Sinitus1990 Skrevet 21. november Del Skrevet 21. november Jeg jobber i et større rådgivingsfirma som elektroingeniør med 11 års erfaring siden høgskolen. Jeg ligger nå på ca 785000kr i året og begynner å lure på om det er litt lavt. Er det noen her som jobber som elektroingeniør med 10+ års erfaring som vil dele hva du tjener og hvilken bransje du jobber i? Er i vurderingsfasen på om jeg skal begynne å søke ny jobb. Lenke til kommentar
Gjest 48d4d...992 Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november Hei! Ikke nøyaktig samme bakgrunn som deg, men jeg har 10 års erfaring og mastergrad. Har jobbet hos et av de store rådgiverselskapene selv, men jobber nå i staten med 825000,- før årets oppgjør. Synes du ligger ca 100 000 for lavt ihvertfall. Nå er vel heller ikke rådgiverbransjen lønnsledende innenfor bygg og anlegg. Anonymous poster hash: 48d4d...992 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november Du kan se på RIF-statistikken og se hvordan du ligger an sammenliknet med andre. Husk at dette er tall fra 2023 og at de for 2024 kommer om få uker: Bedøknytt 15/95. Å jobbe i et av de store rådgivningsselskapene pleier som regel å medføre at man blir lønnstaper over tid. Hvis du vil fortsette der du er og få en lønnsjustering opp til markedsverdi, bør du prøve å få et jobbtilbud fra et annet selskap. Som oftest er det kun da disse selskapene er villige til å diskutere en lønnsøkning utenom vanlig lønnsjustering. Lykke til! Lenke til kommentar
Sinitus1990 Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november 36 minutes ago, logaritmemannen said: Du kan se på RIF-statistikken og se hvordan du ligger an sammenliknet med andre. Husk at dette er tall fra 2023 og at de for 2024 kommer om få uker: Bedøknytt 15/95. Å jobbe i et av de store rådgivningsselskapene pleier som regel å medføre at man blir lønnstaper over tid. Hvis du vil fortsette der du er og få en lønnsjustering opp til markedsverdi, bør du prøve å få et jobbtilbud fra et annet selskap. Som oftest er det kun da disse selskapene er villige til å diskutere en lønnsøkning utenom vanlig lønnsjustering. Lykke til! Har sett at jeg ligger ca 40000 under median hos RIF. Jeg tok dette opp i lønnssamtale og det er ikke stor vilje/mulighet til å strekke seg. Jeg har en CV vi vinner mye oppdrag med. Kan det være bedre å søke seg over til en entreprenør istedenfor rådgiver? Trives der jeg er, men liker ikke å ligge rundt 100000 lavere enn jeg burde. Det blir en del etter noen år. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november Sinitus1990 skrev (På 23.11.2024 den 2:11 PM): Har sett at jeg ligger ca 40000 under median hos RIF. Jeg tok dette opp i lønnssamtale og det er ikke stor vilje/mulighet til å strekke seg. Jeg har en CV vi vinner mye oppdrag med. Kan det være bedre å søke seg over til en entreprenør istedenfor rådgiver? Trives der jeg er, men liker ikke å ligge rundt 100000 lavere enn jeg burde. Det blir en del etter noen år. Som sagt må du ha et jobbtilbud fra noen andre i hånden hvis du skal ha en reell sjanse for at nåværende arbeidsgiver skal justere opp lønnen din i betydelig grad. Men da bør du også være villig til å bytte jobb hvis sjefen ikke ønsker å imøtekomme dine ønsker. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Høres lavt ut og du har alt fått gode svar. Realiteten er vel dessverre den at som lønnsmottaker i ingeniørfaget er det dessverre typisk ikke veldig godt betalt. Personlig sluttet jeg i nåværende firma og ble jaktet tilbake før jeg fant ny jobb. Fikk rundt 100K mer i lønn da. Når man først er ansatt i en stilling virker lønnsveksten veldig låst. Du kan jo søke andre jobber og se hva de tilbyr i lønn. Får du et tilbud kan du diskutere det med nåværende leder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå