Gå til innhold

spørsmål om å ikke møte opp på eksamen ( tar opp fag som er bestått fra universitet)

Tarzan93

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har eksamen til onsdag, dette er et fag jeg tar opp igjen (universitet). Har bestått faget, bare ønsket å forbedre karakter. Nå kan jeg ikke trekke meg, det er for sent. Ser at de har endret eksamensform til skoleeksamen, det var opprinnelig hjemmeeksamen da jeg meldte meg opp, når endringen skjedde aner jeg ikke.  Jeg jobber våken nattvakt hele uken, også natt til onsdag ( får ikke fri eller permisjon av sjefen).  Jeg har ikke hatt krav på å følge undervisning i dette faget, så har lest hjemme.  Tror ikke jeg kan forbedre karakter, i tillegg har jeg noen helseutfordringer nå, men ikke "alvorlig" nok til at jeg er sykemeldt fra jobb. Og helt ærlig så orker jeg ikke tanken på å ta eksamen nå til onsdag.

Om jeg tar den, så er det beste karakter som blir stående?  Og om jeg ikke møter opp så teller det som et forsøk, så vitnemålet blir uendret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tarzan93 skrev (1 time siden):

Om jeg tar den, så er det beste karakter som blir stående?  Og om jeg ikke møter opp så teller det som et forsøk, så vitnemålet blir uendret?

Generelt sett så er det beste karakter som blir stående.

I ditt tilfelle vil du miste et forsøk i den eksamenen du ønsker å ta opp (siden du ikke kan møte opp), så gjeldende karakter forblir stående på vitnemålet (inntil du får en bedre karakter i et annet forsøk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...