdomsskolen kunne stå frem som homofile uten å bli mobbet og utsatt for vold. Tenk hvor jævlig det måtte vært å være 14 år på 80-tallet og finne ut at du liker gutter. Om det ikke er en oppskrift på angst og hodebry så vet ikke jeg. Jo, men det trenger ikke være enten eller. Det er helt greit å nevne i et bisetning at man er homofil, eller at folk skjønner det fordi du nevnte at du så en film med Danial Day Lewis og synes at han er kjekk. Man trenger ikke presentere seg som "panseksuell med dragning mot det feminine og femboy-isme men uten å være trans" til tilfeldige folk. Og hva slags folk spør om dette egentlig, og hvor? På fest, i klasserommet? Med mindre du har et fortrolig forhold med noen, så er det da ingen sin business hva slags seksuelle preferanser man har. 2 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet lørdag kl 11:16 Del Skrevet lørdag kl 11:16 Må man være homofil for å synse at dette er en kjekk mann? 😄 Det kan jeg både si og synse uten at det følger noen merkelapp med på kjøpet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå