Gå til innhold

Jeg kan ha funnet ut hvordan man reiser raskere

Anbefalte innlegg

Det største hinderet, var at jeg ikke visste hva som gjorde at ting ikke kunne reise raskere enn lysets hastighet. Bare at det hadde noe med vekt å gjøre, siden ting blir tyngre jo raskere man reiser.

Men, jeg fant ut at det var noe annet istedet. Hvis man for eksempel, har en rakett inni en boks i vakuum, så kan man i teorien reise så raskt man vil, men det som stopper en, er at selv om det er i en boks, så vil verdensrommet påvirke raketten gjennom boksen.

Ja, litt som bølger som beveger seg gjennom boksen, siden ingenting er isolert i verdensrommet. Men klarer man å gi nok strøm til boksen rundt raketten, så kan man stenge disse bølgene ute fra verdensrommet, ja skyve de unna. Cluet er å stenge ute all ytre påvirkning.

Jeg tror ikke svart masse eller mørk energi, eksiterer antageligvis, så tror ikke det er problemet. Det er ikke bevist eksisterer, heller.

Man vil ha en boks som er helt isolert fra verdenen utenfor, så vil varmen fra raketten inni, tilføre en liten mengde energi utad, nok til å reise helsikes fort. Lagde et lite bilde

blob.jpg.93e9fb3f799316e03b5257eac0f7efea.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver som "bølger" kan tolkes som effekten av det kvantemekaniske vakuum, gravitasjonsbølger, eller elektromagnetisk stråling. Disse er grunnleggende egenskaper ved universet og full isolasjon fra dem er teoretisk umulig. Hvordan tenker du dem skal fjernes?

Lyshastigheten er heller ikke bare en teknologisk barriere, men en fysisk grense som kommer fra hvordan tid og rom fungerer sammen i relativitetsteorien. Når et raketten nærmer seg lysets hastighet, så blir energien det trenger for ytterligere akselerasjon uendelig. Uendelig energi er fysisk umulig i universet slik vi kjenner det.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...