Gå til innhold

PC pakke komplett

Anbefalte innlegg

Hei

Hva får jeg mest ut av disse 2 pakkene , bør jeg se på noe tillsvarende hos andre leverandører. Maks 12k i budsjett!

Spiller mye Fallout og elder scrolls og tenkte å prøve meg på stalker 2 , er det greie nok maskiner for dette (stalker 2 spesielt)

1. https://www.komplett.no/product/1303130/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-core-gaming-i60

2. https://www.komplett.no/product/1312364/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-advanced-gaming-a123-rgb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (1 time siden):

Ville ha gått for denne pakken. Bedre CPU og GPU enn alternativ 2. 7700XT er ca 25% kraftigere enn RTX 4060 og kommer med 12GB Vram.

Enig i denne, selv om RTX 4060 er ok den også. Kjøper du på Komplett så er det ofte lurt å velge inn en 2 TB SSD istedet for 1 TB under konfigurasjon (om den trenger lagringsplassen).

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Legg merke til utgående Hardware, det er problemet med de fleste ferdig-bygde PCène har jeg sett dog.

Noen linker til DDR4 Ram, det ville jeg ikke hatt nå. Det går også i utgående CPU ZEN4 (Zen5 har kommet for en liten stund siden, det har også kommet ny Intel cpu), det har også kommet PCE 5.0 for en god stund siden, nye skjermkortene i Januar 2025 vill ha PCE 5.0 støtte.

Så vær Obs på dette utgående hardware, jeg mått bygge selv fomr å få kun ny hardware inkl 2 TB M.2 Pce 5.0, Zen5, PCE 5.0, DDR5 til 16 tusen (Blitt 19k med RTX 4060). Mulig man må bygge selv for å få det nyeste, men jeg ser noen ganske rimelige Ferdigbygde her mer fremtidsrettet en andre

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For CPU så er disse ofte brukt

Intel Core i5-12400F (minium valg intel)

Intel Core i5-13400F (litt bedre enn 12400F)

Ryzen 5 5600 (minium valg AMD)

Ryzen 5 7500F (beste kjøp, omtrent samme ytelse som 7600)

Ryzen 5 7600

For GPU:

AMD RX 6600 (minimum valg)

AMD RX 7600 (ytelse nesten som RTX 4060)

AMD RX 7700 XT (bedre men dyrere enn RTX 4060)

Nvidia RTX 3050 (lavere ytelse enn RX 6600)

Nvidia RTX 4060 (beste kjøp?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...