Karli63 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Det største hinderet, var at jeg ikke visste hva som gjorde at ting ikke kunne reise raskere enn lysets hastighet. Bare at det hadde noe med vekt å gjøre, siden ting blir tyngre jo raskere man reiser. Men, jeg fant ut at det var noe annet istedet. Hvis man for eksempel, har en rakett inni en boks i vakuum, så kan man i teorien reise så raskt man vil, men det som stopper en, er at selv om det er i en boks, så vil verdensrommet påvirke raketten gjennom boksen. Ja, litt som bølger som beveger seg gjennom boksen, siden ingenting er isolert i verdensrommet. Men klarer man å gi nok strøm til boksen rundt raketten, så kan man stenge disse bølgene ute fra verdensrommet, ja skyve de unna. Cluet er å stenge ute all ytre påvirkning. Jeg tror ikke svart masse eller mørk energi, eksiterer antageligvis, så tror ikke det er problemet. Det er ikke bevist eksisterer, heller. Man vil ha en boks som er helt isolert fra verdenen utenfor, så vil varmen fra raketten inni, tilføre en liten mengde energi utad, nok til å reise helsikes fort. Lagde et lite bilde Lenke til kommentar
Jobs Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Dette blir spennende ,stå på. 2 Lenke til kommentar
Karli63 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Jobs skrev (Akkurat nå): Dette blir spennende ,stå på. Takk! Jeg tror det er litt sånn impulsmotorer fungerer også, warp Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tror jeg velger bussen som mange andre. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, Sovna said: Tror jeg velger bussen som mange andre. Buss for boks. 3 1 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg kan sponse med vakuumpumpe dersom du vil forske videre. Lenke til kommentar
Karli63 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Valmeth skrev (1 minutt siden): Jeg kan sponse med vakuumpumpe dersom du vil forske videre. Er da litt Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Det du beskriver som "bølger" kan tolkes som effekten av det kvantemekaniske vakuum, gravitasjonsbølger, eller elektromagnetisk stråling. Disse er grunnleggende egenskaper ved universet og full isolasjon fra dem er teoretisk umulig. Hvordan tenker du dem skal fjernes? Lyshastigheten er heller ikke bare en teknologisk barriere, men en fysisk grense som kommer fra hvordan tid og rom fungerer sammen i relativitetsteorien. Når et raketten nærmer seg lysets hastighet, så blir energien det trenger for ytterligere akselerasjon uendelig. Uendelig energi er fysisk umulig i universet slik vi kjenner det. Endret 1 time siden av Kassettspiller Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Sovna said: Tror jeg velger bussen som mange andre. Ja, takk og pris for månedskort. Jeg er sikker på at TS er en hyggelig fyr, men jeg stoler ikke helt på at han skjønner hva han prater om Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Karli63 skrev (1 time siden): Er da litt Gikk når den ble bytta, ca 2002 edit: ikke den på bilde, men samme type Endret 1 time siden av Valmeth Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Hyperloop er jo ganske likt bare uten rakett 🙄 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 54 minutter siden Del Skrevet 54 minutter siden Men hva slags maskin kan reise så raskt som du pønsker på, ts? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå