Gå til innhold

uponor varme i hjemmet

Anbefalte innlegg

Føler den ikke varmer så godt som den skal. Vet ikke hvor jeg skal starte. Den har jo vært på laveste nivå i sommer, og når jeg øker på varmen så får jeg ikke mer enn 19-20 grader, selv om jeg har justert helt opp til 24 grader. 

Hva butter i mot, og hva er det tallene man kan se inne i systemet? jeg har digitalt trådløst system hvor jeg kan justere i bad, gang og stue.

denne typen har jeg i hjemmet

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, stamkunde said:

Føler den ikke varmer så godt som den skal. Vet ikke hvor jeg skal starte. Den har jo vært på laveste nivå i sommer, og når jeg øker på varmen så får jeg ikke mer enn 19-20 grader, selv om jeg har justert helt opp til 24 grader. 

Hva butter i mot, og hva er det tallene man kan se inne i systemet? jeg har digitalt trådløst system hvor jeg kan justere i bad, gang og stue.

Det er helt normalt at denne termostaten ikke genererer særlig mye varme.
Du trenger noen ordentlige varmekilder også.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (33 minutter siden):

Det er helt normalt at denne termostaten ikke genererer særlig mye varme.
Du trenger noen ordentlige varmekilder også.

Det fungerte godt i fjor. Hva gjør man ved sommer halvåret? jeg justerte det til minimum tempretatur, tror det vat +7 grader. 

Nå viser det 5 grader under enn det jeg har satt den til å respondere. 

Varmekilden skal være i stand. I fjor måtte jeg bytte hele systemet da den etter 20 år var ødelagt fra den var ny. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, stamkunde said:

Nå viser det 5 grader under enn det jeg har satt den til å respondere. 

Varmekilden skal være i stand. I fjor måtte jeg bytte hele systemet da den etter 20 år var ødelagt fra den var ny. 

Det kan vel være lurt å få installatøren til å ta en kikk på systemet igjen.

Lenke til kommentar

Hva er varmekilden? Vannbåren varme?

Vis ja så sjekk temperaturen i fordelerskap. Er også mulig at sirkulasjonspumpe er stilt inn for lavt, då at når vinteren kommer å flere kurser kaller på varme så har den ikke nok trykk til å fordele til alle rom

Lenke til kommentar
Erlend0_o skrev (5 minutter siden):

Hva er varmekilden? Vannbåren varme?

Vis ja så sjekk temperaturen i fordelerskap. Er også mulig at sirkulasjonspumpe er stilt inn for lavt, då at når vinteren kommer å flere kurser kaller på varme så har den ikke nok trykk til å fordele til alle rom

varmekilden er fra fabrikk. Litt usikker hvordan skrive detaljert. 

Det er vannbåren varme i gulv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...