Gå til innhold

2.3 ghz vs 2.5 ghz

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du merker noe særlig forskjell rent praktisk. Klart, det vil vises på benchmarks og sånt, men ellers lite... Og de temperaturene du viser til er litt i verste laget, 40 grader idle er rimelig mye. ;)

Hold deg på 2.3 du, såfremst du ikke er skikkelig hardkjerna så er det liten vits. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke du merker noe særlig forskjell rent praktisk. Klart, det vil vises på benchmarks og sånt, men ellers lite... Og de temperaturene du viser til er litt i verste laget, 40 grader idle er rimelig mye. ;)

Hold deg på 2.3 du, såfremst du ikke er skikkelig hardkjerna så er det liten vits. :)

40c idle er ikke mye i det hele tatt, dessuten øker ikke tempen betraktelig om du ikke trenger å øke spenningen!

Lenke til kommentar
så vis jeg øker til  12X210  ( 2.5 ghz ) så vil dn ikke produsere så MYE mere varme ?

Nei, men vist du øker vcore så vil den produsere en del mer varme!

den står¨å variere 1.680 - 1.7 trenger jeg mere får å få den i 2,5 ?

å en ting til hvordan regner jeg ut hvor mye XP ???? + jeg har ?

Lenke til kommentar
så vis jeg øker til  12X210  ( 2.5 ghz ) så vil dn ikke produsere så MYE mere varme ?

Nei, men vist du øker vcore så vil den produsere en del mer varme!

den står¨å variere 1.680 - 1.7 trenger jeg mere får å få den i 2,5 ?

å en ting til hvordan regner jeg ut hvor mye XP ???? + jeg har ?

Kom litt ann på cpu`en din, prøv deg frem, 3d spill og prime95 er 2 fine ting å teste med. 200*11 er xp3200. @2500 mhz vil din cpu hatt navnet xp3700+, men dette stemmer ikke helt da din fsb vil være høyere enn xp3200, så amd ville nok kalt den xp3900 eller no sånt.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Som siggen din sier kan jeg garantere den ikke er like bra som en XP3600+

Det er vanskelig å regne ut.

Men jeg tror ikke at det å få den opp på samme frekvens som en CPU med annet navn gjør den like "rask" som den andre CPUen..

XP ratingen blir ikke nøyaktig med OC.

Lenke til kommentar

Men jeg tror ikke at det å få den opp på samme frekvens som en CPU med annet navn gjør den like "rask" som den andre CPUen..

Om amd hadde produsert en barton xp3600+ så ville hans cpu @2500mhz ligget der i ytelse!

Lenke til kommentar

Om amd hadde produsert en barton xp3600+ så ville hans cpu @2500mhz ligget der i ytelse!

Hvordan vet du det?? pr ratingen til amd regnes ikke ut med en formel, men faktisk målt ytelse i forhold til Amd Tbird! Det vil si at en amd xp 3000 yter som en tbird 3000 mhz. Det vil ikke si at en amd xp 3000 yter 3 ganger så bra som en tbird 1000mhz hvis det går an å skjønne det... mhz og ytelse henger ikke altid direkte sammen......

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det?? pr ratingen til amd regnes ikke ut med en formel, men faktisk målt ytelse i forhold til Amd Tbird! Det vil si at en amd xp 3000 yter som en tbird 3000 mhz. Det vil ikke si at en amd xp 3000 yter 3 ganger så bra som en tbird 1000mhz hvis det går an å skjønne det... mhz og ytelse henger ikke altid direkte sammen......

Om man regner det ut så vil betegnelsen xp3700+ stemme, men iom at man øker fsb vil ytelsen ligge enda høyere i forhold til thunderbird som amd måler ytelsen opp mot *hostbullshithost*

Lenke til kommentar
er litt N00b på overklokking  :p  hmm  er fsb  230  osv ?

har bare en Pc2700 ram  :cry:

men hvis fsb ikker er 230 tingen går det bra mæ å settte på 11X230 ? bare så æ vet ?

hehe.. kjør ned fsb til 333 og klokk mp, asynkront suger! Set fsb:ram til 3:3, og klokk så høyt du kommer på mp, tipper du får bedre ytelse da.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...