Gå til innhold

Beste actionkamera til en 11-åring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalitetsmessig er GoPro 4 bra optisk, men mangler god ristekompensering så det tåler ikke helt ville opptak. Kompensering støttes og kommer på 5 og er blir bedre på høyere serier. En kan godt kjøpe rimeligere "noname" cams, men jeg hadde heller kjøpt en brukt GoPro.

Du kan jo prøve med noe jalla først for å se hvor godt han behandler det og så oppgradere til ordentlig utstyr senere om det er verdt det.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, vidor said:

Kvalitetsmessig er GoPro 4 bra optisk, men mangler god ristekompensering så det tåler ikke helt ville opptak. Kompensering støttes og kommer på 5 og er blir bedre på høyere serier. En kan godt kjøpe rimeligere "noname" cams, men jeg hadde heller kjøpt en brukt GoPro.

Go Pro 4 er jo 10 år gammel. Tror ikke det er mulig å få tak i den lengre. Rett og slett steinalder. Anbefales ikke i det hele tatt. Jeg har selv  en gammel Go Pro ( tror det var nr 3) og Go Pro 11. Forskjellen er som natt og dag. 

Det finnes jo veldig gode alternativer til Go Pro idag. Valget bør være mellom Go Pro 12-13 ..- .. DJI Action 5 Pro eller  Insta360 Ace Pro 2.

Av disse er Insta 360 nykommeren. Kjenner ikke så mye til den. Vet at den som eneste kan filme 8K. 8K er noe jeg er helt uinterressert i. 

Både Go Pro og DJI action 5 har topp ristekompensering . eller IBIS som det heter. Go Pro'en sliter med høy varmeutvikling. Det gjør ikke DJI Action. I tillegg så er batteriet klart bedre på DJ Action.

Skulle jeg ha kjøpt noe nytt idag , ville jeg ha valgt DJ Action 5 Pro.

Lenke til kommentar

Ville nok sagt dji for nytt og kansje gopro 7 for brukt. De har blitt verre på  overoppheting og låse ting i subscription.

siden stabilisering er et must går powershot v10 et must.

mye enklere bruke 1080p når man er fersk med videolaging. (4k er grusomt redigere på svakere pcer og tar 3-4x så mye plass)

Spoiler

Der de gikk nedover var fra 7 og oppover.

Clear skrev (1 time siden):

Av disse er Insta 360 nykommeren. Kjenner ikke så mye til den. Vet at den som eneste kan filme 8K. 8K er noe jeg er helt uinterressert i. 

Veldig få som har 8k skjerm så blir bare brukt til crope in videoen. ikke så mange som har 4k skjerm heller egentlig. og ihverftall ikke på youtube. man får økt bitrate på 1080p men det er eneste fordel.

Endret av joandreas
Lenke til kommentar
1 hour ago, Clear said:

Go Pro 4 er jo 10 år gammel. Tror ikke det er mulig å få tak i den lengre. Rett og slett steinalder. Anbefales ikke i det hele tatt. Jeg har selv  en gammel Go Pro ( tror det var nr 3) og Go Pro 11. Forskjellen er som natt og dag. 

Det finnes jo veldig gode alternativer til Go Pro idag. Valget bør være mellom Go Pro 12-13 ..- .. DJI Action 5 Pro eller  Insta360 Ace Pro 2.

Både Go Pro og DJI action 5 har topp ristekompensering . eller IBIS som det heter. Go Pro'en sliter med høy varmeutvikling. Det gjør ikke DJI Action. I tillegg så er batteriet klart bedre på DJ Action.

Skulle jeg ha kjøpt noe nytt idag , ville jeg ha valgt DJ Action 5 Pro.

Joda, det er klart det er forbedringer på slike løsninger, men hva er kvalitet nok for en 11-åring. Sier vel egentlig hva som er minimum en bør vurdere og hvorfor. Sammenlignet med andre actioncams så er faktisk fremdeles eldre GoPro rimelig bra.

En kan gjøre andre bra kjøp også, men det er lettere å plukke feil for en nybegynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...