Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Psykopat som plager kjæreste

Gjest 1fb8b...351

Anbefalte innlegg

Gjest 1fb8b...351

Hei,

Jeg har blitt sammen med verdens nydeligste dame. Vi har det veldig bra. Men exen lar oss ikke være i fred. Sender konstante meldinger, og truer med å komme på døren. 

Jeg har selv på telefon bedt han holde seg unna, men virker ikke som det funker. Han gir seg ikke. Politiet er late i slike saker, og noe må vel skje før de tar grep. Jeg har selv tenkt tanken på å ta med et par kompiser og gi han en lærepenge - men vet ikke heller om det er riktige veien å gå. Men alt i alt så er dette ubehagelig. 

Har dere noen tips? Kjæresten er sånn sett redd for å ferdes alene. 

Anonymous poster hash: 1fb8b...351

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phantom Software skrev (20 minutter siden):

Hun / dere må dessverre dokumentere alle hendelser over tid og benytte de til å få et besøksforbud fra politiet. Dette gjelder både digital og fysisk kontakt, og de fleste retter seg etter dette.

Riktig, men man kan jo se på Høiby for å se hvor effektivt ett besøksforbud i realiteten er.

Håper det ordner seg, TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1fb8b...351
Phantom Software skrev (21 minutter siden):

Hun / dere må dessverre dokumentere alle hendelser over tid og benytte de til å få et besøksforbud fra politiet. Dette gjelder både digital og fysisk kontakt, og de fleste retter seg etter dette.

Så dette er eneste utvei? Tror karen har en voldsdom på seg fra før av. 
Slike mennesker som dette - har de noe respekt for politi og deres avgjørelser? Min oppfatning er at de gir ganske faen. Merker at jeg er litt passiv agressiv nå, og derav må jeg lufte tankene her.

Lenke til kommentar
Gjest 1fb8b...351 skrev (44 minutter siden):

Har dere noen tips? Kjæresten er sånn sett redd for å ferdes alene. 

Mitt råd er å ha avstand til problemstillingen. Din blotte nærhet bare hever konfliktnivået. 
For hennes og din egen skyld: Dette må de finne ut av selv.

Lenke til kommentar

En annen mulighet: kom deg ut av forholdet.

Det er flere fisk i havet. Jeg har vært i noe lignende selv, det som løste problemet var å dra fra forholdet. Var bare ikke verdt det å stadig leve med tanken på at han plutselig en kveld har en skikkelig dårlig dag og får nok. Da er det ikke sikkert du OG dine kompiser er nok for å holde han tilbake hvis det svartner, folk kan få en vanvittig kraft når de nesten ikke kan være ansvarlige for sine handlinger, dessverre kan noen være sånn.

Men, dette er det bare du som har svaret på. Det er også mulig han gir seg etterhvert, hvis du kan holde ut med det. Det var ikke verdt det for min del, kanskje det er det for deg 🙂

Lenke til kommentar
Gjest 1fb8b...351
opensky skrev (4 minutter siden):

En annen mulighet: kom deg ut av forholdet.

Det er flere fisk i havet. Jeg har vært i noe lignende selv, det som løste problemet var å dra fra forholdet. Var bare ikke verdt det å stadig leve med tanken på at han plutselig en kveld har en skikkelig dårlig dag og får nok. Da er det ikke sikkert du OG dine kompiser er nok for å holde han tilbake hvis det svartner, folk kan få en vanvittig kraft når de nesten ikke kan være ansvarlige for sine handlinger, dessverre kan noen være sånn.

Men, dette er det bare du som har svaret på. Det er også mulig han gir seg etterhvert, hvis du kan holde ut med det. Det var ikke verdt det for min del, kanskje det er det for deg 🙂

Du sier noe der, og takk for forslag. Men er beklageligvis ikke nok å for min del å forlate en man har mye kjærlighet for pga en annen mann. Å bruke kompiser er letteste løsning - men jeg vil ikke ta første steget når det kommer til å bruke slik type makt, da det kan bli veldig stygt. Eneste jeg trenger å gjøre der er å gi grønt lys.

Har beklageligvis lite tiltro til politi. De pleier ofte å si «har det skjedd noe da» «vi må vente til han er på døra» - så da er jeg egentlig like langt.

Lenke til kommentar
Gjest 73980...a38
52 minutes ago, Guest 1fb8b...351 said:

Så dette er eneste utvei? Tror karen har en voldsdom på seg fra før av. 
Slike mennesker som dette - har de noe respekt for politi og deres avgjørelser? Min oppfatning er at de gir ganske faen. Merker at jeg er litt passiv agressiv nå, og derav må jeg lufte tankene her.

Hvis han er kjenning av politiet, blir dette straks mye lettere?  Ta kontakt og hør med dem tenker jeg er en grei start.

Ellers så vet jeg ikke hvilken rolle du har hatt under bruddet mellom de to, eller hvordan hun har kommunisert med han.

Med mindre han er kav psykopat, noe de færreste er, så vil det over tid bli bedre om det blir minst mulig kommunikasjon mellom henne og han og deg og han.  

Ikke kjeft han opp, ikke vær en del av problemet.

Hvis han er kav psykopat, vel da får jeg vel bare si lykke til.

Anonymous poster hash: 73980...a38

Lenke til kommentar
Gjest 73980...a38

Han er sannsynligvis i en sorgprosess.   Det nest siste stadiet før aksept er sinne.  Så sånn sett er det potensielt en god ting da.

Lenke til kommentar

Synd at slike psykopater skal "vinne".

Å forlate dama var et veldig kjipt forslag du neppe klarer å leve med. Han kommer jo til å gjøre faenskap med henne uavhengig.

Jeg støtter opp om å samle bevis og få sånn sett "retten på sin side".

Skulle det komme til at du utfører noe selv, så er dine bevis på terror formildende.

Lenke til kommentar
Gjest 1fb8b...351
Gjest 73980...a38 skrev (10 minutter siden):

Hvis han er kjenning av politiet, blir dette straks mye lettere?  Ta kontakt og hør med dem tenker jeg er en grei start.

Ellers så vet jeg ikke hvilken rolle du har hatt under bruddet mellom de to, eller hvordan hun har kommunisert med han.

Med mindre han er kav psykopat, noe de færreste er, så vil det over tid bli bedre om det blir minst mulig kommunikasjon mellom henne og han og deg og han.  

Ikke kjeft han opp, ikke vær en del av problemet.

Hvis han er kav psykopat, vel da får jeg vel bare si lykke til.

Han har fått klar beskjed av meg til å holde seg unna. Har pratet med respekt. Karen er Dyssosial slik jeg har fått det med meg. Men ja, kjenning av politiet - så skal ta til deg forslaget ditt og rådføre meg med politi i første omgang.

Kav psykopat eller ikke - finnes alltid større og sterkere folk enn deg. Enkelte har bare vokst fra seg bjeffefasen da man er voksne nå og ikke små drittunger lenger. Men beklageligvis virker det som om enkelte ikke forstår respekt og ydmykhet lenger. 

Gjest 73980...a38 skrev (11 minutter siden):

Han er sannsynligvis i en sorgprosess.   Det nest siste stadiet før aksept er sinne.  Så sånn sett er det potensielt en god ting da.

Skal uansett ikke gå utover oss. Lov å være lei seg, men ikke ta det utover andre.. Men håper du har rett - at det går over.

Bing123 skrev (8 minutter siden):

Synd at slike psykopater skal "vinne".

Å forlate dama var et veldig kjipt forslag du neppe klarer å leve med. Han kommer jo til å gjøre faenskap med henne uavhengig.

Jeg støtter opp om å samle bevis og få sånn sett "retten på sin side".

Skulle det komme til at du utfører noe selv, så er dine bevis på terror formildende.

Han skal ikke «vinne» på noen som helst måte. Men, jeg liker taktikken din. Skal samle alt av smser og lignende - og om det kommer til selvforsvar på et punkt så har jeg bevis på trusler å stille opp med. Takk. 

Lenke til kommentar

Ingen må tro politi og rettsvesen har noen nullvisjon når det gjelder kriminalitet. Da mister de jo klientene sine.
Derfor prioriteres saker der det kan inndras penger til staten, mens vold og trusler nedprioriteres. For ikke å snakke om vinningsbrytelser som henlegges før man har forlatt politihuset.

Psykopater er eiesyke onde personer.
Derfor ikke lett å gi riktig råd ettersom politiet lar dem skade og drepe før de reagerer. Det har vi mange eksempler på!
Jenter og kvinner må rett og slett ikke gå inn i forhold med slike. Heldigvis avslører de seg selv med en gang, men mange kvinner velger å se bort. Hvorfor skyr ikke pene jenter en voldelig kriminell som f.eks. Marius Høiby?

Vet ikke om jeg hadde orket å ta den kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...