Hypomanic vampire Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden I Norge er sexkjøpsloven kontroversiell, i og med at det er noen i regjerninga som mener at den krenker samtykkeretten. For de mener at hvis kvinner ønsker selv å selge sex, sånn at de gjør det på egenhånd. Og det er noe som begge 2 vil mellom dem og kundene, så er det ikke riktig at staten skal legge seg borti det. Og mener at hvis kvinner ønsker å selge sex på egenhånd, så må de får lov til det uten at noen skal straffes i forbindelse med at de gjør det. Jeg mener også at den krenker samtykkeretten, derfor er jeg for at regjerninga skal løsne litt opp på forbudet mot sexkjøp, sånn at det kun er straffbart hvis det kan kobles til menneskehandel. Sånn at det er lovlig så lenge de prostituerte damene selger sex på egenhånd, for da kan jo feks jenter som selger sex ved siden av studiene. Lettere få inn ekstra med penger ved siden av studiene, i og med at menn da har lov til å kjøpe sex med dem. Men nå som det er forbudt å kjøpe sex, så kan jo det gjøre det vanskelig for jenter som vil selge sex ved siden av studiene, å få inn noe særlig med ekstra penger ved siden av studiene. Og det er jo dumt for dem, når de da følger at de trenger de pengene. Derfor er jeg for at det skal bli løsnet litt opp på forbudet mot sexkjøp, sånn at det kun skal være straffbart å kjøpe sex med noen som er offer for menneskehandel. Sånn at det skal være lovlig så lenge de prostituerte damene selger sex på egenhånd. Og alle skjønner jo at norske kvinner som selger sex ikke har halliker, sånn at de opererer på egenhånd. Men hva tenker dere om dette? Er det noen av dere som er enige med meg, og mener at jeg har ett poeng? 4 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Sexkjøpsloven er kanskje moralsk eller politisk kontroversiell, men juridisk er den ikke spesielt kontroversiell. Innlegget flyttes derfor til et mer egnet underforum. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hypomanic vampire skrev (1 time siden): I Norge er sexkjøpsloven kontroversiell, i og med at det er noen i regjerninga som mener at den krenker samtykkeretten. For de mener at hvis kvinner ønsker selv å selge sex, sånn at de gjør det på egenhånd. Og det er noe som begge 2 vil mellom dem og kundene, så er det ikke riktig at staten skal legge seg borti det. Og mener at hvis kvinner ønsker å selge sex på egenhånd, så må de får lov til det uten at noen skal straffes i forbindelse med at de gjør det. Jeg mener også at den krenker samtykkeretten, derfor er jeg for at regjerninga skal løsne litt opp på forbudet mot sexkjøp, sånn at det kun er straffbart hvis det kan kobles til menneskehandel. Sånn at det er lovlig så lenge de prostituerte damene selger sex på egenhånd, for da kan jo feks jenter som selger sex ved siden av studiene. Lettere få inn ekstra med penger ved siden av studiene, i og med at menn da har lov til å kjøpe sex med dem. Men nå som det er forbudt å kjøpe sex, så kan jo det gjøre det vanskelig for jenter som vil selge sex ved siden av studiene, å få inn noe særlig med ekstra penger ved siden av studiene. Og det er jo dumt for dem, når de da følger at de trenger de pengene. Derfor er jeg for at det skal bli løsnet litt opp på forbudet mot sexkjøp, sånn at det kun skal være straffbart å kjøpe sex med noen som er offer for menneskehandel. Sånn at det skal være lovlig så lenge de prostituerte damene selger sex på egenhånd. Og alle skjønner jo at norske kvinner som selger sex ikke har halliker, sånn at de opererer på egenhånd. Men hva tenker dere om dette? Er det noen av dere som er enige med meg, og mener at jeg har ett poeng? Hvem skal straffes hvis det er snakk om menneskehandel? Hvis det er kjøperen, hvordan skal kjøperen vite hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det? Halliken er som regel ikke med i møte med kunden Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (12 minutter siden): Hvem skal straffes hvis det er snakk om menneskehandel? Hvis det er kjøperen, hvordan skal kjøperen vite hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det? Halliken er som regel ikke med i møte med kunden Dette er jo også likt andre vegen også, når ein straffer kjøparen så kan ein ikkje vite om det også er ein bakmann som ikkje blir tatt. Bakmennene som driver med menneskehandel må takast på anna måte. Sexkjøpslova har som strategi at markedet ikkje lenger skal eksistere fordi ingen av kjøparane tørr å kjøpe åpentbart. Resultatet er fort at nokre av kundane forsvinner, men at dei som blir igjen tvinger den prostituerte ut frå offentlegheita, noko som igjen gjer det farlegare. Alternativt så kunne ein legalisert slik at alt foregikk i det opne, då hadde det også vært vanskelegare å være bakmann utan å bli oppdaga. Etter mitt syn handlar sexkjøpslova meir om at ein ikkje vil sjå prostitusjon slik at ein kan late som det ikkje skjer. Lova gjer lite til ingenting for å verne dei som blir utnytta, snarare tvert imot. Om ein sexkjøpar aner ugler i mosen så går ein vertfall ikkje til politiet som tek dette som ei tilståing og skriv ut bot. Men hadde det vært lovleg også å kjøpe, så hadde nok fleire av dei som er utsatt for menneskehandel kunne fått hjelp sidan det då ikkje er risiko for å sjølv bli straffa. Slik som det er no så blir det som å gå til politiet for å anmelde langaren din for å ha svindla deg og gitt deg melis i staden for narkotika. Gjett kven som blir straffa i det scenarioet og kven som går fri? 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (29 minutter siden): Hvem skal straffes hvis det er snakk om menneskehandel? Hvis det er kjøperen, hvordan skal kjøperen vite hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det? Halliken er som regel ikke med i møte med kunden Blir som heleri, altså man blir straffet om man kan bevise at personen som kjøpte tjenesten visste at menneskehandel var involvert eller burde vite det. Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hvor definerer man da menneskehandel. Scenario ; En leietaker kan ikke betale for seg. Utleier sier at om du har sex med noen av mine venner er leien betalt. Leien blir betalt, menneskehandel, tvang eller frivillig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå