stamkunde Skrevet mandag kl 15:21 Del Skrevet mandag kl 15:21 (endret) Føler den ikke varmer så godt som den skal. Vet ikke hvor jeg skal starte. Den har jo vært på laveste nivå i sommer, og når jeg øker på varmen så får jeg ikke mer enn 19-20 grader, selv om jeg har justert helt opp til 24 grader. Hva butter i mot, og hva er det tallene man kan se inne i systemet? jeg har digitalt trådløst system hvor jeg kan justere i bad, gang og stue. denne typen har jeg i hjemmet Endret mandag kl 15:22 av stamkunde Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet mandag kl 16:04 Del Skrevet mandag kl 16:04 41 minutes ago, stamkunde said: Føler den ikke varmer så godt som den skal. Vet ikke hvor jeg skal starte. Den har jo vært på laveste nivå i sommer, og når jeg øker på varmen så får jeg ikke mer enn 19-20 grader, selv om jeg har justert helt opp til 24 grader. Hva butter i mot, og hva er det tallene man kan se inne i systemet? jeg har digitalt trådløst system hvor jeg kan justere i bad, gang og stue. Det er helt normalt at denne termostaten ikke genererer særlig mye varme. Du trenger noen ordentlige varmekilder også. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet mandag kl 16:39 Forfatter Del Skrevet mandag kl 16:39 nebrewfoz skrev (33 minutter siden): Det er helt normalt at denne termostaten ikke genererer særlig mye varme. Du trenger noen ordentlige varmekilder også. Det fungerte godt i fjor. Hva gjør man ved sommer halvåret? jeg justerte det til minimum tempretatur, tror det vat +7 grader. Nå viser det 5 grader under enn det jeg har satt den til å respondere. Varmekilden skal være i stand. I fjor måtte jeg bytte hele systemet da den etter 20 år var ødelagt fra den var ny. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet mandag kl 16:43 Del Skrevet mandag kl 16:43 3 minutes ago, stamkunde said: Nå viser det 5 grader under enn det jeg har satt den til å respondere. Varmekilden skal være i stand. I fjor måtte jeg bytte hele systemet da den etter 20 år var ødelagt fra den var ny. Det kan vel være lurt å få installatøren til å ta en kikk på systemet igjen. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet mandag kl 17:04 Del Skrevet mandag kl 17:04 Hva er varmekilden? Vannbåren varme? Vis ja så sjekk temperaturen i fordelerskap. Er også mulig at sirkulasjonspumpe er stilt inn for lavt, då at når vinteren kommer å flere kurser kaller på varme så har den ikke nok trykk til å fordele til alle rom Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet mandag kl 17:11 Forfatter Del Skrevet mandag kl 17:11 Erlend0_o skrev (5 minutter siden): Hva er varmekilden? Vannbåren varme? Vis ja så sjekk temperaturen i fordelerskap. Er også mulig at sirkulasjonspumpe er stilt inn for lavt, då at når vinteren kommer å flere kurser kaller på varme så har den ikke nok trykk til å fordele til alle rom varmekilden er fra fabrikk. Litt usikker hvordan skrive detaljert. Det er vannbåren varme i gulv. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet i går, 01:07 Del Skrevet i går, 01:07 stamkunde skrev (7 timer siden): varmekilden er fra fabrikk. Litt usikker hvordan skrive detaljert. Post et bilde. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 05:06 Forfatter Del Skrevet i går, 05:06 mobile999 skrev (3 timer siden): Post et bilde. varmekilden? rørene er jo i et skap. Det er vannbåren varme i gulv. Varmekilden er tilrettelagt i leilighetene på bygget. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet i går, 06:29 Del Skrevet i går, 06:29 (endret) På fordelen skal det være noen motorventiler så åpner seg ved varmebehov. Disse skal ha en indikator på siden eller toppen om de er åpne, kan du se om disse er åpne? Du kan også skru løs en av dem, da vil den kursen stå helt åpen. Vis dette hjelper er det noe galt med styringen, vis ikke kan det være sirkulasjonspumpe eller noen andre komponenter inne i skapet eller feil temperatur inn til deg. Kan du sende bilde av innsiden av skapet? Er ofte en blandeventil inne i skapet siden gulvvarme skal lav temperatur. Denne har jeg også opplevd har låst seg Endret i går, 10:18 av Erlend0_o Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet i går, 09:22 Del Skrevet i går, 09:22 16 hours ago, stamkunde said: varmekilden er fra fabrikk. Litt usikker hvordan skrive detaljert. Mener du at du har fjernvarme? At varmt vann fraktes gjennom rør fra en 'fabrikk' til leilighetsbygget du bor i? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden nebrewfoz skrev (7 timer siden): Mener du at du har fjernvarme? At varmt vann fraktes gjennom rør fra en 'fabrikk' til leilighetsbygget du bor i? ja, jeg vil kalle det. Nå var jeg i rommet hvor instrumentene er i bygget, der stod det 55 grader og 40 grader, 40 grader er retur. Nå sjekket jeg i rørene i leiligheten jeg bor, alle rør er kalde. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 12 minutes ago, stamkunde said: Nå sjekket jeg i rørene i leiligheten jeg bor, alle rør er kalde. Da er det noen ventiler/kraner som ikke åpner seg når de skal. Årsaken til det er det nok best at en vaktmester, installatør e.l. prøver å finne ut av. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) stamkunde skrev (2 timer siden): Nå sjekket jeg i rørene i leiligheten jeg bor, alle rør er kalde. Du har fått forslag om å ta av en av motorene til ventil som skal åpner (f.eks. til badet). Ta et bilde av systemet i ditt skap dersom du trenger hjelp. Kan du se om motorene er lukket eller åpne? Endret 19 timer siden av mobile999 Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) stamkunde skrev (2 timer siden): ja, jeg vil kalle det. Nå var jeg i rommet hvor instrumentene er i bygget, der stod det 55 grader og 40 grader, 40 grader er retur. Nå sjekket jeg i rørene i leiligheten jeg bor, alle rør er kalde. Var en rar temperatur. For høy for gulvvarme, og for lavt for tappevann. Har du radiatorer i tillegg? Du har nok sannsynligvis en blandeventil som regulerer temperaturen til gulvene til ca 35 grader. Jeg ville sjekket i følgende rekkefølge: Åpner motorventilene på gulvvarme fordeleren? Virket sirkulasjonspumpe? Kan være vanskelig å sjekke. Men de først om den har noen lys som skal lyse, har den noen ulyder og vis den har en ventil før eller etter så stenger du sakte og hører om det er sirkulasjon. Vis ikke dette ville jeg satset på at blandeventilen er ødelagt. Også kjent som shunt ventil. Kan veldig ofte løses med å jobbe den mellom åpen og lukket posisjon. Trenger bilde vis jeg skal kunne si mer. Antar det er er et prefabet skap og finnes mange varianter Endret 19 timer siden av Erlend0_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå