Gå til innhold

Samsung 55" S90D OLED: QD-OLED eller WOLED?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er totalt forvirret over paneltypene på Samsung TV-er.

Er Samsung 55" S90D en WOLED- eller QD-OLED TV?

Når til og med displayspecifications.com må gjøre en "educated guess", kan man lure på hva Samsung holder på med.

De gjetter altså at det bare er 65-tommeren (i EU og Norge) som er QD-OLED, men det er jo umulig å faktisk finne ut når det bare står "OLED" under absolutt alle specs uansett størrelse.

Grrrrrrr!

REDIGERING: Dette var visst et kjent problem: Beware of the 2024 Samsung OLED TV panel lottery - FlatpanelsHD

Endret av Whitestar127
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For andre som måtte lure på det samme: Jeg kontaktet Samsung support og fikk et oppklarende svar:

Meg:
Hi, regarding this particular TV model which is sold in Norway: TQ55S90DAE: Does it have a QD-OLED panel or a WOLED panel?

Support:
The TV model TQ55S90DAEXXC features a QD-OLED panel. This type of panel combines quantum dot technology with OLED, providing enhanced colour accuracy and contrast. Was that helpful to you?

Meg:
Yes, so if I see TQ55S90DAEXXC under "Specifications", then it's guaranteed that it is a QD-OLED, correct?

Support:
Yes this one has QD-OLED panel for sure.

Ergo er i hvert fall disse QD-OLED:
Samsung 55" S90D OLED TV TQ55S90D - TV-er - Komplett.no

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-55-s90d-4k-oled-smart-tv-2024/763342

Samsung 55" 4K OLED TV TQ55S90DAEXXC - Power.no

Samsung TQ55S90DAEXXC | NetOnNet

Endret av Whitestar127
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...