Whitestar127 Skrevet 22. november 2024 Del Skrevet 22. november 2024 (endret) Hei, jeg er totalt forvirret over paneltypene på Samsung TV-er. Er Samsung 55" S90D en WOLED- eller QD-OLED TV? Når til og med displayspecifications.com må gjøre en "educated guess", kan man lure på hva Samsung holder på med. De gjetter altså at det bare er 65-tommeren (i EU og Norge) som er QD-OLED, men det er jo umulig å faktisk finne ut når det bare står "OLED" under absolutt alle specs uansett størrelse. Grrrrrrr! REDIGERING: Dette var visst et kjent problem: Beware of the 2024 Samsung OLED TV panel lottery - FlatpanelsHD Endret 22. november 2024 av Whitestar127 Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 22. november 2024 Forfatter Del Skrevet 22. november 2024 (endret) For andre som måtte lure på det samme: Jeg kontaktet Samsung support og fikk et oppklarende svar: Meg: Hi, regarding this particular TV model which is sold in Norway: TQ55S90DAE: Does it have a QD-OLED panel or a WOLED panel? Support: The TV model TQ55S90DAEXXC features a QD-OLED panel. This type of panel combines quantum dot technology with OLED, providing enhanced colour accuracy and contrast. Was that helpful to you? Meg: Yes, so if I see TQ55S90DAEXXC under "Specifications", then it's guaranteed that it is a QD-OLED, correct? Support: Yes this one has QD-OLED panel for sure. Ergo er i hvert fall disse QD-OLED: Samsung 55" S90D OLED TV TQ55S90D - TV-er - Komplett.no https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-55-s90d-4k-oled-smart-tv-2024/763342 Samsung 55" 4K OLED TV TQ55S90DAEXXC - Power.no Samsung TQ55S90DAEXXC | NetOnNet Endret 22. november 2024 av Whitestar127 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 (endret) Kan være samsung Support ikke vet hva de snakker om. På internasjonale fora er det "fastslått" at modellene med QD-OLED har modellnr som inneholder DAT, mens LG WOLED har DAE I så fall er det kun 65" i s90d serien som har QD-OLED av de som selges nå. Hvis noen har kjøpt s90d, rapporter gjerne resultatene. Endret 1. desember 2024 av OC-Freak Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 15. desember 2024 Del Skrevet 15. desember 2024 Det er KUN 65” i 90D serien som er QD-Oled. hilsen Tv tester Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. desember 2024 Del Skrevet 24. desember 2024 Samsung klarer visstnok ikke produsere nok QD-OLED. I tillegg er LG WOLED billigere for samsung å bruke enn egne QD-OLED panel. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 24. desember 2024 Del Skrevet 24. desember 2024 Hvorfor ikke LG med WOLED? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå